AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #1 Skrevet 3. juli 2019 Har lyst til å få uføreforsikring for å sikre meg tilfelle noe skulle skje. Også lurer jeg på hvilken du syntes virker best? DETTE ER KUN ET EKSEMPEL: la oss si at jeg kjøper uføreforsikring idag. Om et par uker begynner jeg hos psykolog og finner ut av etter 6 måneder at jeg har en eller annen form for depresjon for eksempel. Og om 5 år så har det blitt så ille at jeg må bli ufør i jobben. Får jeg dette på uføreforsikringen da? Leser mange steder at man må ha denne forsikringen i 1 år for at det skal gjelde, men hva hvis man finner ut av noe etter 6 måneder med forsikring, som gjør at jeg blir ufør om 5 år? Dette ble litt surrete, men hvis dere skjønner hva jeg mente, så gjerne gi meg et svar Takk på forhånd! Anonymkode: 7ab74...ee2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #2 Skrevet 5. juli 2019 Når du har startet hos psykolog et par uker etter du har fått innvilget uføreforsikring (søknaden må behandles først) vil nok ikke forsikringen gjelde for det som er relatert til den behandlingen. Det er vanligvis en karantenetid på minst 3 måneder etter man har fått innvilget forsikring. Hvis forsikringen skal brukes så vil forsikringsselskapet foreta nødvendig informasjonsinnhenting, og da vil behandlingsoppstart komme frem. Det er jo en grunn til at du har oppsøkt behandling hos psykolog, og selv om en diagnose ikke settes før senere har du jo hatt sykdommen i hele tidsrammen. Anonymkode: 5e5fa...c73
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå