AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #1 Skrevet 5. juli 2019 Jeg oppdaget idag at jeg har fått en Stein hard kul på høyre kragebein, den gjør ikke vondt men svir litt. Hva kan dette være?? Fredag så får ikke ringt legen før mandag!!😱 Anonymkode: 6b9ba...db4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #3 Skrevet 5. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg oppdaget idag at jeg har fått en Stein hard kul på høyre kragebein, den gjør ikke vondt men svir litt. Hva kan dette være?? Fredag så får ikke ringt legen før mandag!!😱 Anonymkode: 6b9ba...db4 Dukket den bare opp plutselig? Anonymkode: de0c0...e74
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #4 Skrevet 5. juli 2019 Kuler, som ikke forsvinner i løpet av noen få dager, skal man alltid gå til legen med. Men det spiller ingen rolle om du må vente noen få dager. Anonymkode: 6be5e...23e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #5 Skrevet 5. juli 2019 På oppsiden av kragebeinet? Kan være en lymfeknute. Bestill hastetime hos legen. Er den øm? Har du andre kuler/symptomer? Anonymkode: c0c8b...378
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #6 Skrevet 5. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Myggstikk? Anonymkode: 95ef3...8d9 Hvertfall ikke myggstikk. Den kom plutselig og er like hard som alle andre ben i kroppen, bare dette er en kul oppå kragebenet. Anonymkode: 6b9ba...db4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #7 Skrevet 5. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: På oppsiden av kragebeinet? Kan være en lymfeknute. Bestill hastetime hos legen. Er den øm? Har du andre kuler/symptomer? Anonymkode: c0c8b...378 Oppå kragebenet litt under skulderen på høyre side. Svir litt, men ikke ømt. Ingen andre symptomer, kjenner jeg blir bekymret. Må bestille hastelime til mandag.. ts Anonymkode: 6b9ba...db4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #8 Skrevet 5. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Oppå kragebenet litt under skulderen på høyre side. Svir litt, men ikke ømt. Ingen andre symptomer, kjenner jeg blir bekymret. Må bestille hastelime til mandag.. ts Anonymkode: 6b9ba...db4 Om den er over 2 cm stor, knudrete, ikke mulig å bevege huden over den og du har symptomer som nattesvette, feber og vekttap kan du bekymre deg før du har gått til legen. Om du ikke har noen av disse trenger du ihvertfall ikke bekymre deg på forhånd. Anonymkode: 54884...29d
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #9 Skrevet 5. juli 2019 Hvor stor er kulen ts? Kan du poste bilde av den? Anonymkode: 95ef3...8d9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #10 Skrevet 5. juli 2019 Har det jeg også, hatt den lenge. Anonymkode: 58f40...585
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #11 Skrevet 5. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor stor er kulen ts? Kan du poste bilde av den? Anonymkode: 95ef3...8d9 Anonymkode: 6b9ba...db4 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #12 Skrevet 5. juli 2019 Kanskje det er en del av kragebeinet Anonymkode: c0c8b...378
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #13 Skrevet 5. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kanskje det er en del av kragebeinet Anonymkode: c0c8b...378 Aldri vært der før, så det vil jeg jo syntes er litt rart isåfall ts Anonymkode: 6b9ba...db4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #14 Skrevet 5. juli 2019 18 minutter siden, AnonymBruker said: Oppå kragebenet litt under skulderen på høyre side. Svir litt, men ikke ømt. Ingen andre symptomer, kjenner jeg blir bekymret. Må bestille hastelime til mandag.. ts Anonymkode: 6b9ba...db4 Det er 99% sikkert ikke noe farlig. Men få det sjekket uansett, siden den siste 1% kan være ganske alvorlig. Anonymkode: 6be5e...23e 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #15 Skrevet 5. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Aldri vært der før, så det vil jeg jo syntes er litt rart isåfall ts Anonymkode: 6b9ba...db4 Kan det være irritasjon i huden etter å ha båret skulderveske, ryggsekk el.l. eller fra stroppene på bh-en? Anonymkode: 95ef3...8d9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #16 Skrevet 5. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er 99% sikkert ikke noe farlig. Men få det sjekket uansett, siden den siste 1% kan være ganske alvorlig. Anonymkode: 6be5e...23e Skal helt klart sjekke det ut, sannsynligvis ikke noe farlig men kjenner en blir bekymret når den bare plutselig kom. Anonymkode: 6b9ba...db4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #17 Skrevet 5. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan det være irritasjon i huden etter å ha båret skulderveske, ryggsekk el.l. eller fra stroppene på bh-en? Anonymkode: 95ef3...8d9 Bærer ikke veske på høre side, går egentlig sjeldent med bh og da er dem ikke stramme heller, men selvfølgelig kan det være et alternativ. Men kulen kjennes jo ut som bein, så hardt er det. Anonymkode: 6b9ba...db4 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #18 Skrevet 5. juli 2019 Kan det være: "Et osteokondrom er en beinet utvekst fra et bein. På fagspråket brukes ofte betegnelsen eksostose. Det er den vanligste godartede beinsvulsten som forekommer, og det er nesten alltid bare én utvekst."https://nhi.no/sykdommer/muskelskjelett/ulike-beinsykdommer/beinet-utvekst-osteokondrom/ Anonymkode: 95ef3...8d9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #19 Skrevet 5. juli 2019 Som andre sier, er det mest sannsynlig at dette ikke er kreft, men det kan være f.eks en byll. Forøvrig skal alle nye og ukjente kuler på kroppen sjekkes av lege, så det må du gjøre uansett. Anonymkode: 133f6...cff 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #20 Skrevet 5. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Skal helt klart sjekke det ut, sannsynligvis ikke noe farlig men kjenner en blir bekymret når den bare plutselig kom. Anonymkode: 6b9ba...db4 Jeg har hatt noe lignende (?), ved ribbeina. Det ble sjekket ut med biopsi og det hele. Det var bare hardt vev som skyldtes et kraftig slag tidligere (jeg hadde falt mot en skarp kant). Det er absolutt sannsynlig at det er noe sånt helt uskyldig. Slapp av og nyt helga! 🙂 Anonymkode: 6be5e...23e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå