Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2005 #1 Skrevet 4. mai 2005 Hei! Har avtale med banken min senere idag, skal spørre om et lite forbrukslån (ca 35 000) for å betale litt regninger og tilbakebetale et privat lån. Noen her som vet om sånn er vanskelig å få?Har aldri vært i en slik situasjon som dette som dette før og er skikkelig nervøs.. Jeg har fast jobb, studielån, ingen andre lån og ingen anmerkninger. Eneste faste utgiften jeg har er husleie, og jeg har tenkt å kunne tilbakebetale lånet med 1500-2000 kr i mnd. Noen forslag til hva jeg kan si i banken for å ha størst mulig sjans for å få lån? Noen som har vært i samme situasjon? Alle svar mottas med takk!
Gjest gjest1 Skrevet 4. mai 2005 #2 Skrevet 4. mai 2005 Eier du egen bolig så burde de jo ikke være noe problem for banken å ta pant i den. Men fast jobb bør jo også telle litt. Har du grei intekt så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke skulle få lån på 35000.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2005 #3 Skrevet 4. mai 2005 Eier hverken hus eller bil, så har ingenting annet enn lønnen min... :hår: Den er bare 200 000.- i året akkurat nå (begynner med provisjon i tillegg senere, men det har jeg jo ingen beviser på), så er jo ikke akkurat mye å rutte med.. Noen andre kommentarer/råd???
Superlammet Skrevet 4. mai 2005 #4 Skrevet 4. mai 2005 Ikke skrem meg nå, sneip, for jeg har hatt betalingsanmerkniger (den siste forsvinner om to uker!), har 210-220 000 i årslønn men eier ingenting nevneverdig.. :o Håper på forbrukslån da.....
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2005 #5 Skrevet 4. mai 2005 Skal si ifra hvordan det gikk jeg! Akkurat nå føler jeg meg bare lammet av panikk... :o
Vanilje jenta Skrevet 4. mai 2005 #6 Skrevet 4. mai 2005 Det kan også komme ann å den banken du har. Postbanken er ganske sære. Vi fikk ikke lån siden vi ikke hadde no mastercard erfaring.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2005 #7 Skrevet 4. mai 2005 :o :o :o :o :o Oiii!!! Kan sånne ting virkelig spille inn også???
MiniMjau Skrevet 4. mai 2005 #8 Skrevet 4. mai 2005 Er det ikke lurere å ringe til de du skylder penger og be om en ordning? Forbrukslån er jo utrolig dyrt?!
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2005 #9 Skrevet 4. mai 2005 Hadde det vært så greit så! Uff, desverre skylder jeg mest til private (foreldre og besteforeldre som har vært snille nok til å hjelpe meg i etableringsfasen) og derfor jeg vil kunne "cashe" ut det og heller betale til banken. Regner uansett med å få betalt ned på ca et år, så blir forhåpentligvis ikke alt for mye renter og dritt.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2005 #10 Skrevet 4. mai 2005 Fikk ikke lån gitt... Dette fordi jeg allerede har 40 000.- i kreditt på forskjellige kort, og jeg kan max ha 50 000.- i samlet kreditt siden jeg ikke har fast eiendom de kan få pant i. :evil:
MiniMjau Skrevet 4. mai 2005 #11 Skrevet 4. mai 2005 Ja ja... men da får du ordne opp på en annen måte. Jeg foreslo noe for deg lengre oppe i tråden....Hvis det er venner og kjente så slipper du kanskje rente også. lykke til!
Superlammet Skrevet 4. mai 2005 #12 Skrevet 4. mai 2005 Skal si ifra hvordan det gikk jeg! Akkurat nå føler jeg meg bare lammet av panikk... :o Men leit at du ikke fikk lån... nå har heldigvis ikke jeg kreditt da... Har ikke vært kredittverdig på en stund.. Skal si ifra hvordan det går når jeg skal prøve om et par ukers tid..
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2005 #13 Skrevet 4. mai 2005 Kredittkort er no dritt når man egentlig ikke har råd til å nedbetale overtrekket i forbruk. Eneste som ikke vet det nå er dem som ikke burde hatt kredittkort. Så lenge du bruker kortet, og betaler ned neste mnd, er det greit. Da har man økonomisk sikkerhet dersom noe skulle skje. Jeg har dårlig råd, men heldigvis ikke kredittkort som frister til uvettig overforbruk. Klipp kortene dine og kast dem, og sett opp en fornuftig nedbetalingsplan. Du har jo ikke bare lån fra familie på 30.tusen, du har kredittkortlån på 40.tusen også... Snakk med familien og be om utsettelse; lag gjerne en oversikt over nedbetalingsstrategi. Og prøv å styre unna fristelser som koster penger. Vent med kjøpekick til den nye lønna er i boks og på konto! Lykke til!
14062003 Skrevet 4. mai 2005 #14 Skrevet 4. mai 2005 Du sier ikke at du har brukt 40.000,- i kreditt på kortene dine. Jeg får inntrykk av at du ikke har det. I så fall kan du jo bare si opp avtalen på disse kortene og så gå tilbake til banken og be om lån igjen. Dersom du har 40.000,- i brukt kreditt på kort, så skjønner jeg godt at banken ikke vil gi deg 35.000,- til. Både kredittkort og forbrukslån er dyrt og bør bare brukes i krisesituasjoner. Har selv et par kredittkort og bruker dem bare i kriser - og betaler ned neste måned.
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2005 #15 Skrevet 4. mai 2005 Nei, har ikke brukt kortenen for førti tusen, men har mulighet til det hvis jeg vil! Derfor jeg ikke får lånet... eller dvs jeg får det når jeg sier opp kortene mine. Så ved nærmere ettertanke var det ikke så ille likevel..
Gjest Embla s Skrevet 6. mai 2005 #16 Skrevet 6. mai 2005 Fikk ikke lån gitt... Dette fordi jeg allerede har 40 000.- i kreditt på forskjellige kort, og jeg kan max ha 50 000.- i samlet kreditt siden jeg ikke har fast eiendom de kan få pant i. :evil: Syns du skal være glad for at banken er forsiktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå