Gå til innhold

Mjauing fra pus om nettene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heihei!

Prøvde å leite litt, men har liksom ikke funnet noe svar...

Nå nå katten har blitt mer husvarm etter vi adopterte han for 1 uke siden, har det de siste 4-5 dagene ar nærmest konstant mjauing eller hva det nå er om nettene. Jeg er sånn i underskudd av søv. Det høres nesten ut som en baby som stadig maser eller hva jeg skal si.

Er det noen med lignende erfaringer? Går det over? Hva skal jeg gjøre?

Han er kastrert om det har noen betydning, og de tror han er rundt året. Han pleier å lage samme lyd noen ganger når favorittballen er havnet under sofaen. DA stopper han som regel når jeg har funnet den fram. Mat  og vann er det nok av. Vi leker og er rundt ham hver dag etter jobb, og i går/ i natt var jeg oppe lenge i håp om det ville fungere på et vis, men nei, nå er jeg nå her ute i stuen, og kjenner meg helt utmattet. 

Blir tydeligvis en forsmak på evt baby i fremtiden da:fnise:

Evig takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt, har hatt mine runder selv. Men det som er aller viktigst er at uansett hvor irriterende det er, så må du ignorere fullstendig. Ikke la han lære at det hjelper å mjaue. Han har blitt husvarm sier du, så jeg vil tro det er mjauing etter oppmerksomhet og ikke av frykt. 

Ignorer katten, stapp i ørepropper og la det stå til, så skal du se katten lærer etterhvert at det ikke nytter å mjaue. Ikke engang gå ut til han bare én liten gang; ignorer. 

Lykke til, jeg vet hvor både hjerteskjærende og samtidig utrolig irriterende det er.. 

Anonymkode: 1ef28...14b

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt, har hatt mine runder selv. Men det som er aller viktigst er at uansett hvor irriterende det er, så må du ignorere fullstendig. Ikke la han lære at det hjelper å mjaue. Han har blitt husvarm sier du, så jeg vil tro det er mjauing etter oppmerksomhet og ikke av frykt. 

Ignorer katten, stapp i ørepropper og la det stå til, så skal du se katten lærer etterhvert at det ikke nytter å mjaue. Ikke engang gå ut til han bare én liten gang; ignorer. 

Lykke til, jeg vet hvor både hjerteskjærende og samtidig utrolig irriterende det er.. 

Anonymkode: 1ef28...14b

Tusen takk! 

AnonymBruker
Skrevet

Mi gjør det for oppmerksomhet, eller for at jeg skal våkne opp fra min dype søvn, for også slippe hun inn på loftboda 😆

Anonymkode: cdda8...c4b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mi gjør det for oppmerksomhet, eller for at jeg skal våkne opp fra min dype søvn, for også slippe hun inn på loftboda 😆

Anonymkode: cdda8...c4b

Åneii😄 Hvorfor kan dem ikke være som oss, og sove om natta og rase rundt på dagen??:fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Får katten komme inn på soverommet? Kanskje det kan være nok til å roe pus?

Anonymkode: c4095...0ea

AnonymBruker
Skrevet

Min mjauer og vil ut. Han trives med å være ute på nettene. Er han inne vil han sove på mitt soverom. Der har han eget teppe på gulvet

Anonymkode: 6962b...09e

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mjauer og vil ut. Han trives med å være ute på nettene. Er han inne vil han sove på mitt soverom. Der har han eget teppe på gulvet

Anonymkode: 6962b...09e

Vi adopterte han for en uke siden, og fikk beskjed om  at han må holdes inne de første 8 ukene for å knytte seg til hjemmet. Derfor er det dessverre ikke mulighet for å slippe han ut. Min samboer er streng på å ikke ha ham inne på rommet, eller gi han mulighet til å hoppe opp i senga. 

Håper muligens det blir bedre når vi har mulighet til å slippe ham ut.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får katten komme inn på soverommet? Kanskje det kan være nok til å roe pus?

Anonymkode: c4095...0ea

Samboer er dessverre streng der 😒😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...