AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #1 Skrevet 5. juli 2019 Har bare bestilt billett ned dit, og tenker å oppleve litt sjeldne perler som ikke er overtatt av turister. 2-3 uker. Forslag til steder? Og til hvordan ikke føle seg ensom på tur alene? Gruer meg litt. Anonymkode: 6b988...462
Antoinette Skrevet 5. juli 2019 #2 Skrevet 5. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gruer meg litt. Anonymkode: 6b988...462 Du har andre ting å grue deg til enn ensomhet..... 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #3 Skrevet 5. juli 2019 Balkan er relativt stort, så kommer jo litt an på hvilke deler/land av Balkan man vurderer. Men vær obs på at mange mindre steder som ikke er typiske turistmål kan være utfordring med tanke på språk. Har vært mye langs deler av den nordlige grensen til Balkan, og mange buss/togstasjoner så var det ingen engelskspråklige ansatte. Ble flere ganger reddet av medpassasjerer som kunne oversette både hvilke billetter jeg skulle ha, og hvordan finne riktig buss/tog. Anonymkode: fed03...2f8 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #4 Skrevet 5. juli 2019 7 minutter siden, Antoinette skrev: Du har andre ting å grue deg til enn ensomhet..... Tusen takk for relevant og hjelpsomt svar! Anonymkode: 6b988...462 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #5 Skrevet 5. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Balkan er relativt stort, så kommer jo litt an på hvilke deler/land av Balkan man vurderer. Men vær obs på at mange mindre steder som ikke er typiske turistmål kan være utfordring med tanke på språk. Har vært mye langs deler av den nordlige grensen til Balkan, og mange buss/togstasjoner så var det ingen engelskspråklige ansatte. Ble flere ganger reddet av medpassasjerer som kunne oversette både hvilke billetter jeg skulle ha, og hvordan finne riktig buss/tog. Anonymkode: fed03...2f8 Montenegro, Albania, Bosnia..blant annet. Og Kroatia selvfølgelig. Anonymkode: 6b988...462
Skogkatten Skrevet 5. juli 2019 #7 Skrevet 5. juli 2019 Helt syd på kysten av Bulgaria er det flest bulgarere som ferierer, Sinemoretz for eksempel er et sted hvor mange har feriehus. Der er det fint, og det er ikke overtatt av ikke-bulgarske turister. Litt lenger opp på kysten ligger Sozopol, som er en fin by, men her der det flere ikke-bulgarere. Serbia er fortsatt ikke oppdaget av så mange turister. Jeg har vært i Beograd og Novi Sad og kan anbefale begge byene. I Albania har jeg vært i Tirana og Durrës. Sistnevnte er en by ved kysten som folk fra Tirana drar til for å feriere eller bare slappe av en dag på stranden. Den er fortsatt ikke et chartermål, i alle fall ikke som jeg kjenner til, så der møter du nok flest albanere. Om du er interessert i Romania, som også er en del av Balkan, så kan du se på de ulike byene i Transylvania. Der er det mer turisme, men det oppleves likevel veldig genuint. Jeg har vært i Sibiu, Sighisoara og Brasov og anbefaler gjerne disse byene til andre. Jeg har vært en del på Balkan og trives veldig godt der. Det stemmer som en over her påpeker at spesielt eldre folk snakker lite engelsk, men jeg har aldri opplevd det som noe stort problem, de fleste fra rundt 40 og yngre snakker engelsk og hjelper gjerne til om det er behov for det. Om du snakker tysk kan du også komme ganske langt med det. Folk er generelt veldig hjelpsomme og imøtekommende. Jeg har aldri opplevd å føle meg utrygg i de landene på Balkan jeg har vært i. Min erfaring er at det er lite gatekriminalitet, det eneste jeg har vært bekymret for er lommetyverier, men jeg har aldri opplevd det. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #8 Skrevet 5. juli 2019 3 hours ago, Antoinette said: Du har andre ting å grue deg til enn ensomhet..... Du vet ikke en dritt, du er bare full av vrangforestillinger Anonymkode: 0105d...d12 6
AlkoMann Skrevet 5. juli 2019 #9 Skrevet 5. juli 2019 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har bare bestilt billett ned dit, og tenker å oppleve litt sjeldne perler som ikke er overtatt av turister. 2-3 uker. Forslag til steder? Og til hvordan ikke føle seg ensom på tur alene? Gruer meg litt. Anonymkode: 6b988...462 Dra til Afghanistan eller Somalia, Den venstresidene går god for deg .Begge er landene er kjempespennende reisemål. Endret 5. juli 2019 av AlkoMann 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #10 Skrevet 6. juli 2019 11 timer siden, AlkoMann skrev: Dra til Afghanistan eller Somalia, Den venstresidene går god for deg .Begge er landene er kjempespennende reisemål. Fy faen er det mulig. Gir opp KG. Anonymkode: 6b988...462 7
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #11 Skrevet 6. juli 2019 12 timer siden, Skogkatten skrev: Helt syd på kysten av Bulgaria er det flest bulgarere som ferierer, Sinemoretz for eksempel er et sted hvor mange har feriehus. Der er det fint, og det er ikke overtatt av ikke-bulgarske turister. Litt lenger opp på kysten ligger Sozopol, som er en fin by, men her der det flere ikke-bulgarere. Serbia er fortsatt ikke oppdaget av så mange turister. Jeg har vært i Beograd og Novi Sad og kan anbefale begge byene. I Albania har jeg vært i Tirana og Durrës. Sistnevnte er en by ved kysten som folk fra Tirana drar til for å feriere eller bare slappe av en dag på stranden. Den er fortsatt ikke et chartermål, i alle fall ikke som jeg kjenner til, så der møter du nok flest albanere. Om du er interessert i Romania, som også er en del av Balkan, så kan du se på de ulike byene i Transylvania. Der er det mer turisme, men det oppleves likevel veldig genuint. Jeg har vært i Sibiu, Sighisoara og Brasov og anbefaler gjerne disse byene til andre. Jeg har vært en del på Balkan og trives veldig godt der. Det stemmer som en over her påpeker at spesielt eldre folk snakker lite engelsk, men jeg har aldri opplevd det som noe stort problem, de fleste fra rundt 40 og yngre snakker engelsk og hjelper gjerne til om det er behov for det. Om du snakker tysk kan du også komme ganske langt med det. Folk er generelt veldig hjelpsomme og imøtekommende. Jeg har aldri opplevd å føle meg utrygg i de landene på Balkan jeg har vært i. Min erfaring er at det er lite gatekriminalitet, det eneste jeg har vært bekymret for er lommetyverier, men jeg har aldri opplevd det. Tuuuuusen takk!! Er deg evig takknemlig 🥰 Anonymkode: 6b988...462 2
FrodeF Skrevet 6. juli 2019 #12 Skrevet 6. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tuuuuusen takk!! Er deg evig takknemlig 🥰 Anonymkode: 6b988...462 Si meg, har du ikke Google? Du finner all informasjon om ulike reisemål der.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2019 #13 Skrevet 6. juli 2019 7 minutter siden, FrodeF skrev: Si meg, har du ikke Google? Du finner all informasjon om ulike reisemål der. 🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: 6b988...462 5
Fiskegrateng Skrevet 6. juli 2019 #15 Skrevet 6. juli 2019 43 minutter siden, Antoinette said: En langweekend i Kabul er jo digg da.... Sammenligner du land i Balkan med Kabul..? 10
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #16 Skrevet 7. juli 2019 15 timer siden, Antoinette skrev: En langweekend i Kabul er jo digg da.... Altså hva faen er vitsen?? Kjeder du deg? Anonymkode: f3216...18e 7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #17 Skrevet 7. juli 2019 Med mindre du er balkaneser ville jeg anbefalt andre reisemål. Å reise til et land som var krigsherja for ikke lenge siden er risikabelt. Anonymkode: 39f10...e17
Skogkatten Skrevet 7. juli 2019 #18 Skrevet 7. juli 2019 TS, ignorer alle de fordomsfulle idiotene som åpenbart ikke vet noenting om Balkan, men som av en eller annen grunn finner glede i å ødelegge tråden din. Dra til Balkan og kos deg, du kommer sikkert til å få en kjempefin tur. 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #19 Skrevet 7. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Med mindre du er balkaneser ville jeg anbefalt andre reisemål. Å reise til et land som var krigsherja for ikke lenge siden er risikabelt. Anonymkode: 39f10...e17 Ifølge hvem? Folk der er lei konflikter og har savnet turister. Anonymkode: cf563...c48 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #20 Skrevet 7. juli 2019 Anbefaler Serbia. Hyggelige mennesker og god mat til lav pris. Anonymkode: be083...1fe 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå