Gå til innhold

Bekrefte hotellrom med kortnummer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reserverte et hotellrom på en nettside (Østerrike) for et par dager siden. Fikk en tilbakemelding idag hvor de ønsket at jeg ga dem et kortnummer som en garanti. Det er kanskje vanlig måte å gjøre det på, men jeg er alltid superskeptisk til den slags. Særlig når de vil at jeg bare skal skrive det direkte i en mail til dem. Både avsender-adresse og alt virker helt legalt, så en del av meg tviler egentlig ikke på det, men det virket bare noe uproft. Kan noen bekrefte at dette er normal fremgangsmåte?

Anonymkode: bac97...3a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig.  Hvis du ikke vil sende mail, kan du ringe dem og oppgi kortnummer og utløpsdato i stedet for å sende det på mail.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du sender jo ikke cvs nummeret

Anonymkode: 570c8...073

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet på hotell tidligere. Vi gjorde det også slik. Enig i at det ikke er veldig trygt.. Tryggere over telefon da, da er det kun personen som mottar samtalen som kan svindle deg. Over mail kan andre se det, og kontoen kan hackes.. Men det var ikke noen bedre måte, hvertfall ikke da..

Anonymkode: 9d06e...afe

AnonymBruker
Skrevet

OK. Takker for svar :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i hotell selv. Helt vanlig. Du kan ringe også, men de skriver det inn i reservasjonen. Det er jo bare for å garantere reservasjonen din. Kommer du etter et tidspunkt så kan de jo kansellere den om den ikke er garantert 😊

Anonymkode: ebf73...f02

AnonymBruker
Skrevet

Uansett hvor vanlig det er så er det veldig usikkert og derfor uprofesjonelt.

Anonymkode: 478b3...ef5

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reserverte et hotellrom på en nettside (Østerrike) for et par dager siden. Fikk en tilbakemelding idag hvor de ønsket at jeg ga dem et kortnummer som en garanti. Det er kanskje vanlig måte å gjøre det på, men jeg er alltid superskeptisk til den slags. Særlig når de vil at jeg bare skal skrive det direkte i en mail til dem. Både avsender-adresse og alt virker helt legalt, så en del av meg tviler egentlig ikke på det, men det virket bare noe uproft. Kan noen bekrefte at dette er normal fremgangsmåte?

Bruk kredittkort. Da har du sikkerhet i kortet, noe du ikke har i et debet kort. Og følg med på transaksjonene på kortet. Her vil nok hotellet reservere et beløp i ditt kort.

Anonymkode: 37019...581

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...