Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er dette alt folk evner å komme med? Hvor mye skal man senke kravene? 

Man vet ingenting om kravene til en person her inne, så hvorfor går det automatisk på å senke? Og ikke høyne? 

Fordi folk er ubrukelige stort sett? Er det folk som selv aldri når opp og vil at andre skal senke kravene ned til seg?

Anonymkode: c6e32...439

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg stort sett dette i tråder der vedkommende selv gir inntrykk av å ikke nå opp hos personene denne ønsker et forhold til. Da er det kanskje ikke så dumt å senke kravene, eventuelt sørge for å komme på nivå om det lar seg gjøre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, herzeleid skrev:

Nå har jeg stort sett dette i tråder der vedkommende selv gir inntrykk av å ikke nå opp hos personene denne ønsker et forhold til. Da er det kanskje ikke så dumt å senke kravene, eventuelt sørge for å komme på nivå om det lar seg gjøre. 

Hvordan vet man hvilket nivå man passer til?
En som utdanner seg til lege har vært interesssert i meg, men jeg måtte avvise pga fraværende følelser.
Er ikke selv høyt utdannet.

Skrevet

Det med "nivå" handler visst bare om utseendet ettersom jeg har forstått. Overfladiske greier med andre ord. Når jeg ser sånt får jeg alltid lyst til å svare at nei, for pokker, IKKE senk kravene! Å bli betatt av vakre mennesker av det motsatte kjønn skjer da alle, det er én ting, en annen ting er at jeg ser for meg hvordan det blir hvis en fremtidig partner kommer inn på temaet og får til svar at jo du, jeg gikk ned på kravene og da var du god nok. Ikke akkurat oppskriften på en trivelig kveld.

• Liker 2
Skrevet

Å senke kravene er nødvendig om alle skal kunne pares opp. For menn så er ca 50/50 av kvinner over/under gjennomsnittet pen, for kvinners del er det 20/80, så i den grad kvinner mener 80% av den mannlige befolkningen er under gjennomsnittet så må de senke standardene sine om de ikke selv er blant den peneste femdelen av befolkningen. Så å fortelle noen at de bør senke kravene er ikke ulogisk i det hele tatt, alle synes Patrick Dempsey er hot, men med mindre du er en 10er er du ganske sjanseløs. 

Det er veldig mange tråder her med folk som har veldig høye krav, f.eks en 25 årig dame som ville ha en høy, mørk, høyt utdannet, rik mann som helst ikke skulle være for gammel i forhold til henne. Det er et sett med noen hundre arvinger (og enda færre gründere som er rik i så ung alder) i hele Norge, som stort sett kan få hvilke kvinner de vil, da er tilfellet at med mindre du har modellutseende kommer du til kort og hadde du hatt det så ville du ikke vært på KG og klaget.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet man hvilket nivå man passer til?
En som utdanner seg til lege har vært interesssert i meg, men jeg måtte avvise pga fraværende følelser.
Er ikke selv høyt utdannet.

Det vet jeg ikke.

En indikator kan være om en aldri har sjans på forhold med de en selv vil ha forhold til. Dette gjelder nok mange av de vi ser her inne som mener at menn ikke vil ha forhold eller lignende andre veien. 

1 time siden, Jegerikkeminskyld skrev:

Det med "nivå" handler visst bare om utseendet ettersom jeg har forstått. Overfladiske greier med andre ord. Når jeg ser sånt får jeg alltid lyst til å svare at nei, for pokker, IKKE senk kravene! Å bli betatt av vakre mennesker av det motsatte kjønn skjer da alle, det er én ting, en annen ting er at jeg ser for meg hvordan det blir hvis en fremtidig partner kommer inn på temaet og får til svar at jo du, jeg gikk ned på kravene og da var du god nok. Ikke akkurat oppskriften på en trivelig kveld.

Det tror jeg ikke, men faktorene er kanskje litt forskjellig for kjønnene. Eksempelvis kan det handle om å ikke kreve at partneren har en mastergrad, en viss status eller type jobb. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, herzeleid skrev:

Det tror jeg ikke, men faktorene er kanskje litt forskjellig for kjønnene. Eksempelvis kan det handle om å ikke kreve at partneren har en mastergrad, en viss status eller type jobb. 

Jeg tolker dette som at man ihht teorien bare er aktuell for noen med høy utdannelse hvis man selv har høy utdannelse, bare er aktuell for en med god jobb hvis man selv har en god jobb osv. Hvis dette skulle bli en etablert sannhet ville det få som konsekvens at det ikke ville være sosialt akseptert at en som jobbet som renholder drømmer om en som er lege, forsker, arkitekt eller bedriftsleder som kommende livspartner. Det er heldigvis reinspikka tøv. 

Uansett om det gjelder utseende eller sosial status mener jeg det samme om det.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Jegerikkeminskyld skrev:

det ikke ville være sosialt akseptert at en som jobbet som renholder drømmer om en som er lege, forsker, arkitekt eller bedriftsleder som kommende livspartner.

Drømme kan man alltids, men det er vel trygt å slå fast at en mann som arbeider som renholder aldri i praksis vil bli gift med en kvinnelig lege, forsker, arkitekt eller bedriftsleder. Til det er kvinner altfor opptatt av penger og status, og en renholder når ikke på noen måte opp der.
Det omvendte: kvinne med vaskejobb + mannlig arkitekt, forekommer ikke sjelden, for menn stiller ikke krav om penger og status hos partneren. Bare hun er pen og snill og sympatisk, holder det i massevis.

Anonymkode: dda1b...e5a

• Liker 2
Gjest xfs367
Skrevet

Uansett hvilket "nivå" en er på, er det nok aldri noen god idé å senke kravene. Folk vil ha det de vil ha. Det er bedre å dø alene enn å stabbe seg igjennom sørgelige forhold med folk en egentlig ikke vil ha.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, xfs367 said:

Uansett hvilket "nivå" en er på, er det nok aldri noen god idé å senke kravene. Folk vil ha det de vil ha. Det er bedre å dø alene enn å stabbe seg igjennom sørgelige forhold med folk en egentlig ikke vil ha.

Sant. Dessuten er jo halve jobben med å få en god kjæreste å ikke slå seg til ro med en dårlig en.

Anonymkode: 5a253...b84

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...