Gå til innhold

erfaringer med elektrolyse, hårfjerning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ser at de fleste poster om elektrolyse er ganske gamle så jeg starter en ny! Etter å ha sluttet på prevensjon opplevde jeg økning av hår i ansiktet, dette plaget meg spesielt på haken. Jeg sjekket hormonene hos fastlegen, men disse var på normalt nivå. Jeg begynte så med elektrolyse da dette skal være den eneste permanente løsningen på uønsket hårvekst. 

Jeg begynte med elektrolyse for 2,5 år siden. Den første personen jeg gikk til hadde jeg ikke tillitt til da jeg følte at hun heller nappet ut hårene. Jeg begynte så å gå til et veldig erfarent sted i Oslo. Dette stedet fremstod mye mer profesjonelt og jeg fikk mer tillitt til evnene deres. Problemet er at jeg elektrolyse ikke har funket for meg. Tvert i mot er det betraktelig mer stive og synlige hår på og under hake og kjeve enn da jeg begynte å gå der. Det er nå såpass mye at jeg sliter veldig med selvtillitten og opplever angst på daglig basis. Stedet jeg nå går til har fullbooket kalender hver dag, så noen må jo dette fungere for. Jeg har prøvd å spørre hudpleieren om utviklingen, men hun fastholder at elektrolyse skal fungere for alle og at det ikke kan forverre situasjonen. Hårene er lyse så det vil ikke være mulig å fjerne med laser. 

Har noen god eller dårlig erfaring med elektrolyse? Er det et spesielt sted i Oslo dere har gått til? Tar i mot alle innspill med stor takknemlighet. 

 

Anonymkode: 32e17...320

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Fortsetter under...

På 4.7.2019 den 17.11, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg ser at de fleste poster om elektrolyse er ganske gamle så jeg starter en ny! Etter å ha sluttet på prevensjon opplevde jeg økning av hår i ansiktet, dette plaget meg spesielt på haken. Jeg sjekket hormonene hos fastlegen, men disse var på normalt nivå. Jeg begynte så med elektrolyse da dette skal være den eneste permanente løsningen på uønsket hårvekst. 

Jeg begynte med elektrolyse for 2,5 år siden. Den første personen jeg gikk til hadde jeg ikke tillitt til da jeg følte at hun heller nappet ut hårene. Jeg begynte så å gå til et veldig erfarent sted i Oslo. Dette stedet fremstod mye mer profesjonelt og jeg fikk mer tillitt til evnene deres. Problemet er at jeg elektrolyse ikke har funket for meg. Tvert i mot er det betraktelig mer stive og synlige hår på og under hake og kjeve enn da jeg begynte å gå der. Det er nå såpass mye at jeg sliter veldig med selvtillitten og opplever angst på daglig basis. Stedet jeg nå går til har fullbooket kalender hver dag, så noen må jo dette fungere for. Jeg har prøvd å spørre hudpleieren om utviklingen, men hun fastholder at elektrolyse skal fungere for alle og at det ikke kan forverre situasjonen. Hårene er lyse så det vil ikke være mulig å fjerne med laser. 

Har noen god eller dårlig erfaring med elektrolyse? Er det et spesielt sted i Oslo dere har gått til? Tar i mot alle innspill med stor takknemlighet. 

 

Anonymkode: 32e17...320

Hei! Jeg er i nesten samme situasjon, bare at hårene mine er mørke.Jeg skal slutte på p piller og er driitredd at hårveksten skal forverre seg, det skjedde i hvertfall med søsteren min.Jeg er litt sånn...naaai mot laser siden man må først barbere ansiktet, det tror ikke at jeg tørr å gjøre så ville prøve elektrolyse. Kan du fortelle hvilke stedene du gikk til? Jeg tenkte å prøve ut denne elektrolyse.no men det e vanskelig å finne noe reviews

Endret av Sinnsity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sinnsity! Jeg har personlig dårlig erfaring med Elektrolyseinstituttet som driver elektrolyse.no. Hårene ble verre og det var liten vilje til dialog om utviklingen. Jeg kan imidlertid sterkt anbefale Camilla hos Medicaklinikken. Hun reddet meg etter to år, og tusenvis av kroner, hos behandlere som ikke har fikset problemet. På det verste gikk jeg minst annenhver uke, nå har jeg ikke vært der på én måned (bl.a. pga virussituasjonen) og hårene er mye lysere og tynnere. Hvis ikke du allerede har sjekket hormonnivå ville jeg i tillegg ha tatt en tur innom legen i tilfelle hormonene dine ikke er helt i balanse. Lykke til! Jeg vet hvor kjipt dette er, men så lenge du ikke napper skal Medicaklinikken få orden på det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lloyd2 skrev:

Hei Sinnsity! Jeg har personlig dårlig erfaring med Elektrolyseinstituttet som driver elektrolyse.no. Hårene ble verre og det var liten vilje til dialog om utviklingen. Jeg kan imidlertid sterkt anbefale Camilla hos Medicaklinikken. Hun reddet meg etter to år, og tusenvis av kroner, hos behandlere som ikke har fikset problemet. På det verste gikk jeg minst annenhver uke, nå har jeg ikke vært der på én måned (bl.a. pga virussituasjonen) og hårene er mye lysere og tynnere. Hvis ikke du allerede har sjekket hormonnivå ville jeg i tillegg ha tatt en tur innom legen i tilfelle hormonene dine ikke er helt i balanse. Lykke til! Jeg vet hvor kjipt dette er, men så lenge du ikke napper skal Medicaklinikken få orden på det! 

Omg, takk for svar. Har brukt så mye tid på å finne noen i denne verden som har tatt elektrolyse 😄 Kan ikke sjekke hormonene mine nå fordi jeg fortsatt går på ppille og da vises jo hormonivået som normalt, men jeg fikk påvist pco for..9 år siden, hormonvivået da var ikke helt normalt (og lege anbefalte ppille..ugh). Men tror du det med hormonene kan påvirke elektrolyse effektivitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sinnsity skrev:

Omg, takk for svar. Har brukt så mye tid på å finne noen i denne verden som har tatt elektrolyse 😄 Kan ikke sjekke hormonene mine nå fordi jeg fortsatt går på ppille og da vises jo hormonivået som normalt, men jeg fikk påvist pco for..9 år siden, hormonvivået da var ikke helt normalt (og lege anbefalte ppille..ugh). Men tror du det med hormonene kan påvirke elektrolyse effektivitet?

Hei! Det er veldig vanskelig bransje å finne ut av nettopp fordi vi kvinner syns det er så tabu å snakke om - det resulterer bl.a. i lite anmeldelser på nett. Jeg vet Camilla har erfaring med behandling av kvinner med PCOS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, lloyd2 skrev:

Hei! Det er veldig vanskelig bransje å finne ut av nettopp fordi vi kvinner syns det er så tabu å snakke om - det resulterer bl.a. i lite anmeldelser på nett. Jeg vet Camilla har erfaring med behandling av kvinner med PCOS.

Sant, det ser jo ut som det e mange som sliter og. "Bra" på en måte at man ikke er alene sånn "raring" 😄. Kan jeg spørre, hvordan var det rett etter behandling? Er det veldig synlig og rød i lang tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sinnsity skrev:

Sant, det ser jo ut som det e mange som sliter og. "Bra" på en måte at man ikke er alene sånn "raring" 😄. Kan jeg spørre, hvordan var det rett etter behandling? Er det veldig synlig og rød i lang tid?

Selve behandlingen er ganske vond, men man blir vant til det. Etter behandling er en, avhengig av hvor mange hår en har fjernet, rød og øm. Jeg pleier å få behandling rett etter jobb og unngår å legge sosiale planer samme kveld. Jeg opplever også av og til at noen av stedene det er fjernet hår kan bli små kviser, men uansett ettervirkningene er det så sinnsykt verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
AnonymBruker skrev (På 4.7.2019 den 17.11):

Hei! Jeg ser at de fleste poster om elektrolyse er ganske gamle så jeg starter en ny! Etter å ha sluttet på prevensjon opplevde jeg økning av hår i ansiktet, dette plaget meg spesielt på haken. Jeg sjekket hormonene hos fastlegen, men disse var på normalt nivå. Jeg begynte så med elektrolyse da dette skal være den eneste permanente løsningen på uønsket hårvekst. 

Jeg begynte med elektrolyse for 2,5 år siden. Den første personen jeg gikk til hadde jeg ikke tillitt til da jeg følte at hun heller nappet ut hårene. Jeg begynte så å gå til et veldig erfarent sted i Oslo. Dette stedet fremstod mye mer profesjonelt og jeg fikk mer tillitt til evnene deres. Problemet er at jeg elektrolyse ikke har funket for meg. Tvert i mot er det betraktelig mer stive og synlige hår på og under hake og kjeve enn da jeg begynte å gå der. Det er nå såpass mye at jeg sliter veldig med selvtillitten og opplever angst på daglig basis. Stedet jeg nå går til har fullbooket kalender hver dag, så noen må jo dette fungere for. Jeg har prøvd å spørre hudpleieren om utviklingen, men hun fastholder at elektrolyse skal fungere for alle og at det ikke kan forverre situasjonen. Hårene er lyse så det vil ikke være mulig å fjerne med laser. 

Har noen god eller dårlig erfaring med elektrolyse? Er det et spesielt sted i Oslo dere har gått til? Tar i mot alle innspill med stor takknemlighet. 

 

Anonymkode: 32e17...320

vet ikke om det går an at du får varsel nå, men kan du gi oss en oppdatering på hvor du har gått til , til slutt og om du er fornøyd? 

Anonymkode: 2f719...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2021 den 0.09):

vet ikke om det går an at du får varsel nå, men kan du gi oss en oppdatering på hvor du har gått til , til slutt og om du er fornøyd? 

Anonymkode: 2f719...92f

 

Endret av lloyd2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 29.4.2021 den 0.09):

vet ikke om det går an at du får varsel nå, men kan du gi oss en oppdatering på hvor du har gått til , til slutt og om du er fornøyd? 

Anonymkode: 2f719...92f

hei! jeg fulgte lloyd sine råd og gikk til medicaklinikken. storfornøyd!! nå er jeg bare sur for kronene jeg kastet bort på folk som ikke hadde peiling pp hva de drev med.

Anonymkode: 32e17...320

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 29.4.2021 den 0.09):

vet ikke om det går an at du får varsel nå, men kan du gi oss en oppdatering på hvor du har gått til , til slutt og om du er fornøyd? 

Anonymkode: 2f719...92f

jeg var original forfatter her! jeg har også gått til medicaklinikken og anbefaler det på det sterkeste! nå går jeg kanskje én gang hver tredje måned. det er nesten litt rart å være på andre siden av det da det er vanskelig å sette seg inn i hvor mye angst dette faktisk medførte. 

Anonymkode: 32e17...320

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.7.2021 den 17.33):

hei! jeg fulgte lloyd sine råd og gikk til medicaklinikken. storfornøyd!! nå er jeg bare sur for kronene jeg kastet bort på folk som ikke hadde peiling pp hva de drev med.

Anonymkode: 32e17...320

åh nå ble jeg glad 😍😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg var original forfatter her! jeg har også gått til medicaklinikken og anbefaler det på det sterkeste! nå går jeg kanskje én gang hver tredje måned. det er nesten litt rart å være på andre siden av det da det er vanskelig å sette seg inn i hvor mye angst dette faktisk medførte. 

Anonymkode: 32e17...320

fantastisk! håper flere kvinns og andre som trenger permanent hårfjerning finner denne tråden i jakten på gode behandlere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg var original forfatter her! jeg har også gått til medicaklinikken og anbefaler det på det sterkeste! nå går jeg kanskje én gang hver tredje måned. det er nesten litt rart å være på andre siden av det da det er vanskelig å sette seg inn i hvor mye angst dette faktisk medførte. 

Anonymkode: 32e17...320

Må bare si meg enig her. Fulgte anbefalingen og ditt. Starta med en gang i uka men gikk fort over en gang i 2-3 uker. Følte meg veldig forstått der og som roet ned angsten nesten etter første besøk. Måtte desverre slutte pga flytting, pndemi og bl bla :) Enste jeg var litt ugh med at følte jeg ble tilbyd masse andre greier hele tiden (ansikts behandlinger og dyre kremer) men det e bare å takke pent nei til, ellers en kjempehyggelig dame

Anonymkode: 09e85...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg har også fulgt rådet til trådstarter! Gikk til Camilla ved Medicaklinikken og har allerede sett en betydelig reduksjon i hårene! De har også blitt tynnere. Utrolig takknemlig for at du tipset om henne. 

Anonymkode: 990c5...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk dere har funnet ett bra sted. Heier på alle som sliter slik og for å det å spre erfaring med bra behandlere, for elektrolyse det funker. :) Hun jeg var hos er sluttet for det er over tjue år siden jeg gråt mine tårer og tenkte jeg skulle bli forfatter, for jeg ville ikke gå ut mer. Jeg hadde så mye svarte og inngrodde hår nedover halsen og kjeven og skammet meg. Som om det var min skyld.. (nå virker som det er skriving som er min greie likevel men det er en avsporing he he) 

Det jeg ville inn å si er at jeg har bare noen få hår som kommer nå og da på haka og hårene som ble fjernet med elektrolyse for over tjue år siden de er ikke kommet tilbake. :) 

Anonymkode: 5a580...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 4 måneder senere...


Dette er en veldig nyttig tråd :) Jeg vurderer Medicaklinikken nå, men kan noen fortelle meg hvilken elektrolysemetode hun bruker?

Anonymkode: a0bb7...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (54 minutter siden):

Hvorfor elektrolyse og ikke laser? 

tror det e bare..velg det som passer en best. Jeg ville ikke ta laser fordi hørte at man må barbere før man skal ta den. Jeg syns det var litt too much med barbering. Har også hørt ( kem vet da ka e sant...) at spesielt hvis man har PCOS der man har de hormonene som forårsaker vekst usnett, så kan man få mer hår andre steder. Men det e sikkert masse folk med gode erfaringer også, jeg bare syns elektrolyse var mindre skummel siden den e faktisk permanent i tillegg.

Jeg har høy smerteterskel så da passe elektrolyse meg best

Anonymkode: 09e85...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...