Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 30. august 2002 #1 Skrevet 30. august 2002 Jeg har veldig lyst til å begynne på p-piller, men vil ikke legge på meg. Hvorfor legger man på seg av pillene? Inneholder de fettstoffer eller noe?
Arnie Skrevet 30. august 2002 #2 Skrevet 30. august 2002 P-pillen "lurer" kroppen til å tro den er gravid. Enkelte gravide reagerer med endret forbrenning, og legger dermed på seg noe, som en del av svangerskapet. I tillegg legger mange gravide på seg med "vannoppsamling" i kroppen, men så vidt jeg vet forårsaker ikke piller dette (?)
Furstina Skrevet 30. august 2002 #3 Skrevet 30. august 2002 Det borde inte behöva vara en fråga över huvudtaget... P-piller bör du använda för att undvika graviditet. Det borde vara viktigare än att kanske gå upp några hekton eller oroa sig över att svälla lite över magen. Att pillren lurar kroppen att tro den är gravid är inte riktigt sant. Pillren innehåller en massa hormoner som ska förhindra bildandet av ägg och ägglossning. En del, som jag själv, får biverkningar av hormonerna i form av humörsvägningar, flytningar, extra blödningar, svampinfektioner eller torrhet i underlivet. Hormonernas påverkan på din hälsa v.s. din önskan att inte bli gravid borde vara vad du tillsammans med din läkare/gynekolog. En eventuell viktökning (mycket liten dessutom) är i de sammanhangen inget att oroa sig för, det är värre att bli oönskat gravid.
Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2002 #4 Skrevet 30. august 2002 Hei Tror dette er veldig individuelt. Jeg har venninner som har lagt på seg såpass mye at de har sluttet på pillen igjen, mens andre ikke merker noen ting. Selv har jeg heldigvis ikke merket noen vektøkning. Da hadde jeg funnet andre løsninger. Mulig det kan avhenge litt av merket man bruker også. Jeg bruker Marvelon og er veldig fornøyd. Lillemusmei
Arnie Skrevet 30. august 2002 #5 Skrevet 30. august 2002 Ja, uten å være ekspert på området, så bør man vel forvente de samme individuelle reaksjonene mhp. dette som ved svangerskap. Furstina: Når jeg sier at pillen lurer kroppen til å tro den er gravid, så bør jeg vel legge til at moderne piller er laget for å "så varsomt som mulig" få kroppen til å tro så mye at den er gravid, at eggløsningen stanser. Og de signalene som da gies, setter igang en hel del andre "graviditets-lignende" reaksjoner. Og som med alle legemidler er det som du sier snakk om å veie fordeler og ulemper opp mot hverandre. P-pillen er en fantastisk god hjelp til å unngå uønskede svangerskap - ingen tvil om det.
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 30. august 2002 #6 Skrevet 30. august 2002 Da kan jeg ikke begynne på pillen da
Kid-a Skrevet 30. august 2002 #8 Skrevet 30. august 2002 Ikke jeg heller, vinga... men jeg fikk større pupper, dah. Uten å gå opp et gram... morsomt.
*Lillian* Skrevet 30. august 2002 #9 Skrevet 30. august 2002 Noen legger på seg av pillen, men jeg vil påstå at risikoen er større for å legge på seg hvis du ikke bruker pillen... Ihvertfall hvis du ikke bruker annen sikker prevensjon.... Jeg mener, vil du heller legge på deg et par kilo pga av pillen eller vil du legge på deg 10 fordi kondomet sprakk? hehe....
Sitri Skrevet 31. august 2002 #10 Skrevet 31. august 2002 Har selv gått på p-piller og la ikke på meg noe i den perioden. Istedetfor så mistet jeg matlysten. Tror rett og slett dette er individuelt. Man kan ligge på seg ja, men det behøver ikke å bety at akkurat du gjør det. Du kan jo prøve og merker du at du går opp, så kan du jo bare slutte på dem.
tuji Skrevet 31. august 2002 #11 Skrevet 31. august 2002 Gikk opp ti kilo etter at jeg begynte på pillen, men det var bare bra, for jeg veide 47 kilo da jeg begynte.
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2002 #12 Skrevet 31. august 2002 Jeg gikk ikke opp noe, fikk bare større bryster. Begynte med Diane, mest pga litt uren hud i 16 års alderen. Gikk deretter over til Trinordiol, som jeg ikke kunne bruke. Fikk kjempe humørsvingninger av dem. Det siste merket jeg brukte var Symfase, og de var jeg kjempefornøyd med! Nå har jeg imidlertid sluttet på pillen etter mange års bruk, fordi samboeren min og jeg gjerne vil ha barn sammen. Merket at kroppen inneholdt masse hormoner da jeg sluttet. Var sint og glad om hverandre, og fryktelig oppblåst i kroppen. Magen så ut som om den holdt på å sprenge hvert øyeblikk... Har ellers bare positive erfaringer med bruken av p-piller. Lykke til med valg av prevensjon! ______________ Hilsen Mette
Henna Skrevet 31. august 2002 #13 Skrevet 31. august 2002 Hei Ice White! Ikke for å være negativ eller noe sånt. Ikke misforstå meg Men jeg har forstått det sånn at du følger et "legg-på-deg-program" gjennom legen din. Hvis du fortsatt gjør det da??? Så i den forbindelse så er det vel bare positivt om du klarer å legge på deg noen kilo?! Er klar over at du ser helt annerledes på dette, men med tanke på at du veier under 40 kilo (korrekter meg hvis jeg tar feil) tror jeg at det å begynne på p-piller vil utgjøre en veldig liten forskjell. Og hvis det gjør det- er ikke det positivt da? Det mest vanlige med p-piller er vel at man legger på seg litt til å begynne med forså at det jevner seg etterhvert ut. Du legger ikke på deg litt hele tiden. Har også et inntrykk av at de som legger på seg mye av p-piller er som oftest de som har lett for å legge på seg ellers også. Og det er vel ikke akkurat ditt problem. Anyway, lykke til Henna
Gjest Virvel Skrevet 1. september 2002 #14 Skrevet 1. september 2002 Jeg hadde tenkt å skrive sånn omtrent det Henna skrev, men nå som hun har sagt det alt, så skal jeg bare tie stille. Det jeg har hørt, er at mange legger på seg fordi kroppen blir lurt til å tro at den er gravid, og at man derfor spiser mer... (Hvor sant dette er vet jeg ikke, må bare understreke det.) Selv går jeg på Microgynon - det første og eneste merket jeg har prøvd, og jeg er kjempefornøyd! Har riktignok fått litt mer "ustabil" hud, og jeg har muligens lagt på meg et par kilo (men jeg tror eeegentlig ikke at det er pillene sin feil, for å være helt ærlig :oops: ), men bortsett fra det er det bare helt knall. Jeg tåler ikke kondomer, så for meg er p-piller guds gave til kvinnen
Lula Skrevet 2. september 2002 #15 Skrevet 2. september 2002 Jeg begynte på pillen da jeg var 17! La ikke på meg et gram. Det hadde egentlig ikke gjort noe om jeg hadde gått opp litt heller. Årsaken til at jeg begynte var jo at jeg ønsket å beskytte meg mot uønsket graviditet. Jeg tok ansvar og sørget for at jeg ikke kom i den uheldige situasjon, at jeg ble gravid når jeg ikke ønsket det. Det synes jeg at du også skal gjøre Ice White!!!!!!
Gjest eminel Skrevet 2. september 2002 #16 Skrevet 2. september 2002 Jeg har ikke lagt på meg noenting etter bruk av Yasmin i 6 mnd! Hadde håpet at jeg skulle gjøre det, for jeg synes jeg er for tynn. Så hvis du ikke vil legge på deg så bruk Yasmin da vel!! Bedre enn å bli gravid, er det ikke??! Men, Ice_White, jeg ville ikke vært bekymret for å legge på meg noen kilo hvis jeg var deg!! Går ikke du på diett for legge på deg?? Dessuten vil du nok ikke gå mye opp i vekt av p-pillebruk. De fleste bivirkningene har du bare de første 2-3 mnd! Lykke til da
Gjest Gjesta Skrevet 20. september 2002 #17 Skrevet 20. september 2002 Jeg har veldig lyst til å begynne på p-piller, men vil ikke legge på meg. Hvorfor legger man på seg av pillene? Inneholder de fettstoffer eller noe? Du sier i et annet innlegg at du ikke har eggløsning, da tillater ikke legen og gi deg p-piller heller.
Gjest Duchess Skrevet 21. september 2002 #18 Skrevet 21. september 2002 vel...nå har vel ikke du direkte vondt av å legge på deg noen kilo da ettersom jeg har skjønt. Noen legger på seg, andre ikke, det er heelt individuelt
Gjest Starya Skrevet 21. september 2002 #19 Skrevet 21. september 2002 Du sier i et annet innlegg at du ikke har eggløsning, da tillater ikke legen og gi deg p-piller heller. Jeg har ikke eggløsning, men skal kanskje begynne på p-piller for å få en forutsigbar syklus.
Thea Skrevet 21. september 2002 #20 Skrevet 21. september 2002 Dessuten..................blir du gravid av mangel på prevansjon kan du ta deg f### på at du vil legge på deg. Hovedsaken er vel at man unngår å bli gravid. Om man så legger på seg at par kg so what?? Snål tankegang du har :-?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå