AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #1 Skrevet 7. juli 2019 Hei! Jeg er en 19 år gammel jente. Jeg har planlagt å dra til Asia i høst, i 2 land (India og Nepal). Jeg vil reise med en gruppe, arrangert av et sånt reisebyrå. Jeg har aldri vært i utlandet mer enn 2 uker, og da til Syden😅 Denne gruppeturen varer 35 dager til sammen og jeg er redd for at det blir for mye for meg! Det blir 20 dager i India og 15 dager i Nepal. Et annet alternativ er en gruppetur som er 8 dager i India og 15 dager i Nepal, 23 dager til sammen.... Men det er første gang jeg er i Asia, og jeg føler 8 dager i India er litt lite? Kan noen fortelle meg deres erfaringer om hvordan det er å være på reis så lenge? Anonymkode: 25d6e...9c8
stan Skrevet 7. juli 2019 #2 Skrevet 7. juli 2019 Lengden i seg selv er neppe noe problem. Men ikke ha for mange reisedager på rad, og ha noen rolige dager. Det er jo gøy å oppleve nye steder, men man trenger litt tid til å fordøye opplevelsene. Jeg har ikke vært i India, men 20 eller 8 dager er begge for lite for et så stort land. Satser på å oppleve de stedene du besøker litt grundigere, det er bedre enn å reise hele tiden i håp om å få med seg.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #3 Skrevet 7. juli 2019 Om det er for lenge eller ikke kommer helt an på hva det er du er bekymret for. Er det at du tror du vil føle hjemlengsel? Eller at du skal føle at det er for slitsomt? Personlig har jeg reist i halvannet år i strekk og likevel føltes det for kort.. Anonymkode: 1ada5...5f2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #4 Skrevet 7. juli 2019 Ble veldig bekymret da jeg leste du skulle dra til India. Men så leste jeg gruppetur..og ble lettet. 🙂 Anonymkode: a2092...2cf
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #5 Skrevet 7. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om det er for lenge eller ikke kommer helt an på hva det er du er bekymret for. Er det at du tror du vil føle hjemlengsel? Eller at du skal føle at det er for slitsomt? Personlig har jeg reist i halvannet år i strekk og likevel føltes det for kort.. Anonymkode: 1ada5...5f2 Tusen takk for svar! Jeg er redd for at det blir for slitsomt, og at jeg ikke får nok tid til å slappe av og «lade» meg opp igjen... Anonymkode: 25d6e...9c8
amlje Skrevet 8. juli 2019 #6 Skrevet 8. juli 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er en 19 år gammel jente. Jeg har planlagt å dra til Asia i høst, i 2 land (India og Nepal). Jeg vil reise med en gruppe, arrangert av et sånt reisebyrå. Jeg har aldri vært i utlandet mer enn 2 uker, og da til Syden😅 Denne gruppeturen varer 35 dager til sammen og jeg er redd for at det blir for mye for meg! Det blir 20 dager i India og 15 dager i Nepal. Et annet alternativ er en gruppetur som er 8 dager i India og 15 dager i Nepal, 23 dager til sammen.... Men det er første gang jeg er i Asia, og jeg føler 8 dager i India er litt lite? Kan noen fortelle meg deres erfaringer om hvordan det er å være på reis så lenge? Anonymkode: 25d6e...9c8 Har selv vært på flere gruppereiser på 18 og 27 dager i Afrika, var ingen problemer med det. Har også vært 2 mnd i India, men reiste da rundt på egen hånd (vi var flere som reiste sammen), og det var helt fantastisk, men fikk sett langt fra alt. Så hadde ikke nølt med å være 20 dager der på en gruppereise:)
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2019 #7 Skrevet 8. juli 2019 Jeg kan reise, og reise, og reise... Eier ikke hjemlengsel. Skal mye til for at jeg blir sliten. Sover godt overalt. Og er veldig sosial. Så dette er veldig individuelt. Det sagt, India synes jeg kan bli veldig intenst. Med 20 dager regner jeg man har lagt inn en del rolige steder og opphold? Om ikke ville jeg vært forsiktig med fire uker i India som første langtur. Nepal er roligere, en helt annen kultur. Som noen påpeker - 8 dager er for kort 20 dager er for kort, selv et år er for kort om du virkelig vil bli kjent med et land og en kultur. De første gangene jeg er i land pleier jeg derfor å begrense det til en ukes tid, da får man et inntrykk, og kan alltid komme tilbake for å oppleve mer. Jeg besøkte blant annet fire land i Asia på fem uker. Neste gang var jeg ikke i tvil - det ble fire uker i Vietnam, et land jeg også planlegger å dra tilbake til igjen og igjen. Anonymkode: d8674...39a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå