Gå til innhold

Lån av rullestol

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei ungdommen min ar et brudd i foten og må bruke krykker..Vi må finne på noe og bare det å dra på harrytur kan bli en utfordring ..Noen som et om de har utlån av rullestol på  feks. shoppingsentre,museer,eller Ikea? 

Anonymkode: e64f6...b53

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk lpne en rullestol da jeg brakk beinet og skulle på reise, så jeg slapp å hunpe rundt på krykker hele turen. Fikk låne fra hjelpemiddelsentralen. Hør med de 🙂 her jeg bor (Kr.sand) er det noen rullestoler med inngangen til IKEA, tror jeg

Anonymkode: 4068d...390

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei ungdommen min ar et brudd i foten og må bruke krykker..Vi må finne på noe og bare det å dra på harrytur kan bli en utfordring ..Noen som et om de har utlån av rullestol på  feks. shoppingsentre,museer,eller Ikea? 

Anonymkode: e64f6...b53

Ring på forhånd og spør dit du skal. Eller les på sidene til stedet. Vært dog obs på at det kan være mange om få stoler. 

Ellers kontakter du ergo fysiotjensten i kommunen din og spør om de kan hjelpe med utlån fra kommunens kortidslager. 

Anonymkode: 7ef59...635

• Liker 2
Skrevet

Du kan ringe direkte til kommunens hjelpemiddellager.  Der får du låne hjelpemidler du trenger i 3 måneder uten legeattest. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Korttidslån fra kommunalt hjelpemiddellager - ta kontakt direkte med dem.

Du finner opplysninger og telefonnummer på kommunens (eller bydelens) hjemmeside. Ring evt. sentralbordet og be om å bli satt over.  

Da får en låne den rullestolen de måtte ha på lager, men utfra erfaring er det uansett langt bedre kvalitet og sittekomfort på, enn slikt som er på noen sentere og Ikea. Mye nedharva og slitt, tyngre og mer kompakte stoler, for å tåle utlån. Med egen lånestol fra hjelpemiddellageret får dere også mye større frihet :)

Anonymkode: 9a152...2b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...