AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #1 Skrevet 6. juli 2019 Vær ærlig. Jeg mener at vi burde være mer åpne om dette her sånn at alle unngår sånne dumme tabber man gjør i løpet av livet. Nå er jeg 24 år gammel og det er ingen som har sagt noe om dette her til meg før. Måtte lære dette her selv. Kom også gjerne med hvorfor du måtte ta/bruke kredittkortgjeld og hvordan du nedbetaler det effektivt? Starter med meg selv. 27 000,- Syldes for det meste tannlege utgifter, men også noe sånt smått greier. Hadde en jobb der jeg tjenet grovt lite så ting strakk ikke. Jeg nedbetaler det hver måned. Blandt annet brukt det meste av feriepengene, kommer noe andre penger nå snart også da legger jeg ut ca 6000,- så vil ha 21 000,- igjen i løpet av august. Anonymkode: 1bc75...5ff
isw Skrevet 6. juli 2019 #2 Skrevet 6. juli 2019 (endret) Nå har jeg ca 20.000 på grunn av mye utlegg i jobb. Det blir betalt i sin helhet på neste faktura. Jeg bruker kredittkort til utlegg i jobb og til f.eks bestilling av ferier grunnet forsikring og bonuspoeng. Betaler som regel alltid fullt på neste faktura slik at det ikke blir renter Endret 6. juli 2019 av isw 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #3 Skrevet 6. juli 2019 10 000 - tok det til ferie da feriepengene gikk til motorsykkel. Betaler ned de neste 5 månedene. Anonymkode: 8d873...d0c
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #4 Skrevet 6. juli 2019 Akkurat nå har jeg en kredittkortgjeld på 1538 kr. Anonymkode: 41485...fb7
Husholdning1 Skrevet 6. juli 2019 #5 Skrevet 6. juli 2019 15000. Gjøres opp strals regningen er tilgjengelig.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #6 Skrevet 6. juli 2019 Akkurat nå har jeg rundt 8000. Jeg har dog hatt kredittkort- og forbrukslån-gjeld på flere hundre tusen. 8000 igjen, og skal ALDRI eie et kredittkort mer i mitt liv. Anonymkode: 7e6b7...8db 17
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #7 Skrevet 6. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær ærlig. Jeg mener at vi burde være mer åpne om dette her sånn at alle unngår sånne dumme tabber man gjør i løpet av livet. Nå er jeg 24 år gammel og det er ingen som har sagt noe om dette her til meg før. Måtte lære dette her selv. Kom også gjerne med hvorfor du måtte ta/bruke kredittkortgjeld og hvordan du nedbetaler det effektivt? Starter med meg selv. 27 000,- Syldes for det meste tannlege utgifter, men også noe sånt smått greier. Hadde en jobb der jeg tjenet grovt lite så ting strakk ikke. Jeg nedbetaler det hver måned. Blandt annet brukt det meste av feriepengene, kommer noe andre penger nå snart også da legger jeg ut ca 6000,- så vil ha 21 000,- igjen i løpet av august. Anonymkode: 1bc75...5ff Hvorfor i alle dager skulle vi være åpne med kvinneguiden og hele verden om personlige forhold? Å skryte av at man har dyr kredittgjeld og dermed dårlig øknomistyring, hva skulle hensikten være? En ny variant av luksusfellen? For egen del, bruker kredittkort flittig og stokker dem etter beste rabatt, forsikring og fornuftig bruk. I tillegg betales alt ned den dagen forfallet på kredittfakturaen forfaller for å unngå renter. I alle de år jeg har hatt kredittkort har jeg aldri betalt en krone i renter. Det er noe å skrive på nettet fremfor å skrive om hvor ufornuftig man bruker pengene sine. :: Renter på kredittkort er som å kaste penger i wc. Anonymkode: 638b7...0b4 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #8 Skrevet 6. juli 2019 8000,- ca. Forfaller i disse dager. Har to kredittkort, total ramme 130.000,- Bruker og betaler alt ved første forfall. Anonymkode: 10b65...573
Factum Factaria Skrevet 6. juli 2019 #9 Skrevet 6. juli 2019 Ca 16 000, kjøper mye med kredittkort, for eksempel all mat med Trumf Visa for 2% bonus. Aldri betalt renter. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #10 Skrevet 6. juli 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i alle dager skulle vi være åpne med kvinneguiden og hele verden om personlige forhold? Å skryte av at man har dyr kredittgjeld og dermed dårlig øknomistyring, hva skulle hensikten være? En ny variant av luksusfellen? For egen del, bruker kredittkort flittig og stokker dem etter beste rabatt, forsikring og fornuftig bruk. I tillegg betales alt ned den dagen forfallet på kredittfakturaen forfaller for å unngå renter. I alle de år jeg har hatt kredittkort har jeg aldri betalt en krone i renter. Det er noe å skrive på nettet fremfor å skrive om hvor ufornuftig man bruker pengene sine. :: Renter på kredittkort er som å kaste penger i wc. Anonymkode: 638b7...0b4 Ingen som tvinger deg til å være åpen om noen ting. Har du ikke lyst, styrer du unna. Og bare et tips alltid snakk for deg selv. Setter pris på din kommentar da.😀 Anonymkode: 1bc75...5ff 8
Jytte Skrevet 6. juli 2019 #11 Skrevet 6. juli 2019 Null. Men jeg har et rammelån jeg ikke har tatt ut. Og ikke tenker å røre. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #12 Skrevet 6. juli 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i alle dager skulle vi være åpne med kvinneguiden og hele verden om personlige forhold? Å skryte av at man har dyr kredittgjeld og dermed dårlig øknomistyring, hva skulle hensikten være? En ny variant av luksusfellen? For egen del, bruker kredittkort flittig og stokker dem etter beste rabatt, forsikring og fornuftig bruk. I tillegg betales alt ned den dagen forfallet på kredittfakturaen forfaller for å unngå renter. I alle de år jeg har hatt kredittkort har jeg aldri betalt en krone i renter. Det er noe å skrive på nettet fremfor å skrive om hvor ufornuftig man bruker pengene sine. :: Renter på kredittkort er som å kaste penger i wc. Anonymkode: 638b7...0b4 Ingen fare. Her kommer ingen til å innrømme at de betaler så mye som ei krone i renter, alt blir betalt ved forfall 😁 Anonymkode: b9451...b96 7
Jytte Skrevet 6. juli 2019 #13 Skrevet 6. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen fare. Her kommer ingen til å innrømme at de betaler så mye som ei krone i renter, alt blir betalt ved forfall 😁 Anonymkode: b9451...b96 Det har du kanskje rett i, må innrømme at jeg har hatt kredittkortgjeld og sure renter, men fikk omgjort det til et privat lån, rentefritt, og slapp billig unna selv om det var sure penger å betale og jeg gikk i minus nesten hver måned i nesten to år. Klarte det fordi jeg lånte av venner og venninner. Betalte selvsagt tilbake. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #14 Skrevet 6. juli 2019 Jeg har en konstant kredittkortgjeld på omtrent 10 000. Det er kredittgrensen på Trumf Visaen min, og jeg bruker det opp, og betaler det ned, hver måned. Ubetalt kredittkortgjeld etter forfall har jeg aldri. Anonymkode: 534a9...f39 4
Husholdning1 Skrevet 6. juli 2019 #15 Skrevet 6. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen fare. Her kommer ingen til å innrømme at de betaler så mye som ei krone i renter, alt blir betalt ved forfall 😁 Anonymkode: b9451...b96 Det handler vel mest om hvilken type som svarer i en slik tråd.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #16 Skrevet 6. juli 2019 12 minutter siden, Husholdning1 skrev: Det handler vel mest om hvilken type som svarer i en slik tråd. Dernest handler det om hvilken forhold de har til gjeld. Anonymkode: 638b7...0b4
Husholdning1 Skrevet 6. juli 2019 #17 Skrevet 6. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dernest handler det om hvilken forhold de har til gjeld. Anonymkode: 638b7...0b4 Som igjen kommet an på hvilken type man er.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #19 Skrevet 6. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 30K Anonymkode: a1dcd...35a ❤️ Gå på det, så får du nedbetalt det. Anonymkode: b9451...b96 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #20 Skrevet 6. juli 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: For egen del, bruker kredittkort flittig og stokker dem etter beste rabatt, forsikring og fornuftig bruk. I tillegg betales alt ned den dagen forfallet på kredittfakturaen forfaller for å unngå renter. I alle de år jeg har hatt kredittkort har jeg aldri betalt en krone i renter. Det er noe å skrive på nettet fremfor å skrive om hvor ufornuftig man bruker pengene Du har altså tusket til deg atskillige kroner i årenes løp ved å bruke kredittkort. Hvor tror du alle disse pengene kommer fra? Jo fra andre som bruker kredittkort, men som er mer glemsomme eller likegyldige enn du er, og fra kjøpmennene, som må gi rabatt til de som betaler med kredittkort. (For å ta det inn igjen, legger de på prisen for de som betaler fullt ut: med debetkort eller kontanter). Etter min moraloppfatning er det ingen ting å skryte av om du har klart å grabbe til deg noen kroner på bekostning av andre. Hadde jeg sunket så lavt, hadde jeg i alle fall klokelig tidd stille om det! Anonymkode: 5d1ad...f77 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå