Gå til innhold

Kresent barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet på 10 år skal bare ha oppskjærte medisterkaker eller medisterpølser, stekt i panne. Nekter plent annen mat som blir laget, og ender da opp som sur og tverr når det er annet på menyen. Spiser da ikke noe før kveldsmat, eller sniker i skapene uten at vi merker det før til kvelds. Kan ikke gå å vokte hele tiden heller.

Har alltid vært konsekvent med å smake på all mat før man sier æsj, og at da blir det ikke annen mat før til kvelds. Men ingenting biter på.

Har ikke tid og ork til å lage 2 forskjellige middager, med 3 andre barn i huset. De spiser forøvrig ALT de får servert.

Noen gode råd og tips?

Anonymkode: 1743d...49b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje spørre ernæringsfysiolog om råd? Vet ikke hvor mye disse kan hjelpe til med kresne barn. 

Anonymkode: 61fe7...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært «Spisekurs» eller «Smakekurs» på helsestasjonene for kresne barn. JA til en endring i samfunnet her. 

Anonymkode: 40bbb...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker vel at dere har kommet dit for en grunn, fordi hun vet at hun får viljen sin. Jeg sa alltid før jeg fikk barn, at de skal smake på alt, og jeg lager ikke to middager. Men så kom de i en kresen perioder, og hva gjorde jeg? Stekte pølser og fiskekaker eller kokte pasta som de fikk i stedet for det jeg spiste. Til slutt ville de ikke ha ting jeg visste de likte engang. Jeg satte ned beinet, og det var 2-3 dager hvor de heller spiste brødskiver til middag, men så begynte de jammen meg å spise middagen jeg lagde samme hva jeg lagde. Eneste jeg ikke forventer at de skal spise, er ting jeg vet de virkelig ikke liker eller biff siden det er tungt å tygge. 

Anonymkode: ed500...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ungen surmule. Du bestemmer selvfølgelig hva som er til middag. Det er du som er sjefen i huset. 

Gjem unna snacks fra skapene. 

Anonymkode: 3a4ee...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...