Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som går/har gått lærerskolen her? Har søkt både allmenlærerutdanning og praktisk-estetisk lærerutdanning til høsten, og føler meg virkelig motivert og spent :-)

Noen med erfaringer (positive/negative)? Eller tips og råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg ble ferdig utdannet allmennlærer for ett år siden. Det var fire lange år, men jeg lærte veldig mye! Det aller beste er at jeg nå er i jobb som lærer, og stortrives!

Mine beste råd er å lese hele året, ikke bare de siste ukene før man MÅ. Skriv notater og studer med noen av de i klassen din.

Et annet råd er at du siste året velger fag som du er interessert i, ikke bare velge ut fra praktiske hensyn. Dessuten er det muligheter for å ta deler av utdanningen i utlandet, enten ett år, et halvt år eller kun praksis. Det er fantastisk! Jeg var selv i Namibia i praksis det siste året, og det er en erfaring jeg sent vil glemme.

Stå på og lykke til! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ble utdannet allmennlærer for 4 år siden. Skjønte vel allerede etter første praksisperiode at dette ikke var noe for meg, men sto løpet ut! Jobbet så 1.5 år som spesialpedagog ved en barne-og ungdomsskole, men fikk egentlig bare bekreftet at jeg hadde havnet på feil hylle her i livet. :roll:

Nå jobber jeg som konsulent i staten, og trives kjempegodt! :) Er uansett kjempeglad for at jeg tok en høyere utdannelse. Hadde noen knallfine år som student, og fikk mange gode venner som jeg fremdeles har kontakt med.

Mitt råd: Vær sosial, bli kjent med andre mennesker, ikke still FOR store krav til deg selv, og NYT denne unike perioden i livet! :ler:

Skrevet

Hei.

Jeg har tatt allmennlærerutdanning + litt ekstra.

Trivdes kjempegodt, og syntes opplegget var stort sett bra. Nå har ting sikkert forandret seg en del siden 2002 (da var jeg ferdig med de 4 første årene mine) - men håper det er like allright nå.

Mitt tips er å gjøre en jevnt over god jobb hele veien. Jeg leste ikke så vanvittig mye sånn i året - men var på stort sett alle forelesninger og noterte masse. Da følte jeg at jeg fikk mye "gratis".

LYKKE TIL MED LÆRERUTDANNINGEN! Du får sikkert en trivelig studietid!

Skrevet

Jeg har ikke tatt allmennlærerutdanning, men skal begynne til høsten. Jeg ønsker lykke til. Selv gleder jeg meg, dette har jeg drømt om siden jeg var 6 år!

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...