Gå til innhold

Potensielt kidnappingsforsøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Klokken 11 i dag gikk dattera mi på 8 år bort til bestevenninna si for å besøke henne. 4 timer senere sto hun gråtende foran inngangsdøra, og da jeg åpnet, kastet hun seg inn i armene mine mens tårene fosset ned. Jeg spurte om hva i alle dager det er som har skjedd, og hun forklarte mens hun hulket og hikstet at da hun gikk hjemover etter å ha lekt med bestevenninna, var det en mann som gikk ut av en grå varebil og begynte å følge etter henne, og da hun begynte å løpe, løp han etter, og i følge dattera mi bar han på noe som så ut som en svart søppelsekk. Dattera mi løp for livet mens hun ropte etter hjelp flere ganger. Jeg ble helt i fra meg, der jeg sto og trøstet min livredde datter. Var dette et forsøk på kidnapping? Er det virkelig så utrygt å la småjentene sine få vandre ute alene nå for tiden? Har meldt fra til politiet, og de sier at de skal undersøke saken nærmere. Stakkars dattera mi. Tenk for ei lita 8-åring å ha en slik skrekkopplevelse. Men hun kom seg heldigvis over det, hun er ikke så redd lenger nå. Hun sitter sammen med meg og spiser pizza og ser på Disney Channel på TV og er ei blid, lita jente igjen, men hun er fortsatt litt skjelven etter denne hendelsen, og det er jeg også for å si det sånn.

Anonymkode: 8b481...460

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe galt er det i hvert fall, så godt politiet ble kontaktet. For en grusom opplevelse! 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med å tro dette. Bare å identifisere en varebil på den måten er litt merkelig, eller at en åtteåring skulle sett noe galt i en løpende mann med sekk i det hele tatt. 

Anonymkode: 94939...8d7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har problemer med å tro dette. Bare å identifisere en varebil på den måten er litt merkelig, eller at en åtteåring skulle sett noe galt i en løpende mann med sekk i det hele tatt. 

Anonymkode: 94939...8d7

Han løp etter henne! Tror du ikke hun ville skjønt det dersom en mann hadde løpt etter henne akkurat i det hun begynte å løpe? Og hvorfor skal det med varebilen være så merkelig? Hun er ikke 5 år lenger, hun vet da godt hvordan en varebil ser ut!

Ts

Anonymkode: 8b481...460

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Stavanger så er vi blitt advart av skolene ved mange lignende tilfeller der barna har vært på vei hjem og varebil med fører som prøver å følge etter elevene. Han ene hoppet ut av bilen og løp etter et barn. Så jeg tror overhodet ikke at dette innlegget er tull, vi bor faktisk ikke i en sukkespinnverden.

Anonymkode: 85cf2...b4a

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Stavanger så er vi blitt advart av skolene ved mange lignende tilfeller der barna har vært på vei hjem og varebil med fører som prøver å følge etter elevene. Han ene hoppet ut av bilen og løp etter et barn. Så jeg tror overhodet ikke at dette innlegget er tull, vi bor faktisk ikke i en sukkespinnverden.

Anonymkode: 85cf2...b4a

Stavanger og Tønsberg ligger øverst på listen over byer i Norge med størst fare for kidnappingsforsøk av skolebarn, har jeg hørt. Både Stavanger Aftenblad og Tønsbergs Blad har skrevet flere reportasjer om skolebarn som har blitt forsøkt kidnappet. Det er virkelig farlig å være barn i disse to byene...

Anonymkode: a0bec...ba8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stavanger og Tønsberg ligger øverst på listen over byer i Norge med størst fare for kidnappingsforsøk av skolebarn, har jeg hørt. Både Stavanger Aftenblad og Tønsbergs Blad har skrevet flere reportasjer om skolebarn som har blitt forsøkt kidnappet. Det er virkelig farlig å være barn i disse to byene...

Anonymkode: a0bec...ba8

Javel, skal se om jeg får lett frem disse reportasjene, har ikke fått de med meg. Du har ikke en link vel? Rart jeg ikke har fått de med meg...pleier å få med meg det meste. 

Vi ha bare fått advarsler på mail og gjennom FAU og ryktebørsen fra de andre skolene. Synes det har vært alt for lite skriverier om dette.

Anonymkode: 85cf2...b4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kidnapper folk med svarte søppelsekker? 

Anonymkode: 33bd0...a0d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du burde tro på det og ta det alvorlig men huske at barns hukommelsen kan baser seg historie de har hørt andre steder. 

Anonymkode: fad92...999

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en ekkel opplevelse! Jeg håper politiet har mulighet til å undersøke dette nærmere. Kan det ha vært vitner? 

Det er heller ikke helt sikkert det var akkurat slik som datteren din opplevde det. Hun ble veldig skremt, og for henne stemmer nok det hun forteller, men det kan være andre forklaringer. Jeg gikk hjem fra skolen sammen med ei venninne da vi var 8 år, og det var en bil som så litt sliten og skummel ut som stoppet og tutet på oss. Venninnen min ble veldig skremt, og løp tilbake til skolen og inn i klasserommet til storesøsteren sin. Jeg skjønte ikke hvorfor eller hvor hun løp, og gikk etter hvert hjem. Venninnen min fortalte at det kom en mann ut av bilen og mot oss, og at han hadde en kniv. Jeg så aldri at det kom noen ut av bilen, den kjørte videre ganske raskt. Men venninnen min var livredd, og hun var sikker på at hun hadde sett det hun fortalte.

Frykt kan gjøre mye med det barn ser. Men dette høres uansett skummelt ut. Og det er bra og viktig at datteren din blir tatt på alvor. 

Anonymkode: 4294c...d91

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var rundt 10 skjedde d samme med meg. Kom en stor varebil typ hiace eller hva det heter. Kjørte sagte ved siden av meg hele sletta opp mot feltet, jeg bestemte meg for å ta snarveien hjem, inn i en blindgate og gjennom Hagen til naboen. Da jeg skulle svinge inn i gaten stoppet han bilen, og gikk etter meg. Jeg begynte å løpe og det gjorde han også, og ropte etter meg. Jeg fikk gjemt meg i en putekasse under en høy veranda hos en «nabo» ca 200 meter hjemmefra. Der kunne jeg se ut mot hovedveien. Da han etter en stund kjørte løp jeg hjem. Pappa ringte politiet og det var fler barn i byen som hadde kommet hjem med samme opplysninger og sagt akuratt det samme som meg. Med farge og stor varebil. Husker ikke om mannen ble tatt. Men jeg ville absolutt tatt det alvorlig. 

Anonymkode: c9ac0...1d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Klokken 11 i dag gikk dattera mi på 8 år bort til bestevenninna si for å besøke henne. 4 timer senere sto hun gråtende foran inngangsdøra, og da jeg åpnet, kastet hun seg inn i armene mine mens tårene fosset ned. Jeg spurte om hva i alle dager det er som har skjedd, og hun forklarte mens hun hulket og hikstet at da hun gikk hjemover etter å ha lekt med bestevenninna, var det en mann som gikk ut av en grå varebil og begynte å følge etter henne, og da hun begynte å løpe, løp han etter, og i følge dattera mi bar han på noe som så ut som en svart søppelsekk. Dattera mi løp for livet mens hun ropte etter hjelp flere ganger. Jeg ble helt i fra meg, der jeg sto og trøstet min livredde datter. Var dette et forsøk på kidnapping? Er det virkelig så utrygt å la småjentene sine få vandre ute alene nå for tiden? Har meldt fra til politiet, og de sier at de skal undersøke saken nærmere. Stakkars dattera mi. Tenk for ei lita 8-åring å ha en slik skrekkopplevelse. Men hun kom seg heldigvis over det, hun er ikke så redd lenger nå. Hun sitter sammen med meg og spiser pizza og ser på Disney Channel på TV og er ei blid, lita jente igjen, men hun er fortsatt litt skjelven etter denne hendelsen, og det er jeg også for å si det sånn.

Anonymkode: 8b481...460

Stakkars frøken, så utrolgi skremmende.
Bare husk at selv om hun er over det nå kan det hende det fortsatt er skremmende, så ikke bli overrasket om det kommer flere reaksjoner, kanskje i lang tid. Unger er forskjellige.

Og de som caller bullshit - vi har opplevd det samme her (passelig by på østlandet). Min andreklassing ble forfulgt av tre menn i en hvit bil, hun var livredd lenge!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, duplexx skrev:

Min andreklassing ble forfulgt av tre menn i en hvit bil, hun var livredd lenge!

Uff, stakkars jenta di, duplexx. Når skjedde dette, går det bedre med henne i dag?

Anonymkode: a0bec...ba8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uff, stakkars jenta di, duplexx. Når skjedde dette, går det bedre med henne i dag?

Anonymkode: a0bec...ba8

Jada, går bedre nå! Det var noen måneder siden. Hun er enda stressa når hun går til og fra skolen. Men hun har telefon, så hun får tak i oss. Området er trygt, og hun er nødt til å fortsette å gå, så hun ikke blir helt fastlåst. Det går over til slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, duplexx skrev:

Jada, går bedre nå! Det var noen måneder siden. Hun er enda stressa når hun går til og fra skolen. Men hun har telefon, så hun får tak i oss. Området er trygt, og hun er nødt til å fortsette å gå, så hun ikke blir helt fastlåst. Det går over til slutt.

Godt å høre. 🙂 Men du bør allikevel snakke med dattera di hver dag om dette, si til henne at sånt ikke skjer så ofte, at hun ikke behøver å være redd når hun er ute av huset, og dvs. andre beroligende ord, for selv om hun kanskje har "kommet over det" nå, kan hun plutselig få et flashback om noen år som han medføre posttraumatisk stresslidelse (hva var det som egentlig skjedde, løp hun mens de løp de etter henne?). Derfor er det viktig å ta den praten for å forhindre at denne flashbacken kommer. Og det oppfordrer jeg TS til å gjøre med sin jente også.

Anonymkode: a0bec...ba8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å la ungene gå alene. Ting er bare ikke så fredelig og trygt som det var før lenger. Her jeg bor, så var det for ca. 3 år siden, menn i en varebil som forsøkte å lure med seg flere barn. Det er en skole rett i nærheten her. Husk at det mest sannsynlig er pedofile som prøver å snappe til seg barn. Ikke la deres barn bli et offer. Det er alltid lett å bli etterpåklok, så ta forholdsregler FØR noe kan skje.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt å høre. 🙂 Men du bør allikevel snakke med dattera di hver dag om dette, si til henne at sånt ikke skjer så ofte, at hun ikke behøver å være redd når hun er ute av huset, og dvs. andre beroligende ord, for selv om hun kanskje har "kommet over det" nå, kan hun plutselig få et flashback om noen år som han medføre posttraumatisk stresslidelse (hva var det som egentlig skjedde, løp hun mens de løp de etter henne?). Derfor er det viktig å ta den praten for å forhindre at denne flashbacken kommer. Og det oppfordrer jeg TS til å gjøre med sin jente også.

Anonymkode: a0bec...ba8

Jeg tviler på at noe blir bedre av at de snakker om dette hver dag ...

Anonymkode: 94939...8d7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trollet vel nylig om dette på dinbaby.com 

Anonymkode: 3fa38...3cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler på at noe blir bedre av at de snakker om dette hver dag ...

Anonymkode: 94939...8d7

Det er en måte for å forebygge trygghet og redusere sjansen for fremtidig PTSD.

Anonymkode: a0bec...ba8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trur du burde tro på det og ta det alvorlig men huske at barns hukommelsen kan baser seg historie de har hørt andre steder. 

Anonymkode: fad92...999

Dette stemmer ikke, barns hukommelse inneholder selvfølgelig egne erfaringer. Barn lærer faktisk mye mer av egne erfaringer enn historier de har hørt andre steder

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...