Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 4.7.2019 den 23.28, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke så glad i å vise mye kropp, enda magen er helt flat. 
Jeg også synes stilen til norske kvinner er veldig horete. bar mage, korte skjørt, push up. 

Anonymkode: 8367f...6d9

Elsker 👙 på 🏖 i ☀️

Synes du skal be om unnskyldning for å skrive det du gjør, det vitner bare om mye hatfølelser inni deg. Er du en sånn mann som stirrer og trakasserer på badestranden kanskje? 

Kvinner på stranda nyter livet, er lykkelige og har det godt. Er ikke det bare hyggelig?

Anonymkode: 1169f...754

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
On 7/7/2019 at 10:46 AM, AnonymBruker said:

TS må da liste opp hvilke deler av det islamske kvinnesyn hun/han synes er mer realistisk, for å sette premisset for en god diskusjon. 

Anonymkode: e64d3...525

Ok, la meg ta et eksempel jeg kommer på i farten (kan komme med flere hvis det blir nødvendig):

En ting jeg har merket med kvinner er at de har en tendens til å ta etter menn når det gjelder ting som f.eks. "smak" og "meninger". Det meste av hva en jente liker og mener har hun som regel etter en eller annen ex-kjæreste, eller en bror. Det virker på meg som at kvinner ser veldig opp til menn, samtidig som det sitter veldig langt inne for norske kvinner å innrømme det. Men du ser det på ting de skryter av: "Jeg er en guttejente", "jeg går best overens med menn". Det er tydeligvis et statussymbol blant kvinner å være mest mulig som menn, å være "en av gutta", det er noe de smykker seg med.

Men hvis man påpeker dette til norske kvinner (og en del norske menn), går de rett i forsvarsposisjon og hisser seg opp. Muslimske jenter, derimot, har null problemer med å innrømme det her, og virker nærmest stolte over det. Det er også en ting som islamske lover tar seriøst. F.eks. er det greit for en muslimsk mann å gifte seg med en ikke-muslimsk kvinne, mens det motsatte ikke er greit. Det kan man så klart si er urettferdig (for det er det jo), men samtidig så er det veldig smart og jordnært. For muslimer vet at sannsynligvis vil kvinnen adoptere mannens syn på ting, altså får man flere muslimer. Det er bare ett av mange eksempler på hva jeg sikter til når jeg sier at muslimer (både kvinner og menn) har et mer jordnært og realistisk kvinnesyn.

Anonymkode: 241b8...bc6

AnonymBruker
Skrevet
On 7/4/2019 at 11:28 PM, AnonymBruker said:

Jeg er ikke så glad i å vise mye kropp, enda magen er helt flat. 
Jeg også synes stilen til norske kvinner er veldig horete. bar mage, korte skjørt, push up. 

Kjenner ingen som kler seg sånn, verken norske eller andre. Ser de ikke på gaten heller. Greit om man så vil, men dette er ikke normale antrekk for norske kvinner. 

Anonymkode: 65b66...d70

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ingen som kler seg sånn, verken norske eller andre. Ser de ikke på gaten heller. Greit om man så vil, men dette er ikke normale antrekk for norske kvinner. 

Anonymkode: 65b66...d70

Jo det er det. 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 4.7.2019 den 22.53, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det galt å dekke seg til, mener du?

Merkelig spørsmål. Hvorfor skal kvinner dekke seg til menn, mens menn kan gå fritt rundt slik som de vil?

Hvis islamsk kvinnesyn er idealet, er det vel så merkelig tatt i betraktning at kvinner etter bokstavelig tolkning skal bekle seg for ikke å friste menn. Det er nedtrykkende og krenkende ovenfor oss kvinner som liker frihet på lik linje som menn.

Anonymkode: 5f44f...867

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ektreme religioner som har et visst instrammet syn på et kjønn, er for de med lav IQ, maktbehov og kvinnehat. Å tro er noe man kan holde privat. ELlers burde alle bestemme over egen kropp, og følge normale lover. Det skal ikke være noen begrensninger på livet og friheten, kun pga kjønnsorgan.

Anonymkode: 36ff7...f79

Skrevet (endret)
På 17.7.2019 den 20.06, AnonymBruker skrev:

Ok, la meg ta et eksempel jeg kommer på i farten (kan komme med flere hvis det blir nødvendig):

En ting jeg har merket med kvinner er at de har en tendens til å ta etter menn når det gjelder ting som f.eks. "smak" og "meninger". Det meste av hva en jente liker og mener har hun som regel etter en eller annen ex-kjæreste, eller en bror. Det virker på meg som at kvinner ser veldig opp til menn, samtidig som det sitter veldig langt inne for norske kvinner å innrømme det. Men du ser det på ting de skryter av: "Jeg er en guttejente", "jeg går best overens med menn". Det er tydeligvis et statussymbol blant kvinner å være mest mulig som menn, å være "en av gutta", det er noe de smykker seg med.

Men hvis man påpeker dette til norske kvinner (og en del norske menn), går de rett i forsvarsposisjon og hisser seg opp. Muslimske jenter, derimot, har null problemer med å innrømme det her, og virker nærmest stolte over det. Det er også en ting som islamske lover tar seriøst. F.eks. er det greit for en muslimsk mann å gifte seg med en ikke-muslimsk kvinne, mens det motsatte ikke er greit. Det kan man så klart si er urettferdig (for det er det jo), men samtidig så er det veldig smart og jordnært. For muslimer vet at sannsynligvis vil kvinnen adoptere mannens syn på ting, altså får man flere muslimer. Det er bare ett av mange eksempler på hva jeg sikter til når jeg sier at muslimer (både kvinner og menn) har et mer jordnært og realistisk kvinnesyn.

Hvis jeg forstår deg riktig, mener du at verden sirkulerer rundt menn og at de er idealkjønnet vi kvinner ser opp til? Da synes jeg virkelig synd på deg. Du har mistet helt fatningen om hva som er virkelig og ikke, og jeg anbefaler deg å lese deg litt mer grundig opp før du tillater deg å forsnakke deg på den måten. "Guttejente" er ikke på noen slags måte et mer positivt ladet ord enn "jentegutt", men det er den ofte homofobe holdningen blant enkelte menn som har skapt det til å være et skjellsord å være feminim. Det er en feil i system, i historien, ikke et desperat ønske fra kvinner om å være som menn.

På lik linje som alle andre mennesker, kjenner vi oss til rette i vårt eget kjønn, med egne meninger og egne realistiske synspunkter som menn. 

Endret av UKJENTbruker
  • Liker 1
Skrevet
På 4.7.2019 den 22.39, AnonymBruker skrev:

Noen flere enn meg som syns det virker som at muslimer har et mye mer realistisk kvinnesyn enn hva vi har?

Jeg tror du bør definere "realistisk" i denne konteksten.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...