Gå til innhold

Dritt lei av samboeren min...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venter barn nr 3 nå med han. Orker ikke mer. Han står på hus og alt av eiendeler. Eneste jeg eier er klærne mine, møbler og lamper. Alt av barne utstyr har kun jeg betalt for. Har fortsatt avbetaling på 20 000 for nødvendige utstyr (bilstol osv) vi har trengt til barna i løpet av årene. En annen gjeld på 30 000 i forbrukslån vi har brukt på huset. Vet jeg har gått i kvinnefellen. Men hvordan reise på en ryddig måte, og er det lurt med 3 barn å stå på bar bakke? Elsker han enda, men vet at forholdet ikke er bra for meg. Han er kald, viser ikke følelser, kommunikasjon er på bunn, han prioriterer feil osv. 

Anonymkode: b54b9...371

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også student fra august med 3 års studietid. 

Anonymkode: b54b9...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har du fått 3 unger med han?!

Anonymkode: 8d59c...c0a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Venter barn nr 3 nå med han

 

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er også student fra august med 3 års studietid

Hvorfor driver du å dikter opp slike historier? Alle vet at du ikke skal begynne et nytt studie om under 2 måneder når du er gravid. Jeg er så lei av alle disse oppdikta samlivshistoriene på KG, sikker på at ingen av de er sanne

Anonymkode: 7b59b...7c2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvorfor driver du å dikter opp slike historier? Alle vet at du ikke skal begynne et nytt studie om under 2 måneder når du er gravid. Jeg er så lei av alle disse oppdikta samlivshistoriene på KG, sikker på at ingen av de er sanne

Anonymkode: 7b59b...7c2

🤦‍♀️🤦‍♀️ Jeg har termin i januar, og skal ta ca et års permisjon fra studiet. 

Anonymkode: b54b9...371

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør snakke med noen som kan veilede deg. Familievernkontoret feks:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ærlig.  Hvorfor tok du ikke abort? Er for sent nå men han ble vel ikke en kald person over natta.  Jeg foreslår parterapi.

Anonymkode: 36693...d43

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Emma89 skrev:

Jeg tror du bør snakke med noen som kan veilede deg. Familievernkontoret feks:)

Jeg klarer ikke å prate med andre om mitt samliv 😔 Jeg var en gang flink i kommunikasjon, men så kom dårlig selvtillit som ga meg sosialangst. Slik er det når jeg finner feil menn..

derfor gjorde jeg et forsøk på å få råd her 😔

Anonymkode: b54b9...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Venter barn nr 3 nå med han. Orker ikke mer. Han står på hus og alt av eiendeler. Eneste jeg eier er klærne mine, møbler og lamper. Alt av barne utstyr har kun jeg betalt for. Har fortsatt avbetaling på 20 000 for nødvendige utstyr (bilstol osv) vi har trengt til barna i løpet av årene. En annen gjeld på 30 000 i forbrukslån vi har brukt på huset. Vet jeg har gått i kvinnefellen. Men hvordan reise på en ryddig måte, og er det lurt med 3 barn å stå på bar bakke? Elsker han enda, men vet at forholdet ikke er bra for meg. Han er kald, viser ikke følelser, kommunikasjon er på bunn, han prioriterer feil osv. 

Anonymkode: b54b9...371

Og alt dette lærte du om han først nå? Etter 3 barn..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig.  Hvorfor tok du ikke abort? Er for sent nå men han ble vel ikke en kald person over natta.  Jeg foreslår parterapi.

Anonymkode: 36693...d43

Jeg er i mot abort når man er i stand til å ta vare på barna. Det er vi nå, men ikke jeg om jeg drar. Vet ikke hva jeg kan få av hjelp. 

Anonymkode: b54b9...371

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke å prate med andre om mitt samliv 😔 Jeg var en gang flink i kommunikasjon, men så kom dårlig selvtillit som ga meg sosialangst. Slik er det når jeg finner feil menn..

derfor gjorde jeg et forsøk på å få råd her 😔

Anonymkode: b54b9...371

Ikke for å være slem med deg, men du må oppsøke noen for hjelp mtp barna dine ❤ Dette får du til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nonchalant skrev:

Og alt dette lærte du om han først nå? Etter 3 barn..

Nei, har blitt mer og mer kald med årene. 

Anonymkode: b54b9...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i mot abort når man er i stand til å ta vare på barna. Det er vi nå, men ikke jeg om jeg drar. Vet ikke hva jeg kan få av hjelp. 

Anonymkode: b54b9...371

Hahaha.. Ja ser DERE er i tand til det ja. 

Anonymkode: 0e137...434

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, har blitt mer og mer kald med årene. 

Anonymkode: b54b9...371

Jeg har dessverre vanskeligheter med å tro at en person blir som du sier kaldere med årene uten en årsak, det har nok vært en kommunikasjonssvikt i løpet av årene som kanskje har blitt dysset ned under all belastningen rundt det å ta vare på barn.

Men det blir vanskelig for enhver å ta stilling til denne saken IOM at «kald» kan bety så mangt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt matt av å lese om dette. Skjønner du har det veldig vanskelig, men hvorfor hvorfor venter dere barn nr 3? Du har ingen midler og helt avhengig av en mann du ikke orker. Mener ikke være krass men forstår virkelig ikke at man gjør det så vanskelig for seg selv og ikke minst for barna. 

Anonymkode: 889a5...f32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha.. Ja ser DERE er i tand til det ja. 

Anonymkode: 0e137...434

Vi er ikke narkomane, alkoholikere eller noe slikt. Gjeld på 45000 er ikke det verste jeg har hørt om, om det er det du sikter til. Bare le i vei du, sikkert ikke perfekt du heller. 

Anonymkode: b54b9...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Nonchalant skrev:

Jeg har dessverre vanskeligheter med å tro at en person blir som du sier kaldere med årene uten en årsak, det har nok vært en kommunikasjonssvikt i løpet av årene som kanskje har blitt dysset ned under all belastningen rundt det å ta vare på barn.

Men det blir vanskelig for enhver å ta stilling til denne saken IOM at «kald» kan bety så mangt. 

Hei. Legger ved svaret jeg prøvde å skrive til deg her. Klarte ikke å publisere kommentaren. 

Screenshot_20190708-224620.jpg

Anonymkode: b54b9...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjønner dette er vanskelig. Høres ikke ut som du bør bli hos denne mannen, selv om alternativet virker vanskelig. 

Det første jeg hadde gjort var å forsøke å få oversikt over praktiske aspekter som mulige bosteder og økonomi. Du har vel rett på overgangsstønad mens du studerer kanskje? Om han tjener mye mer enn deg har du også rett på bidrag fra ham selv om dere skulle dele 50/50. For den minste er vel det uansett uaktuelt de første årene.

Har du familie du kam støtte deg på den første tiden? Venner eller annet nettverk? Du må nesten åpne deg for mennesker rundt deg så du kan få hjelp og støtte.

Utifra det lille du har skrevet her tenker jeg at du reelt sett ikke har noe valg- du kan ikke bo sammen med noen som ødelegger deg. Det er ikke bra for deg, og det er ikke bra for barna. Det blir sikkert vanskelig den første tiden, men så kommer det til å bli bedre! Jeg heier på deg, klem!

Anonymkode: 083df...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei. Legger ved svaret jeg prøvde å skrive til deg her. Klarte ikke å publisere kommentaren. 

Screenshot_20190708-224620.jpg

Anonymkode: b54b9...371

Men det gir meg fremdeles ingen svar på når og hvordan denne oppførselen startet. Foreløpig er det kun et skrik om hjelp så langt jeg kan se..:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...