Gå til innhold

Kor for folk som ikke kan synge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er hjemmeværende og kjeder meg mye. Ønsker meg en hyggelig hobby så jeg får kommet meg litt mer ut. Jeg er glad i å synge, men kan ingen teknikker. Er ikke særlig flink til å synge, og vet ikke om jeg har fin stemme eller ikke. Kan hverken noter eller noen begreper innen sang/musikk. Men er villig til å lære selvfølgelig :)

Har sett på ulike korforeninger på nettet, og det er ikke måte på hvor høyt nivå de skal ha... Med prøvesynginger, at de søker spesifikke stemmer, ønsker korerfaring, holder store konserter her og der og har generelt høye ambisjoner... Jeg passer jo åpenbart ikke inn i noen av disse korene. Det er ihvertfall ikke aktuelt med prøvesynging! 

Det jeg ønsker meg er bare et helt vanlig kor, hvor man synger for gøy, uten å skulle ha så høye ambisjoner. At det er høyt under taket, og at man kan komme som man er, liksom. Finnes virkelig ikke dette? 

Anonymkode: 9a836...00d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen kirker har kor omtrent på det nivået. Har du penger til det kunne du jo prøvd deg med noen få sangtimer for å forberede deg?

Anonymkode: 9a3a3...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke frekt ment, men bare lurer på, hva er vitsen med kor om man ikke kan synge? Det er jo mange andre hobbyer du kan prøve ut🙈

Anonymkode: eef15...2f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sjekke ut her om det er noe i nærheten av deg http://www.allekansynge.no/ Du sier ikke noe om hvor du bor, så vanskelig å komme med konkrete forslag. Korforbundets liste i innlegget litt over her er en ide, evt sjekk ut lokale meningheter, google kor + sted, se hvem som holder konserter i ditt området, spør på fb om noen vet om noe som kunne passe for deg.

Jeg har sunget i kor i mange år, og selv om vi ikke er det koret med høyest ambiasjoner så er det kjipt å få inn noen som er fullstendig tonedøv og ødelegger hele klangen. Hvis du virkelig ikke aner om du egner deg i kor så kan det være greit å gå på stemmeprøver en gang eller to for å få en tilbakemelding. Vi krever hverken prøvesang eller notekunnskap, men litt selvinnsikt er alltid greit. Og alle kor vil jo ha noe de øver mot, en konsert, en opptreden av noe slag, et sted der de kan presentere det de øver på. 

Anonymkode: bda5d...499

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke frekt ment, men bare lurer på, hva er vitsen med kor om man ikke kan synge? Det er jo mange andre hobbyer du kan prøve ut🙈

Anonymkode: eef15...2f5

Hun mener sikkert ikke at hun ikke kan synge, men at hun ikke er proff. De fleste jenter har jo sangstemme selv om det ikke er klokkerent

Anonymkode: b4a69...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor i landet bor du? Kanskje noen her er kjent med kormiljøet i nærområdet ditt. I mitt nærområde er det flere kor for folk som ikke kan synge. Jeg har inntrykk av at dette finnes de fleste plasser. Her er det rom for alle, ingen prøvesynging eller krav om notelesing. Kjempekoselig med slike lavterskel-kor. Håper du finner noe 🙂

Anonymkode: b4c7a...330

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Håper det heter Unbrakor, om det er oppkalt etter unbrakonøkkel.

Anonymkode: 9f0ad...0e5

Skriveleif fra min side. Det heter Unbrakor 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 7.7.2019 den 10.10, AnonymBruker skrev:

Du kan sjekke ut her om det er noe i nærheten av deg http://www.allekansynge.no/ Du sier ikke noe om hvor du bor, så vanskelig å komme med konkrete forslag. Korforbundets liste i innlegget litt over her er en ide, evt sjekk ut lokale meningheter, google kor + sted, se hvem som holder konserter i ditt området, spør på fb om noen vet om noe som kunne passe for deg.

Jeg har sunget i kor i mange år, og selv om vi ikke er det koret med høyest ambiasjoner så er det kjipt å få inn noen som er fullstendig tonedøv og ødelegger hele klangen. Hvis du virkelig ikke aner om du egner deg i kor så kan det være greit å gå på stemmeprøver en gang eller to for å få en tilbakemelding. Vi krever hverken prøvesang eller notekunnskap, men litt selvinnsikt er alltid greit. Og alle kor vil jo ha noe de øver mot, en konsert, en opptreden av noe slag, et sted der de kan presentere det de øver på. 

Anonymkode: bda5d...499

Er det virkelig sånn at ALLE kor øver til konserter? 

Anonymkode: 9a836...00d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig sånn at ALLE kor øver til konserter? 

Anonymkode: 9a836...00d

Alle kor øver mot noe ja. Et par sanger på en felles konsert, holde egen konsert, opptre på sykehjemmet, synge på basar, synge på markedsdag ect. 

Anonymkode: bda5d...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på "Alle kan synge". Den gangen hvertfall var det ikke et kor i seg selv, men et slags kurs. Fikk kunnskap om stemme og stemmebruk. Der sang man i kor, ble kjent med stemmen og avsluttet med en konsert. Kanskje det kan være en start. Jeg spurte også dirigenten/læreren om ting vedr stemmen min. Fikk svar på det jeg lurte på. 

Anonymkode: 57f37...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...