Gå til innhold

Hvor gammel var du da du flyttet hjemmefra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel var du da du flyttet hjemmefra?

jenta på 16 (veldig snart 17) flytter ut om en måned for å gå på VGs, tror dere det vil gå bra? Det er ganske så langt fra hvor vi bor nå så hun får ikke reist hjem utenom skoleferier heller.

Anonymkode: b8018...10c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var nettop fylt 17 :) ut i den store verden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

15 år

Anonymkode: bcd87...8d0

• Liker 1
Skrevet (endret)

17. Litt spesielt å se at det finnes "kan 16-åringen min være alene hjemme"-tråder på KG da 😂😂 

Det går nok bra, selv om det sikkert kan bli litt savn innimellom.

Endret av Husholdning1
  • Liker 5
Gjest Krampus
Skrevet

Var fortsatt 15, var året jeg ble 16. Flyttet 7 timer hjemmefra. Gikk kjempefint. Fikk min første mobiltelefon dagen jeg flyttet. Så gammel er jeg 😄

AnonymBruker
Skrevet

18

Anonymkode: 0f3e5...d95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

16 år, i heim kommune er det bere "problem" ungene som blir heim lenger. Rekene med ungen fortsatt er velkommen heim i helger og ferier? 😅

Anonymkode: f6593...7fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

15, fylte 16 senere på året. Det gikk helt fint, tok litt tid å venne seg til at man styrte alt selv. Ingen hadde fortalt mine foreldre at de hadde forsørgerplikt, så jeg fikk heller ingen støtte hjemmefra. Men det gikk da det og, jeg skaffet meg en vaskejobb og fikk noen faste familier jeg var barnevakt for, så da ordna det seg 😊

Ble veldig selvstendig av det da, og lærte mye om hvordan man klarer seg selv 😊

Anonymkode: b0ab4...248

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar. Ble mer rolig når jeg vet at det er så mange andre som har flyttet ut på denne alderen.😊

Anonymkode: b8018...10c

Gjest carmabell
Skrevet

Flyttet ut rett etter at jeg fylte 17 år, nå fyller jeg snart 23. Men jeg skulle ønske at jeg hadde vært velkommen hjem i ferier og lignende, men så fort jeg flyttet ut hadde jeg ikke noe rom "hjemme" lenger.

Skrevet

I bygde Norge er det ikke uvanlig at ungdommen må flytte for å kunne gå på videregående skole. Det går nok bra for de aller fleste, men er sikkert ikke lett å bo alene/i kollektiv når man er så ung.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, carmabell said:

Flyttet ut rett etter at jeg fylte 17 år, nå fyller jeg snart 23. Men jeg skulle ønske at jeg hadde vært velkommen hjem i ferier og lignende, men så fort jeg flyttet ut hadde jeg ikke noe rom "hjemme" lenger.

Er dette kulturbasert eller har det alltid vært litt gnisninger mellom familien? Beklager om dette blir for personlig.

Skrevet

Flyttet ut året jeg fylte 16 og skulle starte på vgs. Det måtte alle der jeg er fra. Gikk supert med de fleste av oss.

• Liker 1
Skrevet

Var 15. Egentlig litt for tidlig, men pga problemer med min mor var det det beste. 

Skrevet

Jeg flyttet aldri hjemmefra, moren min døde da jeg var 18

Gjest Lily_88
Skrevet

Flyttet ut når jeg var 16 år, første året på VGS. Var helt greit, var vant til å bo alene da foreldre alltid jobbet, så jeg kunne handle inn på budsjett, sette på klesvask, osv.

Gjest Krampus
Skrevet
30 minutter siden, carmabell skrev:

Samme her. Da ble soverommet mitt til sy-rom. Gjorde ikke noe egentlig, foreldrene mine har gjesterom jeg kunne sove på I ferier. 

Skrevet

Jeg var 19 år

AnonymBruker
Skrevet

14 år. Perfekt.

Anonymkode: 7c897...f02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...