Jerry Lee Skrevet 10. juli 2019 #21 Skrevet 10. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mulig. Men jeg hadde ikke tatt sjansen på å gjøre dette, og komme i klammeri med lokale kommunepamper... Anonymkode: 0b5d0...2ca Som jeg sier over og under her....mange ulike regler. Spør gjeldende kommune. Ingen her har oversikt over hva som gjelder i enhver kommune.
Jerry Lee Skrevet 10. juli 2019 #22 Skrevet 10. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: For all del; bare å prøve. Anonymkode: 0b5d0...2ca Ikke noe problem! Hvor ellers enn på egen eiendom skal du ha vogna når du ikke drar rundt med den? Og hvem skulle nekte deg å ha venner og familie til overnatting i den? Men tråden gjelder ikke dette, så jeg gir meg her.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #23 Skrevet 10. juli 2019 3 minutter siden, Druid said: La oss slå denne i hjel med en gang. INGEN kommuner tjener mye penger på infrastruktur. Snarer tvert imot. I så fall hadde situasjonen på Askøy aldri skjedd. Men kommuner er PLIKTIG for å sikre tilgang til kvalitetsikret drikkevann og hindre forurensning, og de er ANSVARLIG for å regulere i henhold til dette. Når man regulerer til hyttefelt, så utløser dette kostnader for kommunen: de må planlegge for vann, strøm og avløp, og de må lage løsninger for renovasjon. Disse avgiftene er rene nullregnskap, så i de absolutt færreste tilfeller kommer det nok penger inn for å dekke kostnadene med resten av infrastrukturkosten av fritidsboligene. Det at du ikke ønsker å bruke det, betyr ikke at kommunen ikke er nødt til å forutsette det. Jeg har tre hytter og holder meg oppdatert på kommuneutviklingen; det er ikke en eneste av disse som ikke har store etterslep på infrastruktur. Når den kommunale infrastrukturen først finnes, vil kommunen tjene på at flere kobler seg til vann og avløp. Og det er spesielt lukrativt at hytter kobles på, siden de belaster systemet lite (er lite i bruk), samtidig som faste, månedlige avgifter kan være nokså høye. Husk at den kommunale infrastrukturen kan være nokså minimal, og det er de enkelte hytteeierne som betaler for å få lagt noen kilometer med rør, for tilkobling. Bare tilkoblingsavgiften i Oslo (er ikke aktuelt for hytte, da, men avgiften er den samme for hytter og hus) er forøvrig noe sånt som 250.000, så det er faktisk penger for en kommune å ta med seg. Jeg skjønner ikke logikken med at Askøy-problemet ikke hadde oppstått om det var lukrativt å drive med vann og avløp. Udugelighet har ikke nødvendigvis så mye med penger å gjøre. Anonymkode: 0b5d0...2ca
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2019 #24 Skrevet 10. juli 2019 2 minutter siden, Jerry Lee said: Ikke noe problem! Hvor ellers enn på egen eiendom skal du ha vogna når du ikke drar rundt med den? Og hvem skulle nekte deg å ha venner og familie til overnatting i den? Men tråden gjelder ikke dette, så jeg gir meg her. Jeg tror ikke kommunen vil være firkanta, så lenge det ikke er et problem for noen. Men tenk deg situasjonen at hver hage i Oslo skulle fylles opp av campingvogner - det sier seg selv at dette er ugunstig, av mange ulike årsaker. Derfor finnes det regler for dette. Anonymkode: 0b5d0...2ca
Husholdning1 Skrevet 10. juli 2019 #25 Skrevet 10. juli 2019 (endret) 1 time siden, Jerry Lee skrev: Ja. Det er forskjell på flyttbar og fast "bolig". Så lenge den står på hjul er den flyttbar. Ser likevel at du har rett. Endret 10. juli 2019 av Husholdning1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå