Gå til innhold

Ebøker på mobil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er fortiden på sommerferie uten tilgang på bibliotek/bokhandel, så tenkte jeg kunne lese litt ebøker på mobilen. Jeg har kun lånt ebøker på eBokBib før, men der har utvalget nærmest forsvunnet. Er det noen her som har noen tips til hvor jeg kan kjøpe eller låne ebøker? 

Anonymkode: 7a21e...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omtrent alle nettbokhandlere som finnes. 

JEg bruker amazon og har kindleappen. 

Anonymkode: d7c0e...d16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Er fortiden på sommerferie uten tilgang på bibliotek/bokhandel, så tenkte jeg kunne lese litt ebøker på mobilen. Jeg har kun lånt ebøker på eBokBib før, men der har utvalget nærmest forsvunnet. Er det noen her som har noen tips til hvor jeg kan kjøpe eller låne ebøker? 

Anonymkode: 7a21e...a49

Ebokbib skal avvikles. Den erstattes med BokBites bibliotek. 

Der er problemer med å få nok penger til elektroniske bøker på bibliotekene. Derfor er ventetiden lang og utvalget dårlig. På grunn av pengemangel, vil bare ett visst antall elektroniske bøker være tilgjengelig hver måned. Når så kvoten er brukt opp, så stopper tilgjengeligheten til neste måned og slik fortsetter det. 

Alternativet ditt er et prøveabn. På Fabel eller andre betalingstjenester. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omtrent alle nettbokhandlere som finnes. 

JEg bruker amazon og har kindleappen. 

Anonymkode: d7c0e...d16

Der koster det vel penger?

Anonymkode: db890...8b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ebokbib skal avvikles. Den erstattes med BokBites bibliotek. 

Der er problemer med å få nok penger til elektroniske bøker på bibliotekene. Derfor er ventetiden lang og utvalget dårlig. På grunn av pengemangel, vil bare ett visst antall elektroniske bøker være tilgjengelig hver måned. Når så kvoten er brukt opp, så stopper tilgjengeligheten til neste måned og slik fortsetter det. 

Alternativet ditt er et prøveabn. På Fabel eller andre betalingstjenester. 

Der koster det vel penger?

Anonymkode: db890...8b8

Ja, du kjøper jo bøkene i bokhandleren. Ts ba om steder hun kunne kjøpe eller låne, og jeg har bare erfaring med å kjøpe, derfor det jeg svarte på. 

Anonymkode: d7c0e...d16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg både låner og kjøper bøker så alt er av interesse :) Skal sjekke ut fabel og BokBites i første omgang. Har allerede kjøpt litt bøker i sommer (som nå er lest) så gratis/lån hadde vært å foretrekke så det ikke blir så dyrt :)

Anonymkode: 7a21e...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storytel? De har gratis prøvemnd 😊

Anonymkode: c5b14...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er åpen for å lese også eldre bøker, så ligger en god del eldre, norske bøker scannet og tilgjengelig via nett hos Nasjonalbiblioteket. Men da må en være på norsk ip, så da funker kanskje ikke det?

https://www.nb.no/search?mediatype=bøker

 

Ark har en gratis e-bok om en laster ned app'en deres, de har i hvert fall hatt et slikt tilbud. Både ark og ebok.no - og sikkert de fleste andre nettbutikker - har sommertilbud med ebøker fra ca femti-lappen 

Anonymkode: 2a060...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...