Gå til innhold

Barbering der nede.. HJELP!

Madda

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp... jeg liker ikke kjønnshår og vil helst bli kvitt alt sammen, jeg barberer meg oxo.. der nede.. men problemet mitt er at jeg får sånne røde vonde prikker... kan noen være så snill å hjelpe meg?

jeg har hørt at det skulle hjelpe med babyolje, men det gjør det ikke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sexysadie

La oss ta d en gang til....

.

1)Kjøp deg sånn barberskum for ømfintlig hud.

2)Du må "varme" opp området skikkelig først,ta deg en runde i dusjen.

3)Påfør så skum og barber,(Dette kan du jo)

Etterpå smører du på litt TeaTreeolje.

Da vil du ikke bli prikkete eller få vondt.D vil også lønne seg å gjøre d her på kvelden og sove uten undertøy,slik at underlivet får "puste".Lykke til.

Hilsen Sexy Sadie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Madde!

Dette er blitt debatert et par ganger før. Du finner sikkert mange svar hvis du bruker søkefunksjonen til både dette nye og det gamle forumet.

http://www.kvinneguiden.no/Forum/search.php

TIPS:

De røde prikkene er ekstra ille til å begynne med, fordi huden er uvant med den røffe behandlingen. Tror det beste er å barbere ofte. Mindre hår som skal bort, og man får "trent opp" huden litt.

Noen mener at jo skarpere barberblad, jo bedre. Jeg synes at helt nye blader blir for heftig. Så med nye blader, barberer jeg først leggene og under armene, og så musa. Jeg synes det blir nesten like mye prikker hvis jeg bruker skum som uten, og olje har jeg ikke prøvd. Det beste er å la det gå litt tid fra barbering til du viser deg fram, slik at de røde prikkene i huden får tid til å roe seg ned.

Catzy12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Er nok noe i det med at huden der nede må venne seg til å bli barbert. Jeg har barbert meg under armene siden jeg begynte å få hår der omtrent, og jeg husker at det ofte ble røde prikker i begynnelsen, men nå er jeg kvitt det for lengst!

Ettersom 1) det er vinter, og 2) jeg har vært litt seksuelt inaktiv i det siste, har jeg ikke barbert så mye der nede. Gjorde det imidlertid for et par uker siden, og hoppsann, da var det røde prikker med en gang! icon_eek.gif Men så ventet jeg til det begynte å gro ut igjen, barberte på nytt osv. Etter å ha holdt på sånn i noen uker er det faktisk ikke så verst. Til sommeren blir det nok perfekt icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

HEi!

Jeg er også plaget av de røde prikkene hvis jeg forsøker og barbere. Men har prøvd hårfjernings skum/krem med bedre hell. Selv om det da er viktig at du ikke reagerer på det fra før eller får det på slimhinnene.

Og at man er forsiktig når man fjerner kremen og hårene.

Lykke til!

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hva med å sitte i badekaret med varmt vatn, litt badeolje og en god barberhøvel. Ta litt extra babyolje på musa og barber i vei. Dette er anbefalt av en gutt. Aldri prøvd det selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir bedre og bedre for hver gang du barberer deg, jeg gjør det ofte og får nesten ikke prikker lengre. men kanskje det har noe med hvor stivt kjønnshårene er også, jeg har veldig myke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Sitt i badekaret når du barberer deg (selvfølgelig med vann!) og bli sittende noen minutter i vannet før du står opp. Smør deg med fuktighetskrem etterpå. Garantert ingen nupper på musa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nuppene kommer av at huden blir irritert og at det ofte kan bli en liten infeksjon i hårkanalen etter barbering. Jeg smører alltid på antiseptisk krem etterpå og da går det helt fint. Desse kan du spørre etter på apoteket. MYE bedre enn babyolje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til "kitchenwitch":

Hvorfor barberer du deg ikke i perioder når du er seksuelt inaktiv? Merkelig uttalelse, jenter er så jævlig opptatt av å fortelle at det KUN er for egen del de barberer seg, ikke fordi en partner vil det, men nå kom sannheten fram! *LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maverick: Hvor står det at Kitchewitch barberer seg mest for sin egen del og ikke for evt. partnere? Selv om mange jenter påstår at de gjør det for seg selv, så betyr jo ikke det at Kitchewitch er en av dem. Snakk om å skjære alle jenter over en kam... icon_rolleyes.gif

Catzy12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...