Gå til innhold

Sliter med å finne garn til finklær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sjekket maaange norske garnbutikker, alle fører de samme produsentene, jo!

Jeg har nylig begynt å lage finkjoler (hekling), og føler at vanlig bomullsgarn får de til å se hakket mer casual ut enn jeg ønsker. Mercerisert bomull har jeg enda ikke funnet noe jeg liker finishen på. Drops cotton viscose var jeg kjempefornøyd med, men de selges jo ikke lenger (ja, det var jeg som lagde tråden om en viss farge jeg trenger). 

Tips til spesifikke garn jeg kan se på? Kjolene jeg lager har jeg tenkt å bruke i formelle settinger, som bryllup.

Har også trålet lovecrochet.com men ikke funnet noe som ser brukende ut. Ritohobby og hobbii har heller ikke det jeg ser etter.

Anonymkode: a597b...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sjekket ut garn fra Alize? Jeg har ingen personlig erfaring altså, men vet mange heklere liker det garnet, og jeg mener å ha sett noe som kan ligne på Cotton Viscose.

Du kan jo også sjekke ut andre typer fiber enn bomull. Drops Baby Alpaca Silk er nydelig å hekle med, og ser litt luksuriøst ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Har du sjekket ut garn fra Alize? Jeg har ingen personlig erfaring altså, men vet mange heklere liker det garnet, og jeg mener å ha sett noe som kan ligne på Cotton Viscose.

Du kan jo også sjekke ut andre typer fiber enn bomull. Drops Baby Alpaca Silk er nydelig å hekle med, og ser litt luksuriøst ut.

Takk for forslag! ❤ fant du ut om du hadde cotton viscose nr 13?

Anonymkode: a597b...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for forslag! ❤ fant du ut om du hadde cotton viscose nr 13?

Anonymkode: a597b...97f

Jeg hadde dessverre ikke noen i den fargen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Hillesvåg Perle/Luxor? (ull.no)

Får jeg spørre om det er en grunn hvorfor du vil hekle i bomull? Fra strikking vet jeg at bomullsgarn har en tendens til å sige og strekke seg pga. egenvekten. Og siden du skal hekle kjoler, som igjen er mye arbeid, så er det jo veldig kjedelig hvis det endelige plagget blir slaskete :( 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.7.2019 den 2.25, Pjolterbeist skrev:

Hva med Hillesvåg Perle/Luxor? (ull.no)

Får jeg spørre om det er en grunn hvorfor du vil hekle i bomull? Fra strikking vet jeg at bomullsgarn har en tendens til å sige og strekke seg pga. egenvekten. Og siden du skal hekle kjoler, som igjen er mye arbeid, så er det jo veldig kjedelig hvis det endelige plagget blir slaskete :( 

Jeg syns ikke kjoler er fine i ull, det ser enten konete eller barnslig ut, bare min mening😂 det kan også være en bomull- eller silkeetterligning.

Anonymkode: a597b...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Tynn Line? Det er en blanding av bomull, viskose og lin.

Anonymkode: 55617...151

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Tynn Line? Det er en blanding av bomull, viskose og lin.

Anonymkode: 55617...151

Det er fint til sommerklær, men hakket for casual. Ville hatt noe med litt shine. Nå ble det litt for mange engelske uttrykk😂

Anonymkode: a597b...97f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Skjønner godt hva du mener! Jeg har begynt å kjøpe silkegarn fra syd-Asia. Tynt garn, flott shiny finish, ser og føles mer ekslusivt og pyntet ut enn bomull, ull og lin. 

Anonymkode: df8fe...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...