Gå til innhold

Noen erfaringer som er pussige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 🙂 Er en godt voksen han som forlengst har passert ungdommen. Født et stykke tilbake i forrige århundre da.

Har gjennom livet gjort meg en del erfaringer, og noen er ganske pussige ndg mennesker. For meg, virker det som hårfarge og øyenfarge har en klar tendems til å også gjenspeile personlige egenskaper, som  ser ut til å falle inn i et mønster. 

Det har jo alltid vært noen sånne fleipete påstander eller uttrykk rundt blonde kvinner, at det er "dumme, naive, lettsindige" og sånt.
Har lenge sett på det der som bare noe tull i bunn og grunn, men etterhvet, særlig de senere årene, har jeg blitt sittende igjen med et inntrykk av det faktisk virker å være noe reelt i det. Om de er dumme er jeg ikke sikker på. Men har registrert at lyshårede kvinner jeg har hatt med å gjøre - nevner i arbeidsliv, helsevesen og diverse instanser sånn sett, virker å være mer rotete, lempfeldige, naive ja, rølpete -tullete og sånn, enn du kan si mørkhårde kvinner vanligvis. De er tilgjengjeld stort sett mer sindige og ryddige og ordenlige kan du si, sånn det virker på meg.
Ganske pussig ettersom det bildet bare har besfestet seg over tid, skulle ikke tro at hårfarge har noe å si for sånt.
Godt mulig det samme er tilfellet for hanner, men det har ikke tatt notis av egentlig.

Ellers har jeg merket at grønnøyde kvinner jamt over framstår som de mest sexy og velutviklede av en eller annen grunn.
Det er sånn at bare jeg ser hendene og annet på lang avstand på en kvinne, kan jeg forhånd si hvis de er grønnøyde, før jeg har sett det. Det stemmer så og si alltid.
De har som regel alltid, med svært få unntak, særlig bra utviklede former, ikke minst ben, armer og hender. Har alltid særlig hatt sans for de kroppsdelene på kvinner. Hm. Rare greier

Ellers har jeg erfart at brunøyde personer generelt, er mer krevende enn andre. De utviser en sterk forventing til at du følger opp alt fullt ut, at du står veldig for ting, fullfører og forklarer til bunns alt og ett, ofte mens de har de brune øynene sterkt festet på deg. De er sjelden lettsindige, og skiller veldig på hva som er akseptabel humor og hva man skal le av. De har liten toleranse for avvik og sære ting sånn sett. 
Så brunøyde personer opplever jeg som noe litt ubehagelig og utfordrende, som du må passe dine steg og veie dine ord ektstra overfor.

De rødhårede er litt beslektet med de brunøyde sånn sett syns jeg, bare at de virker mer humørfylte. Rødhårede personer virker ofte veldg oppspilte, og snakker nesten alltid høyrøstet og veldig rett fram. Tenker da på de med mer oransje hår, og kanskje mest hanner jeg har merket det på der. Rødhårede kvinner har jeg liten erfaring med hvordan er.

Er det bare meg som opplever dette, eller har andre lignende erfaringer?
Ps. kan si at selv er jeg grå/grønn øyd med mørkt blont hår.

Anonymkode: b9308...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er bare teit som dømmer folk. Man kan ikke se det på utseendet, hårfarge og øyenfarge osv. Du må se mer enn det.

Anonymkode: 662cd...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er bare teit som dømmer folk. Man kan ikke se det på utseendet, hårfarge og øyenfarge osv. Du må se mer enn det.

Nei nei du misforstår. Dette har ingenting med å dømme, det er ren observasjon basert på livserfaring. Mener ikke noe negativt med det. Var bare innteressert i å høre om andre har merket seg noe lignende. Jeg har en slags forskernatur i meg ser du, og liker finne ut av ting  🙂

Anonymkode: b9308...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vet at med de observasjonene dine så går du mest sannsynligvis bare rundt og bekrefter de tankene du allerede har dannet deg? At du ikke legger merke til at mennesker med mørkere hår kan være naive enkelte ganger, men når mennesker med lyst hår er naive så legger du merke til det.

Anonymkode: e3848...e96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo interessant. Det stemmer dog ikke med mitt utseende, men du mener selvfølgelig ikke alle, men tendensen? Har aldri tenkt over det, og nå vil jeg sikkert observere mer. Bare sånn for morro skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det står til med de andre, men jeg kan bekrefte at du treffer 100% når det gjelder grønnøyde kvinner :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du vet at med de observasjonene dine så går du mest sannsynligvis bare rundt og bekrefter de tankene du allerede har dannet deg? At du ikke legger merke til at mennesker med mørkere hår kan være naive enkelte ganger, men når mennesker med lyst hår er naive så legger du merke til det.

Skjønner hva du mener, og det er nok ikke konsekvent for alle. Men hoved-tendensene ja, er tydelige syns jeg.

Anonymkode: b9308...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, hind skrev:

Jeg vet ikke hvordan det står til med de andre, men jeg kan bekrefte at du treffer 100% når det gjelder grønnøyde kvinner :sminkedokke:

Tok å søkte og leste litt om det, og ser at jeg faktisk ikke er alene om å oppleve det sånn.
Tror ikke jeg har hørt om det før, har alltid hørt at de blåøyde er liksom det som er stas, og aldri hørt nevnt grønnøyde tror jeg. Men nå fant jeg ut der faktisk er sanger om de og litt av hvert, så jeg har vel ikke fulgt helt med i timen, er ikke så veldig sosial av heller da. Er en sånn type som ser ting mye fra sidelinjen, på tv, avstandsforelsker meg og sånt 😯
Fint å få bekreftet at jeg har hatt et poeng da 😊
Når det er sagt, er det ikke til fokleinelse for hverken blåøyde eller andre, det kan være flotte personer av alle, selvfølgelig ☺️ 

Anonymkode: b9308...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme blondiner er en myte skapt av Hollywood Jøder. Idag proppes myten opp av alle mørkhårede kvinner som bleker håret sitt.

Men sannheten er at blonde kvinner som regel er både smartest og mest fysisk imponerende. Ser man en dame på over 1,80 er hun nesten alltid naturlig blond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 8.7.2019 den 0.25, hind skrev:

Jeg vet ikke hvordan det står til med de andre, men jeg kan bekrefte at du treffer 100% når det gjelder grønnøyde kvinner :sminkedokke:

Jeg er både høyrøstet og usedvanlig ubehagelig, så jeg føler også at ts er inne på noe.

Anonymkode: 94214...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er både høyrøstet og usedvanlig ubehagelig, så jeg føler også at ts er inne på noe.

Da er du brunøyd og/eller rødhåret? 🙂

Takk for at du syns jeg er inne på noe, bra å få bekreftet  at man kanskje ikke er helt på jordet.

Anonymkode: b9308...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...