Gå til innhold

Hvor gammel var du da du flyttet hjemmefra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 ble 17 samme året. Flyttet vekk ca 3 timer med bil for å gå vg2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første gangen var jeg 21-22 år. Så bodde jeg ute i 3 år, så flytta jeg hjem for to år og flytter ut igjen nå i en alder av 26.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16. Sommeren før andre året på vgs. Det gikk helt fint. Skjønte ikke alt, men lærte fort 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19,5. Tok litt tid å få skaffet meg en fast inntekt etter jeg gikk ut av videregående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎07‎.‎07‎.‎2019 den 2.41, Husholdning1 skrev:

17. Litt spesielt å se at det finnes "kan 16-åringen min være alene hjemme"-tråder på KG da 😂😂 

Det går nok bra, selv om det sikkert kan bli litt savn innimellom.

Ser den, men tenker kanskje at når man flytter ut som 16 åring, tar man mer ansvar for seg selv, enn når man er 16 og bor hjemme hos mamma og pappa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16. Greide meg på 3450kr i måneden, siden ingen hadde fortalt meg at jeg kunne søke bidrag 😛 (betalte også husleie selv). Har alltid sittet langt inne å spørre om penger, men de besøkte meg av og til og fylte opp kjøleskap og fryser, og fikk med meg mat etter ferier og slik. Så hadde det ikke veldig fælt. 

Rommet mitt står for øvrig likedan enda, og jeg er 33. Ser ut som jeg gikk ut en dag og aldri kom hjem igjen 😛. Så jeg har alltid vært velkommen hjem i ferier og helger.. 

Jeg lærte iallefall veldig mye på å klare meg selv, og ordne opp i ting. Så var helt absurd å begynne på folkehøgskole med bare 19-20-åringer der ingen på internatet mitt hadde vaska klær eller gulv eller gjort noe som helst praktisk husarbeid eller måtte ha kjøpt noe så kjedelig som vaskepulver eller dopapir.. 

 

 

Anonymkode: e418d...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha!

Jeg var 26!!

Slå den!!

Hadde mange aspekter med det her da, en var jo lang utdannelse, det andre var at jeg liker ikke forandringer så hvis jeg kunne bodd på pikerommet mitt i dag hadde jeg det. Jeg har tenkt å flytte inn på det når mamma går bort, men da skal jeg male det hvitt og slå ut bakveggen til boden og ha walk in closet. Var en del sånn finansielle greier også involvert, vi delte på utgiftene sånn mamma skulle slippe å miste huset.

Istedefor flyttet vi rett over gårdsplassen siden kjæresten syns at jeg burde være på egne ben. Deler fortsatt på noen utgifter, men det tok meg en stund å finne ut av hvordan dorullen kommer seg på badet og inn på dorullholderen, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 og flyttet frivillig i forbindelse med vgs. Var hjemme på besøk noen helger, men ble spik spenna gæren av å være på besøk etterhvert. Ble nok fort litt for glad i å være alene og selvstendig :fnise:

Anonymkode: 8d9f8...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren etter videregående, det året jeg fylte 19. Flyttet til Oslo for å studere, en time unna «hjemme».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte min første leilighet da jeg var 18, nå er jeg 23 og snart på vei videre tror jeg.

Anonymkode: 84ac6...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...