Gå til innhold

"Jeg har en fantastisk mann"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det skriver mange her inne, og de kan i noen tilfeller ramse opp gode kvaliteter han har, og fine ting han gjør mot henne. Problemet er at mange av disse vil noe annet eller mer, som å lengte etter frihet, sex med andre eller lignende. Samtidig som de har et godt sexliv med denne fantastiske mannen. Det jeg legger merke til at det blir sjelden nevnt om de faktisk elsker denne mannen, eller om følelser i det hele tatt. Jeg syns det er bemerkelselsverdig.

Fordi, selv om man elsker noen så skjønner jo jeg selvfølgelig at man kan finne andre tiltrekkende, fantasere om andre, se på andre. Det jeg ikke får helt til å henge på greip er hvordan lysten til å praktisere sex med andre blir så stor at de tenker på om de skal bryte ut av forholdet. 

Er det kjærlighet i bildet i det hele tatt? Å være glad i noen, å like noen godt er ikke det samme som å elske noen! Jeg forstår at man vil ha en fantastisk mann. Alle vil det, men hva med de dype følelsene? Er de der når de revurderer forholdet pga ønske om sex med andre?

Jeg vet om par som elsker hverandre. Det er ikke fantastiske menn på alle måter. De har tvert i mot ganske irriterende sider og egenskaper. De er kanskje late, sta og egne, og hater å prate om problemer. Men det er liksom ingen tvil om at de elsker hverandre tross dårlige sider og iblant væremåte. Det er aldri snakk om å bryte ut av forholdet eller finne noen mer perfekte. Joda, det kan nok komme ut en sjelden gang, men de holder sammen og jobber med ting og tar vare på hverandre. De har vært i forholdet fra 5 til 17 år. 

Poenget mitt er at det hjelper jo ikke hvor fantastisk en mann er om man så ofte tenker på å gå ut av forholdet med ham. Det er jo følelser som er det viktigste? Ikke at han er handy, romantisk, stabil og trofast og alt i tillegg. Eller er jeg helt på bærtur nå? Jeg bare undrer meg over dette når det er flere innlegg om lignende problemstillinger.

 

Anonymkode: 37444...4ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du sitter med et inntrykk av at det er overveldende mange kvinner som vil ut av forholdet. Og har en mann de synes er fantastisk - tror jeg du sitter på grunnleggende feil data. For det gir ingen mening. Husk at en tråd her og der på KG ikke representerer oss som menn eller kvinner.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm det er nok sånn at for en del damer er mannen ei liste over egenskaper heller enn et menneske de har en relasjon til 🤔 Jeg synes og det der er trist. 

Anonymkode: fb86f...b4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hm det er nok sånn at for en del damer er mannen ei liste over egenskaper heller enn et menneske de har en relasjon til 🤔 Jeg synes og det der er trist. 

Anonymkode: fb86f...b4c

Så du har også undret deg litt? Ja, kanskje noen kan forklare om vi tenker noe riktig her. 

Anonymkode: 37444...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hm det er nok sånn at for en del damer er mannen ei liste over egenskaper heller enn et menneske de har en relasjon til 🤔 Jeg synes og det der er trist. 

What? Altså la oss innrømme i det minste at de fleste kvinner lar egenskapene bety mye, kontra mange menn som bare ser på utseendet. Nei, jeg ingen feminist. Men la oss slutte med sutringen over nettbaserte Fake News.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Hvis du sitter med et inntrykk av at det er overveldende mange kvinner, men en mann de synes er fantastisk, som vil ut av forholdet - tror jeg du sitter på grunnleggende feil data. or det gir ingen mening. Husk at en tråd her og der på KG ikke representerer oss som menn eller kvinner.

Du kan droppe "overveldende". Det var ditt ord, ikke mitt. Jeg skrev at jeg har lest det mange ganger her inne. 

Anonymkode: 37444...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, MortenMinstelønn skrev:

What? Altså la oss innrømme i det minste at de fleste kvinner lar egenskapene bety mye, kontra mange menn som bare ser på utseendet. Nei, jeg ingen feminist. Men la oss slutte med sutringen over nettbaserte Fake News.

Ingen sutrer i det hele tatt. Trodde det var kvinner som tolket alt mulig og ikke klarer å ta ting for hva det er. Tydeligvis menn som gjør også. 

Anonymkode: 37444...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan droppe "overveldende". Det var ditt ord, ikke mitt. Jeg skrev at jeg har lest det mange ganger her inne. 

Greit. Jeg dropper det. Jeg tenker at det er mer trolig at noen liker å trolle på nett enn at det  du skrev stemmer. For jeg får det ikke til å rime. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen sutrer i det hele tatt. Trodde det var kvinner som tolket alt mulig og ikke klarer å ta ting for hva det er. Tydeligvis menn som gjør også. 

Det er sutring å gå rundt å tro at kvinner har en liste med egenskaper de sjekker og ikke er interessert i relasjon, som du skrev. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Det er sutring å gå rundt å tro at kvinner har en liste med egenskaper de sjekker og ikke er interessert i relasjon, som du skrev. 

Igjen, det var ikke det jeg skrev. Les på nytt. Sakte denne gangen. 

Anonymkode: 37444...4ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, det var ikke det jeg skrev. Les på nytt. Sakte denne gangen. 

Neivel. Men du skrev dette:

"Hm det er nok sånn at for en del damer er mannen ei liste over egenskaper heller enn et menneske de har en relasjon til 🤔 Jeg synes og det der er trist."

Men bevare meg vel. Hadde det vært sant, hadde jeg også syntes det var trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Det skriver mange her inne, og de kan i noen tilfeller ramse opp gode kvaliteter han har, og fine ting han gjør mot henne. Problemet er at mange av disse vil noe annet eller mer, som å lengte etter frihet, sex med andre eller lignende. Samtidig som de har et godt sexliv med denne fantastiske mannen. Det jeg legger merke til at det blir sjelden nevnt om de faktisk elsker denne mannen, eller om følelser i det hele tatt. Jeg syns det er bemerkelselsverdig.

Fordi, selv om man elsker noen så skjønner jo jeg selvfølgelig at man kan finne andre tiltrekkende, fantasere om andre, se på andre. Det jeg ikke får helt til å henge på greip er hvordan lysten til å praktisere sex med andre blir så stor at de tenker på om de skal bryte ut av forholdet. 

Er det kjærlighet i bildet i det hele tatt? Å være glad i noen, å like noen godt er ikke det samme som å elske noen! Jeg forstår at man vil ha en fantastisk mann. Alle vil det, men hva med de dype følelsene? Er de der når de revurderer forholdet pga ønske om sex med andre?

Jeg vet om par som elsker hverandre. Det er ikke fantastiske menn på alle måter. De har tvert i mot ganske irriterende sider og egenskaper. De er kanskje late, sta og egne, og hater å prate om problemer. Men det er liksom ingen tvil om at de elsker hverandre tross dårlige sider og iblant væremåte. Det er aldri snakk om å bryte ut av forholdet eller finne noen mer perfekte. Joda, det kan nok komme ut en sjelden gang, men de holder sammen og jobber med ting og tar vare på hverandre. De har vært i forholdet fra 5 til 17 år. 

Poenget mitt er at det hjelper jo ikke hvor fantastisk en mann er om man så ofte tenker på å gå ut av forholdet med ham. Det er jo følelser som er det viktigste? Ikke at han er handy, romantisk, stabil og trofast og alt i tillegg. Eller er jeg helt på bærtur nå? Jeg bare undrer meg over dette når det er flere innlegg om lignende problemstillinger.

 

Anonymkode: 37444...4ee

Jeg har også stilt meg dette spørsmålet mang en gang, og dessverre så tror jeg dette er er resultat av dårlig kommunikasjon hvor en eller begge parter ikke klarer eller våger å spesifisere sine behov og ønsker. I tillegg til dette tror jeg også at enkelte har alt for høye krav og forhåpninger til sine partnere, og når disse ikke tilfredsstilles så blir det enkleste å trekke seg ut. 

Kanskje det rett og slett er latskap, på den måten at fremfor å gjennomgå en dyp samtale med partneren så vil det være enklere å finne den nye «flammen» på tinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MortenMinstelønn skrev:

Neivel. Men du skrev dette:

"Hm det er nok sånn at for en del damer er mannen ei liste over egenskaper heller enn et menneske de har en relasjon til 🤔 Jeg synes og det der er trist."

Men bevare meg vel. Hadde det vært sant, hadde jeg også syntes det var trist.

Ikke jeg som skrev det. Selv om det også er tilfellet her inne og ellers. Det er mange krav en bør oppfylle. Men HI dreide seg om noe litt annet. 

Anonymkode: 37444...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Nonchalant skrev:

Jeg har også stilt meg dette spørsmålet mang en gang, og dessverre så tror jeg dette er er resultat av dårlig kommunikasjon hvor en eller begge parter ikke klarer eller våger å spesifisere sine behov og ønsker. I tillegg til dette tror jeg også at enkelte har alt for høye krav og forhåpninger til sine partnere, og når disse ikke tilfredsstilles så blir det enkleste å trekke seg ut. 

Kanskje det rett og slett er latskap, på den måten at fremfor å gjennomgå en dyp samtale med partneren så vil det være enklere å finne den nye «flammen» på tinder.

Ja. Men det kan jo ikke være kjærlighet i bildet da? Jeg trodde at å elske noen føltes omtrent likt for de fleste. For en kjenner seg jo igjen når noen forteller om følelsene som er der da 🙂

Anonymkode: 37444...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Den setningen der har ikke jeg lest for ofte her inne på kvinneguiden. 

Du har vel sett det en del ganger? At de forteller om alt unntatt om følelser? "Han er jo en fantastisk mann, men..."

Anonymkode: 37444...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Men det kan jo ikke være kjærlighet i bildet da? Jeg trodde at å elske noen føltes omtrent likt for de fleste. For en kjenner seg jo igjen når noen forteller om følelsene som er der da 🙂

Anonymkode: 37444...4ee

Tja, vi har en tendens til å føle kjærlighet på hver vår måte. Og kjærlighet for enkelte kan bety så lite som, penger og trygghet.

Jeg tror dessverre at flere i den nye generasjonen har mistet konseptet av kjærlighet. «I gode og onde dager» er ikke en frase som betyr så mye lengre. Det er nok nærmere «til vi blir lei, eller møter hindringer» 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg som skrev det. Selv om det også er tilfellet her inne og ellers

Ok, Så flott, da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...