Jooby Skrevet 3. juli 2019 #1 Skrevet 3. juli 2019 Hei, I dag så skrev jeg en kort dikt analyse til denne diktet https://forfatternesklimaaksjon.no/en-grunn-til-at-jeg-fodte-broren-din/ Jeg ble nesten ferdig med dikt analysen men jeg hadde noen få problemer med den, jeg kunne ikke finne ut akkurat hva slags virkemiddel den brukte og kunne ikke følge de meste av det som står på "Dikt analyse mal". Jeg legger ut dikt analysen som jeg har nå og jeg håper at dere kan hjelp meg! Takk analyse.docx
Snabeltann Skrevet 3. juli 2019 #2 Skrevet 3. juli 2019 Du har ikke helt skjønt diktet ser jeg. Ser du hvilket framtidsscenario dikteren ser for seg? Hva tror du overlevelsessekken betyr? (apokalypse, miljøutfordringer, jordas undergang, foreldrene borte...) Du må se diktet i konteksten med miljø (siden det er publisert på) lær deg forskjellen på vers/strofer, se over rettskriving. Og virkemidler du finner er gjentakelser, kontraster, symbolbruk, språklige bilder... Hva tror du kniven symboliserer? Og ikke del sammensatte ord
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #3 Skrevet 3. juli 2019 Det er helt tullete å analysere dikt Anonymkode: c6b40...7c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå