Gå til innhold

Kost eller svamp til foundation, og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker fingrene på all flytende krem. Prøvde å bruke svamp men syntes den ble så ekkel. Eller fins det engangs svamper for sminke? 

Anonymkode: 8c11b...579

Engangssvamper er ikke like gode.

Jeg har fem beauty blendere. En gang i uka legger jeg de i en skål med vann+shampoo, kjører de i microen et minutt. Presser ut vannet med et handkle. 

Er jeg på reise holder det med varmt vann og litt såpe etter bruk. 

Anonymkode: e6e02...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker stort sett svamp, men ikke den originale beautyblenderen, syns ikke den er så mye bedre at det veier opp for prisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker svamp, fra Real techniques. Synes foundationen legger seg finere og smelter mer inn i ansiktet enn når jeg bruker kost. Var en periode jeg brukte kost, ikke sånn flat pensel men sånn rund og kompakt til å påføre flytende foundation. Dekkevnen ble bra, men mye mer «caky» og unaturlig resultat.

Anonymkode: c0d3e...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2019 den 23.37, SupaWoman skrev:

Brukte kost en stund men gikk over til beautyblender og har brukt det i noen år nå. Har brukt en blå en en stund nå og ser ser ut som om den tåler mer enn de rosa og nude.  Det er ikke kommet sprekker i den og har brukt den i noen uker.  Liker svamp fordi det er lett og raskt å presse foundation inn i fjeset.  Kost tar lengre tid, men med kost får du bedre dekkevne.   Noen som har tips til svamper som er like gode som BB sine??   De fleste kopiene er så harde og kompakte.

Jeg bruker de fra Real techniques - de oransje med en sånn flat side. Veldig fornøyd med den! :) Brukt det lenge. Billigere er de også :) 

Anonymkode: c0d3e...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer. Noen ganger klarer jeg ikke å få et godt resultat med kost, andre ganger blir det ikke fint med svamp. Tror det er både huden min og foundationtypen som har skylden. 

Nå om dagen (tørr hud) bruker jeg kost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker fingrene på all flytende krem. Prøvde å bruke svamp men syntes den ble så ekkel. Eller fins det engangs svamper for sminke? 

Anonymkode: 8c11b...579

Den må vaskes ofte, jeg vasker beautyblenderen min etter to dagers bruk. Bruker zalo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

6 timer siden, Nerine_ skrev:

Jeg bruker stort sett svamp, men ikke den originale beautyblenderen, syns ikke den er så mye bedre at det veier opp for prisen. 

Merke på svampen?    Har leita etter en "dupe" for beautyblender en stund nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker fingrene på all flytende krem. Prøvde å bruke svamp men syntes den ble så ekkel. Eller fins det engangs svamper for sminke? 

Anonymkode: 8c11b...579

Jeg vasker beautyblenderen etter hver bruk. Bruker Beautyblender sin egen såpe, men har brukt zalo også uten problem om jeg har vært tom for beautyblendersåpen. Makeupmekka sitt såpestykke er også bra, men veldig udrøyt. 

Jeg bruker svamp (Beautyblender) i 90% av tilfellene, men noen få foundations fungerer bedre med kost. Da tar jeg siste finish med svamp etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SupaWoman skrev:

 

Merke på svampen?    Har leita etter en "dupe" for beautyblender en stund nå. :)

Akkurat nå har jeg W7, kjøpt hos lyko eller normal. Jeg bruker lett/medium dekkende foundation, så jeg vet ikke om denne svampen fungerer med en foundation som har høy dekkevne. Mulig det resultatet ikke hadde blitt like jevnt. 

100% dupe er det ikke, men til den prisen syns jeg det er et godt kjøp🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følte jeg meg litt ekkel her. Jeg bruker beauty blender og vasker den etter flere måneders bruk🙈

Anonymkode: 4ea5a...6dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå følte jeg meg litt ekkel her. Jeg bruker beauty blender og vasker den etter flere måneders bruk🙈

Anonymkode: 4ea5a...6dc

Bruker du den i flere måneder uten å vaske den? Isåfall, ja det er ekkelt. Den skal egentlig byttes hver 3. måned. Og vaskes etter hver bruk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nerine_ skrev:

Bruker du den i flere måneder uten å vaske den? Isåfall, ja det er ekkelt. Den skal egentlig byttes hver 3. måned. Og vaskes etter hver bruk. 

Oida. Ja jeg har hatt den samme svampen i flere år, og vasker den 3-4 ganger i året. 

Anonymkode: 4ea5a...6dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oida. Ja jeg har hatt den samme svampen i flere år, og vasker den 3-4 ganger i året. 

Anonymkode: 4ea5a...6dc

Æsj🙈 vasker du ikke andre sminkekoster oftere heller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nerine_ skrev:

Æsj🙈 vasker du ikke andre sminkekoster oftere heller?

Nei blush eller øyeskygge-kostene har jeg aldri vasket😳

har aldri tenkt på det. 

Jeg må begynne med det da, men det virker stress å vaske svamp og koster hver dag? 

Anonymkode: 4ea5a...6dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei blush eller øyeskygge-kostene har jeg aldri vasket😳

har aldri tenkt på det. 

Jeg må begynne med det da, men det virker stress å vaske svamp og koster hver dag? 

Anonymkode: 4ea5a...6dc

Koster til øyenskygge og blush kan vaskes en gang i uken, med mindre du bruker krem/flytende produkter. Da må de vaskes oftere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.7.2019 den 23.37, SupaWoman skrev:

Brukte kost en stund men gikk over til beautyblender og har brukt det i noen år nå. Har brukt en blå en en stund nå og ser ser ut som om den tåler mer enn de rosa og nude.  Det er ikke kommet sprekker i den og har brukt den i noen uker.  Liker svamp fordi det er lett og raskt å presse foundation inn i fjeset.  Kost tar lengre tid, men med kost får du bedre dekkevne.   Noen som har tips til svamper som er like gode som BB sine??   De fleste kopiene er så harde og kompakte.

Kanskje du skulle prøvd den mikrofiber/fløyelsaktige svampen? https://www.thejuno.co/products/microfiber-velvet-makeup-sponge Den fikk jo bra vurdering av alle youtuberne jeg så i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker både kost, svamp og fingrene alt etter hvordan huden er, hva slags foundation/bb/cc jeg bruker, og etter hvordan dekkevne jeg vil ha.

Svamp bruker jeg den originale BB og Real Techniques sin, koster er en salig blanding av alle mulige merker, og foretrekker Sigma og RT sine, men må si at det er noen billig koster som virkelig overrasker meg positivt. Har blandt annet enn foundation kost fra ELF som er super god, og en brøkdel av prisen på de andre jeg har. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker fingrene. Jeg syns jeg får lagt foundationen best da, og jeg leste også en gang at en som jobbet med kosmetikk mente dette egentlig var det beste. Man må selvsagt sørge for å være ren på hendene først da.

Anonymkode: ce6fd...37c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker fingrene. Jeg syns jeg får lagt foundationen best da, og jeg leste også en gang at en som jobbet med kosmetikk mente dette egentlig var det beste. Man må selvsagt sørge for å være ren på hendene først da.

Anonymkode: ce6fd...37c

Det kommer litt an på foundationen og hvor mye dekkevne man vil ha. Varmen fra fingrene sies å gjøre at foundationen smelter bedre inn i huden. Men det funker bare ikke med min foundation (Estee lauder double wear), den er litt for tykk og tørker for fort slik at resultatet blir veldig ujevnt og jeg får ikke dekket slik jeg ønsker. Jeg har en del arr fra kviser rundt haken og litt på kinnene som jeg vil skjule, og det gjøres absolutt best med svamp eller kost. Synes jeg, jeg foretrekker svamp. 

Anonymkode: c0d3e...b99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...