Gå til innhold

AmandaVI flytter!


AmandaVI

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men fikk jeg endelig leiligheten :nigo: Det sto mellom meg og en annen, men jeg hadde bedre kreditt og referanser, så det ble meg. Jeg flytter om 30 dager. Jeg har bodd i den gamle leiligheten i 13 år, så dette er litt av en begivenhet. Et så stort fremskritt fortjener å bli nedtegnet/tastet. Her ser vi noen bilder av leiligheten:

 

20190627_140432.jpg

20190627_140236.jpg

Det skal males og gulvbelegget byttes ut. Fint, ikke sant? Så lyst og luftig. :) Det skal bli spennende å telle ned og skrive om det jeg opplever underveis. 

Men først bør jeg kanskje fortelle litt om meg selv. Amanda VI, altså den sjette, var/er en fantasivenn jeg hadde som liten. Hun var dronningen av desember, for det var alltid desember og julestemning i kongeriket hennes men aldri julaften. Da jeg var liten betydde advent juleverksted, mandariner, skiturer og snømenn. Jula var bare fyll og krangel og krampaktig hygge. En dag skal jeg skrive en bok om henne. Uansett, jeg har bodd i den gamle leiligheten siden jeg var 18. Jeg hadde bare tenkt å bo her i et år men i mellomtiden skjedde det mye vondt og vanskelig; jeg hadde ingen venner, svært liten kontakt med familien og veldig dårlig råd. Så mistet jeg jobben, det eneste ordentlige forholdet mitt gikk i vasken (jeg kom ut av skapet som aseksuell) og et år senere fikk jeg vite at jeg hadde kreft. Det ble en lang og veldig tøff kamp. Men jeg klarte meg og har siden klart å skape et godt nettverk og helsa både fysisk og psykisk blir bedre for hver dag. Jeg er klar for en ny start. En ny leilighet betyr bedre plass, mer privatliv og nye utfordringer. En god ting med å ha hatt mye motgang i livet er at man ikke har noe imot utfordringer 😊

I denne dagboken skal jeg skrive om flytteforberedelsene fra dag til dag og hva jeg tenker. Jeg hadde tenkt å ha denne som en føljetong i sliter i varmen-tråden, men... Det er ikke så varmt i år. Dessuten blir den lettere å finne slik. Så følg gjerne med 🤗🏡🗝

Endret av AmandaVI
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 dager til flytting 🌟

Nå er all crappen i kjellerboden sortert. Jeg har ikke lappen, så pappa har leid henger og skal hjelpe til med å få kjørt det på dynga. Tenk at han bruker hele ferien sin på å hjelpe meg med å flytte. Han sier det bare skulle mangle. Kanskje jeg er litt enig. 20190701_234958.thumb.jpg.684004c0cb468333b37ce72a20f51946.jpg

Dette er siste gang lintøyskapet mitt ser sånn ut. Når alle håndklærne og klutene er brukt opp og vasket på nytt skal jeg brette dem sammen og legge dem i en eske. I morgen skal jeg pakke ned bøkene mine, for det har jeg mest av. Jeg må ha omtrent tusen bøker. Men det finnes ikke noe som heter for mange bøker, bare ikke nok hyller 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 dager til flytting 🌟🌟

I dag pakket jeg alle bøkene mine og dessuten alt av tepper, pynteputer og sengetøy. Et sett har jeg liggende da. 

I dag var jeg også på Finn og lette etter brukte møbler. For en oppskrytt side. En sluttet å svare på meldinger, en hadde tingene på et lager 10 mil unna og en annen var allerede solgt for lenge siden. Det var surt. Kanskje jeg bare var uheldig. Tror heller jeg sparer frustrasjon og penger og kjøper helt nye møbler på IKEA. Sånn får jeg i det minste 10 års garanti på kjøpet. I dag blir det kyllingsuppe til kveldsmat, og så skal jeg sortere DVDer. Håper dere andre der ute koser dere like mye i sommerkvelden 🤗🌼

20190702_201857.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin tråd! Jeg gleder meg med deg og håper du får det kjempefint i den nye leiligheten! 

Har du vært så langt nede,  kan det bare gå oppover! Synes du er veldig flink og gleder meg til å følge med på flyttedagboken din! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, tirben skrev:

Så fin tråd! Jeg gleder meg med deg og håper du får det kjempefint i den nye leiligheten! 

Har du vært så langt nede,  kan det bare gå oppover! Synes du er veldig flink og gleder meg til å følge med på flyttedagboken din! 

Takk for det og takk for at du følger 🤗 blir nye spennende innlegg og bilder hver dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 dager til flytting 🌟🌟🌟

I dag tømte jeg halve leiligheten og hele kjellerboden for crap. Jeg er offisielt crap-fri. Gulvteppet min salige toypuddel gravde hull i, lenestolen jeg brakk tåa mot, kontorstolen som kollapset da min noe firskårne venninne satt og vippet i den, skrivebordet jeg skrev min første bok på, og den fordømte pilatesmaskinen fra TV Shop. Borte. Den eneste crappen som er igjen nå er den jeg skal ha med meg til det nye stedet. Det er så godt å løsrive seg fra det gamle. Nå er det ekko her. 

received_360876674613370.jpeg

Her er litt av crappen jeg kasta. Det var mer i den andre konteineren.

Endret av AmandaVI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 dager til flytting 🌟🌟🌟🌟

I dag pakket jeg ned alt serviset og kjøkkenutstyret jeg ikke vil trenge. Leiligheten blir tommere og ekkoet større for hver dag. En ting er sikker - flytting er mye arbeid! 😅

20190705_191037.jpg

Her er litt av flyttelasset så langt. 

Etter å ha pakket inn omtrent ti tusen kopper, tallerkener, asjetter og glass hadde jeg ikke tenkt å gjøre mer i dag. Jeg ligger langt foran skjema. Men i femtiden kom venninna mi på besøk, og hjalp meg tørke støv av og pakke alt jeg hadde av pynteting. Jeg ante ikke at det var så mye nips og naps her, men man lærer så lenge man lever. Det ble en stor eske til. 

Nå skal jeg slappe av på sofaen og spille Cookie Jam. Ha en veldig fin fredagskveld alle sammen 😊🤗❤ 

Endret av AmandaVI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 dager til flytting 🌟🌟🌟🌟🌟

Gåten er nå løst: skal jeg rydde i hobbyskrinet mitt eller kjøpe et større et?

20190706_020105.jpg

Jeg rydda. Fikk bedre plass men det ble ikke stort ryddigere nedi der.

I dag har jeg ikke gjort stort. Alle sier at det er mye arbeid å flytte. Og det er det, selv om jeg er vant til tyngre tak enn dette. På den annen side snakkes det lite om hvor utfordrende det flytting er følelsesmessig. Man befinner seg liksom mellom to verdener mens man flytter. Og etter flyttingen skal man jo venne seg til et helt nytt sted. Men man skal jo ikke ta sorgene på forskudd. Forresten tror jeg ikke det blir så mye sorger. Jeg tror også at flytteprosessen er en av de gangene det er greit å ikke kjenne på dagsformen utover hva man orker å ta tak i. 

Endret av AmandaVI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...