karrie Skrevet 4. mai 2005 #1 Del Skrevet 4. mai 2005 Jeg har innsett nå at jeg bør ta kontakt med en psykolog, har utsatt d i altfor mange år, delvis fordi nesten ingen vet hvordan jeg sliter. Dermed vet jeg heller ikke helt hvordan jeg bør gå fram nå. hvordan skal jeg finne en god psykolog? Jeg har ganske alvorlige problemer så føler at jeg i utgangspunktet ikke vil ringe til en hvilken som helst psykolog jeg finner i gule sider, hvis dere skjønner. Jeg tenker at d er stor forskjell på psykologene, men tar jeg kanskje feil? Vet d pleier å være lange ventetider, noen som vet hvor lang ventetid jeg må regne med? Pris ca? (ikke så mye penger å rutte med når er student med en ekstrajobb) Har ikke fastlege i Oslo så kan ikke få han til å anbefale noen for meg, usikker på hvor jeg skal henvende meg. Glad hvis noen har noen innspill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snart medlem? Skrevet 4. mai 2005 #2 Del Skrevet 4. mai 2005 Som student har du gratis adgang til psykolog gjennom Studentsamskipnaden. Sjekk <a href="http://www.student.no/wps/portal/!ut/p/_s.7_0_A/7_0_VO/.cmd/acd/.ar/8369705/.c/6_0_G6/.ce/7_0_15I/.p/5_0_LU/.d/0?AptrixContext=http://nexus.student.no/ilwwcm/connect/SiO/Helse/Psykiater+-+psykolog/">her</a>. Håper dette kan hjelpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spacegirl Skrevet 4. mai 2005 #3 Del Skrevet 4. mai 2005 Bare en kommentar til innlegget over: Jeg hadde kontakt med studentskipnadens psykolog-tjeneste i Oslo da jeg studerte, og har utelukkende positive erfaringer derifra. De er meget kompetente, og du slipper de lange ventetidene som du må regne med hvis du søker psykolog-hjelp andre steder i Oslo. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spacegirl Skrevet 4. mai 2005 #4 Del Skrevet 4. mai 2005 Glemte å nevne en ting: Hvis studenthelsetjenesten mener at du har så alvorlige problemer at deres tjenester ikke er tilstrekkelig, vil du få veldig god hjelp derifra til å komme i gang med den behandlingen du trenger andre steder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 4. mai 2005 #5 Del Skrevet 4. mai 2005 a) Fastlegen vil henvise deg til DPS, også vil de vurdere om du er "syk" nok til å gå i behandlign hos dem, eller om de vil henvise deg videre til en annen psykolog igjen. B) Fastlegen gir deg en liste over offentlige psykologer, som du kontakter selv. c) Du går til privat psykolog, kontakter denne direkte, uten henvisning av lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karrie Skrevet 4. mai 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 4. mai 2005 Tusen takk for svar. Studentsamskipnaden hadde jeg faktisk ikke tenkt på, så takk for tipset gjest og Nemi! Da kan jeg henvende meg der først og ta det derfra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå