Gå til innhold

Hvor mye likes/matcher på Tinder?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvor mye er "vanlig" i løpet av en dag eller uke? Har en teori om at det er STOR forskjell på menn og kvinner på Tinder. Dette avhenger jo selvfølgelig av bosted og dermed potensielle også, men f.eks dere som bor i en storby?  

Helt ny på dette her så aner ingenting..

Anonymkode: a6431...7a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har fått 5349 likes på en mnd

Anonymkode: 2e578...31c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

0 pr dag, 0 pr uke, kanskje 3 - 4 i året.

Mann, 30-årene, som får en del oppmerksomhet fra kvinner i det virkelige liv. Men på Tinder er jeg visst ikke topp 20%.

Anonymkode: 05e90...762

• Liker 5
Skrevet (endret)
14 hours ago, AnonymBruker said:

Har fått 5349 likes på en mnd

Anonymkode: 2e578...31c

Jeg forstår ikke at det i det hele tatt er mulig, med mindre forholdet mellom menn og kvinner er minst 10/1 (antar du er kvinne). Jeg har ikke sett 5000 forskjellige profiler på nesten to måneder der inne, og jeg swiper ganske mye (fortrinnsvis venstre). Ganske utrolig om en enkelt profil får så mange likes, det betyr jo et helt enormt antall besøkende på profilen din. Det betyr vel også at du får flere likes enn antall profiler du rekker å besøke selv. Det er ikke mulig at nesten alle som er innom liker profilen heller, til det er folk for forskjellige. Tinder er og forblir en gåte på mange måter.

Jeg får ca. 3 likes i uka nå, men er mann med barn fra før. Så vidt passert 30. Ikke akkurat øverst på rangstigen i den aldersgruppa, men jeg er ikke ute etter flest mulig likes uansett. Vil jo helst slette Tinder, så det holder med én god match om man skulle være så heldig. Har en ordentlig profil, så tiltrekker meg i hvert fall ingen useriøse mennesker heldigvis.

Edit: Når jeg ser hun nedenfor fikk 15000 likes på ei uke sier det vel alt om hvorfor så mange menn klager over Tinder. Er man ikke blant de første par tusen vil man aldri bli vurdert engang. Tinder blir fort enten en kunstig selvtillitsboost eller en kø man aldri slipper forbi. 700 matcher forklarer hvorfor så mange klager på at ingen svarer.

Endret av Måsabjønnen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 27 her.

Jeg fikk 15 000 likes første uka. Det avtok ganske fort. Nå kommer det litt an på hvor mye jeg selv swiper. Normalt swiper jeg ikke så mye, og da er det ett par matcher om dagen. Nå har jeg 700 matcher, og har vært medlem i fire måneder 😊

Anonymkode: fa6cf...6d1

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvinne 27 her.

Jeg fikk 15 000 likes første uka. Det avtok ganske fort. Nå kommer det litt an på hvor mye jeg selv swiper. Normalt swiper jeg ikke så mye, og da er det ett par matcher om dagen. Nå har jeg 700 matcher, og har vært medlem i fire måneder 😊

Er det mulig. Med 700 matcher, og 15000 å velge mellom. Hvordan går datingen? Er det noe kjæresteemner ute å går?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det mulig. Med 700 matcher, og 15000 å velge mellom. Hvordan går datingen? Er det noe kjæresteemner ute å går?

Haha, nei, ikke enda. Men jeg har det ikke så travelt. Men det skal sies at antallet matcher ikke øker så fort, for der er stadig noen som sletter deg eller brukerprofilen sin 😊

AnonymBruker
Skrevet

For å få match må man vel ha likt de tilbake? Kan ikke skjønne at dere har sett tusenvis av menn dere liker såpass godt at dere sveiper til høyre på de!?

Anonymkode: d83f4...73f

• Liker 4
Gjest Frøken Diamant
Skrevet

Hatt tinder 4-5 dager.Fått ca 5-600 likes.

Syntes det er ganske mye.Ikke er jeg ung lengre,og jeg er alenemamma,så hadde ikke trodd jeg skulle få så mange.

Bor ikke i storby men ikke så langt unna.

AnonymBruker
Skrevet

Blir fort altfor mange, prøver å slette en del etter hvert. Egentlig bare surr, kommer lite ut av det uansett. kanskje jeg som ikke klarer å være åpen nok. Jeg føler at skal man gjøre dumme ting, hvorfor planlegge det? ikke er det gøy heller som flørting burde være og er i real life. 

Anonymkode: a0d3c...7c9

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å få match må man vel ha likt de tilbake? Kan ikke skjønne at dere har sett tusenvis av menn dere liker såpass godt at dere sveiper til høyre på de!?

Anonymkode: d83f4...73f

Går litt fortere dersom man har gull. Da har man oversikt over alle som har liket deg, og da er det fort gjort å gå over 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt Tinder i 1 døgn og har 1400 likes. 

I starten av 30-årene, og alenemor 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 22cf3...2ed

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har hatt Tinder i 1 døgn og har 1400 likes. 

I starten av 30-årene, og alenemor 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 22cf3...2ed

Er du ekstremt attraktiv fysisk? Jeg har tidligere blitt betegna som kjekk av de fleste, men som alenepappa fikk jeg rundt 3 på samme tid. Smått absurd om du skulle være omtrent like attraktiv, men få 4-500 ganger flere likes. Frøken Diamant lå vel også 50-60 ganger høyere i femdagersintervallet. Tror kanskje jeg bør prøve noe annet enn Tinder, altså. Jammen glad jeg er rasjonell nok til å se at Tinder ikke er representativt, men vil tro mange menn får seg en selvtillitsknekk når de ser hvor enkelt kvinner har det mens flere får enda færre likes enn det jeg gjør. Leser stadig om menn som ikke får en like i måneden, jeg får i det minste 3 i uka.

Er en kvinne med barn virkelig i størrelsesordenen 100 ganger mer attraktiv enn en mann med barn, eller er det noe spesielt med Tinder? Ganske interessant tema, synes jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Måsabjønnen skrev:

Er du ekstremt attraktiv fysisk? Jeg har tidligere blitt betegna som kjekk av de fleste, men som alenepappa fikk jeg rundt 3 på samme tid. Smått absurd om du skulle være omtrent like attraktiv, men få 4-500 ganger flere likes. Frøken Diamant lå vel også 50-60 ganger høyere i femdagersintervallet. Tror kanskje jeg bør prøve noe annet enn Tinder, altså. Jammen glad jeg er rasjonell nok til å se at Tinder ikke er representativt, men vil tro mange menn får seg en selvtillitsknekk når de ser hvor enkelt kvinner har det mens flere får enda færre likes enn det jeg gjør. Leser stadig om menn som ikke får en like i måneden, jeg får i det minste 3 i uka.

Er en kvinne med barn virkelig i størrelsesordenen 100 ganger mer attraktiv enn en mann med barn, eller er det noe spesielt med Tinder? Ganske interessant tema, synes jeg.

Det er ikke en konkurranse da. Hører mange menn høyeresveiper på ALLE, mens kvinner er ganske selektive. Da blir det jo sånn. Men jeg tar meg selv i å like fler kvinner (prosentvis) enn menn på tinder selv. Ikke fordi jeg like kvinner bedre, men de er av en eller annen grunn lettere å like der synes jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Problemet med tinder er den absurde forskjellen i etterspørsel etter menn og kvinner, i hverfall opp til en viss alder.

Damer kan velge mellom alle menn, og ender ikke overraskende opp med å matche med den samme lille gruppa med menn. Dette er jo ikke reelle matcher, alle damer kan ikke gifte seg med en fra den lille gruppa menn. Men alle kan få sex og kortvarige, useriøse flørter med dem. Så går årene, og de føler menn bare bruker dem, og at ingen er ute etter noe seriøst. 

For de fleste menn er det ganske håpløst, hvis de får matcher er det gjerne med damer de ikke ville gått for om de hadde møtt dem IRL. Noen gir opp og "tar til takke" med noen, så blir det forhold som umulig kan vare livet ut.

Jeg tror noen må komme opp med et konsept som tar hensyn til kjønnsforskjellene på en måte 🤔 Kanskje det er slik jeg kan bli rik, ved å lage en bedre versjon av tinder. 

Anonymkode: 19433...803

• Liker 1
Skrevet (endret)
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke en konkurranse da. Hører mange menn høyeresveiper på ALLE, mens kvinner er ganske selektive. Da blir det jo sånn. Men jeg tar meg selv i å like fler kvinner (prosentvis) enn menn på tinder selv. Ikke fordi jeg like kvinner bedre, men de er av en eller annen grunn lettere å like der synes jeg. 

Heldigvis ikke. Jeg har jo faktisk fått flere likes enn jeg hadde regna med før jeg meldte meg inn, så jeg er fornøyd nok med det. Synes bare det er interessant at forskjellen mellom kjønnene er såpass gigantisk. Selv om mange menn er lite selektive er det fortsatt en absurd forskjell. Selv liker jeg bare ca. 10%, og ettersom Tinder etter sigende straffer så få høyresveiper også er jeg nok ganske lite eksponert. Tipper minst 95% av de jeg har likt aldri har fått opp profilen min, og da er det ikke mange igjen å ta av.

Tror Tinder hadde vært bedre for begge kjønn om man kun kunne sveipe høyre en viss prosent av gangene. Si maksimalt 10-20%. Da blir alle mer selektive, og det er større sjanse for at alle får bedre matcher. Ingen er tjent med slik appen fungerer i dag.

Endret av Måsabjønnen
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det du indirekte sier her er at kvinnene du matcher med ikke er pene nok for deg, men de burde like menn som de egentlig ikke synes er kjekke for å gjevne ut kjønnsforskjeller? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For mange kvinner så er tinder en stor lettelse nettopp fordi de slipper alle uønskede meldinger fra menn de absolutt ikke er interessert i, som på andre dating sider (ofte menn som er alt for gamle ol) 

• Liker 2
Skrevet

Tinder er alle kvinners og de beste menn's paradis. Dem ligger på det samme resultatmessig på sweipingen. Sier seg selv at får man flere tusen likes og mange hundre matcher, så mister folk og konsept betydning.

Man kan være så bra man bare vil, men du er faktisk bare én av sykt mange.

Jeg fant meg en annen plattform, med mye større suksess. Folk der inne går mer på det personlige plan enn det overfladiske førsteinntrykket som Tinder.

Skrevet
24 minutter siden, Måsabjønnen skrev:

Er en kvinne med barn virkelig i størrelsesordenen 100 ganger mer attraktiv enn en mann med barn, eller er det noe spesielt med Tinder?

Jeg tror ikke dette handler om attraktivitet, i alle fall ikke som potensielt kjæresteemne. Det er en kjent sak at mange menn er ute etter lettvint sex. Slik jeg ser det, er den jevne mann langt mer villig til å akseptere sex med personer under sin egen karakterskala enn hva kvinner er. Satt på spissen vil en mann kunne sveipe 100 kvinner i håp om å kunne få sex med 1 av dem, uten å bry seg om at den villige kvinnen egentlig er langt unna hva mannen kan tenke seg som kjæreste. Dersom målet er tilfeldig sex, har nok kvinner det generelt enklere enn menn. Grunnen er at målgruppen av potesielle sexpartnere er større for kvinnen, jf. mannens ukritiske atferd. Nå kan det selvsagt diskuteres om det er "enkelt" at mange vil ha en kun for sexens skyld, men det er et annet spørsmål.

For øvrig tror jeg kvinner har tilsvarende utfordringer som menn når det gjelder å finne seg en varig kjæreste. I den kontekst er det neppe grunn til å anta at Tinder gjenspeiler attraktiviteten til kvinnene. Sagt annerledes: Det ville ikke overraske om tallene for likes var langt mer balansert dersom det kun var lov til å sveipe personer som man oppriktig anser som potensiell kjæreste.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...