Gå til innhold

Oversikt/logg over bøker...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har tips/råd i forhold til det å ha oversikt over hvilke bøker en ha lest? Mister helt oversikten....

Anonymkode: f310a...ae4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen som har tips/råd i forhold til det å ha oversikt over hvilke bøker en ha lest? Mister helt oversikten....

Anonymkode: f310a...ae4

Hva med å lage deg et helt enkelt excell-ark, hvor du skriver ned tittel på boka, forfatter og når du leste boka? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du leser, men hvis du leser mest norsk kan jeg anbefale å lage en profil på Bokelskere.no og registrere fortløpende der inne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ullvott skrev:

Spørs hva du leser, men hvis du leser mest norsk kan jeg anbefale å lage en profil på Bokelskere.no og registrere fortløpende der inne. 

Eller Goodreads om du leser både engelsk og norsk :jepp:

 

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Goodreads. :) Den er synket med Kindle/Amazon-kontoen min, slik at jeg enkelt har oversikt over bøker jeg har kjøpt eller ønsker meg derfra, samtidig som det er lett å legge til alle andre bøker, inkludert norske. 

Anonymkode: 3c3b1...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker goodread.com og appen deres 🙂 og så fører jeg forløpende ennliste på mobilenn (bruker et notat-program hvor man kan lage lister og huskelapper osv. -finned mange slike, jeg bruker Keep og har der ein egen liste for bøker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg bruker et enkelt tekstdokument pluss LibraryThing. Jeg har faktisk full kronologisk oversikt over alle bøkene jeg har lest helt siden 2003, det er utrolig kjekt. 

Anonymkode: 22837...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Jeg har fysiske bøker og alle bøkene er i bokhyller eller på gulvet. Jeg prøvde med lister og slikt, men har mistet det på pc en gang og gidder ikke, så da blir det hodet som får æren av å huske :sleep:

(Leser hovedsakelig på engelsk, men prøver å holde meg unna fornorskede ord eller lignende, spesielt om ordet allerede finnes for noe annet på norsk :3 ) 

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Goodreads-appen! Lett å registrere hva man har lest, og når man leste de ulike bøkene. Har i tillegg bilder av covere som noen ganger hjelper meg å huske bøkene om jeg ser tilbake på hva jeg har lest. Får også gode anbefalinger på bøker.

Anonymkode: b2ba3...b92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...