Gå til innhold

Kjæledyr etter narkose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en hund og en katt som begge har trukket tenner i dag. Katten virker helt som seg selv allerede og var egentlig i ok form da vi dro fra veterinæren. Hunden sover og sover, er fortsatt litt skjelven når hun reiser seg og klarte verken å tisse eller bæsje da jeg tok henne ut i hagen. Hun satte seg på huk og prøvde, men ingenting kom ut :( Det var gassnarkose hvis det har noe å si.

Er dette vanlig? Når bør jeg eventuelt kontakte veterinær/veterinærvakt?

Anonymkode: b7c9e...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da pusen vår ble kastrert fikk jeg beskjed om at hun kom til å være dopa og groggy til jeg ble bekymret og mer til. Fikk du ingen instruks om hvordan det kom til å være?

Anonymkode: cc154...876

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min er helt utslitt i godt over 24 timer etter narkosen. De er groggy hvertfall samme dagen, det er helt normalt. 

God bedring til dyra! :smilyblomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en hund og en katt som begge har trukket tenner i dag. Katten virker helt som seg selv allerede og var egentlig i ok form da vi dro fra veterinæren. Hunden sover og sover, er fortsatt litt skjelven når hun reiser seg og klarte verken å tisse eller bæsje da jeg tok henne ut i hagen. Hun satte seg på huk og prøvde, men ingenting kom ut :( Det var gassnarkose hvis det har noe å si.

Er dette vanlig? Når bør jeg eventuelt kontakte veterinær/veterinærvakt?

Anonymkode: b7c9e...82d

Dette er iallefall vanlig med min hund. Han ligger i buret fra etter operasjonen til langt på kvelden, uten at der er liv. :) Kan sjangle, har lite matlyst og ønsker tydelig å være i fred. Blir nok bedre etter ei natts søvn, men også dagen derpå kan føles som "dagen derpå" ;) Gi hunden natten, å se. Men husk å luft hunden godt og lenge, slik at den rekker å gjøre i fra seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

da pusen vår ble kastrert fikk jeg beskjed om at hun kom til å være dopa og groggy til jeg ble bekymret og mer til. Fikk du ingen instruks om hvordan det kom til å være?

Anonymkode: cc154...876

Jo, at de kom til å være groggy, men ikke hvor lenge. Og siden pusen ble så fort kvikk, ble det så veldig tydelig at hunden ikke er det.

3 minutter siden, Lillemorbare said:

Hunden min er helt utslitt i godt over 24 timer etter narkosen. De er groggy hvertfall samme dagen, det er helt normalt. 

God bedring til dyra! :smilyblomst:

Men klarte hunden din å tisse første døgnet? Det er egentlig det jeg er mest bekymret for.

Anonymkode: b7c9e...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, at de kom til å være groggy, men ikke hvor lenge. Og siden pusen ble så fort kvikk, ble det så veldig tydelig at hunden ikke er det.

Men klarte hunden din å tisse første døgnet? Det er egentlig det jeg er mest bekymret for.

Anonymkode: b7c9e...82d

Nei, hun tissa ikke det første døgnet. Eller jo, 12 timer etterpå. Da sto jeg ute med henne i hagen frem til hun tissa. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Juks said:

Dette er iallefall vanlig med min hund. Han ligger i buret fra etter operasjonen til langt på kvelden, uten at der er liv. :) Kan sjangle, har lite matlyst og ønsker tydelig å være i fred. Blir nok bedre etter ei natts søvn, men også dagen derpå kan føles som "dagen derpå" ;) Gi hunden natten, å se. Men husk å luft hunden godt og lenge, slik at den rekker å gjøre i fra seg. 

Vi var ute en god stund og hun prøvde å tisse, men ingenting kom ut. 

 

Takk for svar alle sammen! :) 

Anonymkode: b7c9e...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lillemorbare said:

Nei, hun tissa ikke det første døgnet. Eller jo, 12 timer etterpå. Da sto jeg ute med henne i hagen frem til hun tissa. 

Hmmm, nå ble jeg litt roligere!

Anonymkode: b7c9e...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi var ute en god stund og hun prøvde å tisse, men ingenting kom ut. 

 

Takk for svar alle sammen! :) 

Anonymkode: b7c9e...82d

Okei, prøv igjen før du går å legger deg. Hun sier vel i fra hvis hun må tisse imellomtiden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hmmm, nå ble jeg litt roligere!

Anonymkode: b7c9e...82d

Jeg var veldig stresset angående det jeg også nå sist. Når jeg hentet hunden så sa de at hun måtte helt garantert tisse, for hun hadde fått så mye væske. 

Men ingenting kom før ca 12 timer senere, og litt "fyllesyk" dagen derpå, og så helt fin igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Juks said:

Okei, prøv igjen før du går å legger deg. Hun sier vel i fra hvis hun må tisse imellomtiden :) 

Det skal jeg gjøre :) 

Anonymkode: b7c9e...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lillemorbare said:

Jeg var veldig stresset angående det jeg også nå sist. Når jeg hentet hunden så sa de at hun måtte helt garantert tisse, for hun hadde fått så mye væske. 

Men ingenting kom før ca 12 timer senere, og litt "fyllesyk" dagen derpå, og så helt fin igjen.

Det var nøyaktig det de sa til meg også! Så vi prøvde til og med å få henne til å tisse før vi la henne i bilen, men neida.

Anonymkode: b7c9e...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var nøyaktig det de sa til meg også! Så vi prøvde til og med å få henne til å tisse før vi la henne i bilen, men neida.

Anonymkode: b7c9e...82d

Mi og blå nekta :fnise:

Men nå vet du at det er flere, så kanskje det roer deg ned litt. :smilyblomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Lillemorbare said:

Mi og blå nekta :fnise:

Men nå vet du at det er flere, så kanskje det roer deg ned litt. :smilyblomst:

Ja, det roer meg ned litt. Takk :smilyblomst:

Anonymkode: b7c9e...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Lillemorbare said:

Jeg var veldig stresset angående det jeg også nå sist. Når jeg hentet hunden så sa de at hun måtte helt garantert tisse, for hun hadde fått så mye væske. 

Men ingenting kom før ca 12 timer senere, og litt "fyllesyk" dagen derpå, og så helt fin igjen.

Hun klarte endelig å tisse ganske nøyaktig 12 timer etter henting, så her var det helt likt ! :laugh: Og hun virker også litt fyllesyk i dag.

 

TS

 

Anonymkode: b7c9e...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun klarte endelig å tisse ganske nøyaktig 12 timer etter henting, så her var det helt likt ! :laugh: Og hun virker også litt fyllesyk i dag.

 

TS

 

Anonymkode: b7c9e...82d

Der ser du!! Jeg var så glad når mi tissa :fnise:

Godt å høre det går bedre idag, i morgen er hun nok helt oppe å går igjen. :smilyblomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg kastrerte katten hadde narkosen ingen innvirkning på den, han hoppet rett ut fra buret og oppi dassen for å drite og ville leke rett etterpå, er min rar da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Slaskete Maskot skrev:

Da jeg kastrerte katten hadde narkosen ingen innvirkning på den, han hoppet rett ut fra buret og oppi dassen for å drite og ville leke rett etterpå, er min rar da?

Nei, ikke nødvendigvis. Noen katter/dyr reagerer ikke stort på narkosen. Katten min er bare litt klomsete samme dagen han har vært i narkose, men ellers helt fin. Mens hunden er helt borte i flere timer. 

Dyr reagerer ulikt på forskjellige ting, akkurat som mennesker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen vår var ganske utenfor i ca 1 1/2 døgn. Jeg var ikke så bekymret siden jeg har sett det før, men samboer lå å voktet over henne og trodde hun skulle dø stakkar. Det gikk helt fint, og hun kviknet til som forventet. 

Anonymkode: 61203...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...