Gå til innhold

Spilleavhengig kjæreste

Margarethw

Anbefalte innlegg

Hei :) jeg vil bare ha deres syn på dette velkjente problemet.

Jeg har en kjæreste som jeg har bodd med i 2 mnd snart. Han liker veldig godt å spille. Før han ble sammen med meg satt han å spilte hele dagene. Jeg har blitt enig med han sånn at han skal sitte 2 timer hver dag fordi jeg ser at dette er noe jeg ikke kan ta ifra han. Og at dette er hans hobby. Når jeg ikke er hjemme sitter han å spiller i flere timer opptil hele tiden. Men det legger jeg meg ikke opp i så lenge han får gjordt ting i leiligheten og ting vi har blitt enig om. Er dette for strenge krav til en kjæreste med 2 timer når jeg er til stedet? Skal jeg gi han mer tid? Hva gjør jeg med dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dropp han. Folk som er avhengige av spilling er ingenting å være sammen med. Du kommer bare til å ende opp med bunnløs gjeld.

Anonymkode: f9654...a92

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dropp han. Folk som er avhengige av spilling er ingenting å være sammen med. Du kommer bare til å ende opp med bunnløs gjeld.

Det er vel snakk om gaming. Ikke gammeldagse pengespill.

Anonymkode: 5e7bc...42c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette går ikke ut over økonomien i det hele tatt. Det er ikke det det er snakk om. Det er helt vanlige gaming spill der man ikke spiller i om penger. 

Endret av Margarethw
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Margarethw skrev:

Jeg har en kjæreste som jeg har bodd med i 2 mnd snart. Han liker veldig godt å spille. Før han ble sammen med meg satt han å spilte hele dagene. Jeg har blitt enig med han sånn at han skal sitte 2 timer hver dag fordi jeg ser at dette er noe jeg ikke kan ta ifra han. Og at dette er hans hobby. Når jeg ikke er hjemme sitter han å spiller i flere timer opptil hele tiden. Men det legger jeg meg ikke opp i så lenge han får gjordt ting i leiligheten og ting vi har blitt enig om. Er dette for strenge krav til en kjæreste med 2 timer når jeg er til stedet? Skal jeg gi han mer tid? Hva gjør jeg med dette? 

Betyr dette at han ikke er i jobb og sitter hjemme og gamer på dagtid? Hvis det er det som skjer, da ville jeg brukt favorittuttrykket på KG; Dump han ! Hvis dette er noe han gjør i fritiden sin så er det vel greit.  Hvis dere får barn i fremtiden så er det ikke greit. Det er nå min mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette forholdet er dømt til å mislykkes om det er slik at du tror du skal bestemme over hans hverdag. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at jobb, mat, kvalitetstid med hverandre, husarbeid, envt barn, møte venner og søvn er ting som burde komme foran gaming. Bruker han tid på alt dette hadde jeg latt han game så mye han orket.

Anonymkode: d9f41...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med ham om det, ikke oss! Du kan uansett ikke bestemme over ham. Du er ikke moren hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel snakk om gaming. Ikke gammeldagse pengespill.

Anonymkode: 5e7bc...42c

Hjelper ikke. Spillavhengig er spillavhengig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2019 den 21.35, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at jobb, mat, kvalitetstid med hverandre, husarbeid, envt barn, møte venner og søvn er ting som burde komme foran gaming. Bruker han tid på alt dette hadde jeg latt han game så mye han orket.

Anonymkode: d9f41...ff8

Så jeg skal bare sitte å vente til han en gang går fra PCen for å være med meg?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2019 den 19.56, Margarethw skrev:

Min mann er veldig glad i å spille. I starten følte jeg at det var for mye. Jeg ga han ingen restriksjoner, men måtte ta meg en prat med han. Jeg har jo strikking og sying som hobby, kan lett bruke noen timer på det hver dag. Men så lenge hobbyen ikke går ut over forholdet, så tenker jeg det er greit. I begynnelsen var jeg så usikker på hvor mye jeg skulle legge meg opp i det og kunne gjerne føle litt mer på at jeg heller skulle ønske vi kunne se en film sammen eller noe sånt. Men nå har vi litt mer faste rutiner på ting, så han spiller mye mindre. Heldigvis. Det er også lettere for meg å gi beskjed om at han må gjøre andre ting. I starten var jeg f.eks irritert for at han ikke bidro så mye med husarbeid, men fant ut at det hadde ikke noe med spillingen å gjøre, men at han ikke mener rydding og vasking er nødvendig på et like tidlig tidspunkt som jeg gjør. Så kommunikasjon er viktig😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/3/2019 at 9:45 PM, Margarethw said:

Så jeg skal bare sitte å vente til han en gang går fra PCen for å være med meg?? 

På samme måte som med andre gjøremål og hobbyer, ja.

Du kunne jo like gjerne sittet i saksa med en mann som hele tiden var ute og løp, eller syklet, eller gikk toppturer.

Samme hva det er han driver med så må du/dere ta en avveining i forhold til hvor mye tid man skal bruke på egne aktiviteter og aktiviteter sammen.

Hvis du syns hans egne aktiviteter tar for mye tid i deres samliv så er dere bare ikke en god match.

Anonymkode: b416a...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet med spillavhengighet er når det går utover prioriteringer i det sosiale livet, forholdet, søvnen og jobben. Er dette innenfor, så kan det gå. Et annet problem med for høy fokus på spilling er at det er vanlig å gå rundt å tenke på spillet når man ikke spiller også. Som en abstinens. Vær obs på dette. 

For eksempel: Hvis du annonserer at du må dra bort ei helg på kurs, så tenker han ikke "neei, kjedelig, hva skal jeg gjøre da?", men tenker heller "YES! Gudfader hvor jeg skal kose meg i helga med spilling 24/7". Og når du da kommer hjem igjen, så synes han ikke dette er bra i det hele tatt. Når han da får smake på denne friheten, så kan han fort gå rundt i hverdagen å ønske at du reiser bort igjen snart. Du havner i skyggen for hobbyen. Og det er et helt vanlig problem når spillingen overtar.  

Anonymkode: e4e7e...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han spilleavhengig? Eller bare liker han spille mye? Kjæresten min spiller mye, men han går lett fra spillet for å trene, bli meg meg ut, møte kompiser, rydde i huset osv. 

Dersom han klarer leve normalt og prioritere, så ser jeg ikke problemet. Om det er slik at han prioriterer spillingen hele tiden, så er det et problem som ikke kan fikses med mindre han vil ta tak i det. 

Kjenner noen menn som spilte mye, men som spiller sjeldnere etter de fikk barn. Et par av de spiller ikke lenger. Noen spiller mindre når de blir litt eldre og/ eller får barn

Anonymkode: 81ee3...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis noen blir sammen med meg, så vet de hvertfall på forhånd at jeg har hobbyer som kommer laaaaangt foran dame og sånt. Gaming og gitar er lidenskap, det krever timer hver dag. En dame kan aldri erstatte hobbyene mine, har de et problem med det så kan de forsvinne. 

Anonymkode: 3c490...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lowIQmoderneGaming skrev:

Haha, dette gjelder 99 % av alle menn i forhold enten de har gaming som hobby eller ikke. Dette er ikke et et avhengighetsproblem.

Det er et avhengighetsproblem når du bestemmer å game hele den helga som du er fri. Det er et problem når du ønsker at dama skal reise bort fordi da kan du leke i fred. Og det er ikke slik at når mandagen kommer, hvor du har brukt 34 timer på gaming siste 2,5 døgn, at du bare kan legge dette i fra deg. Nei, du tar mentalt med deg helgens spilling videre inn i uka. 

Tro meg, jeg har kjent på dette. Og det er vanskelig å se selv hvor hektet man er. Ja, selv bare på 2-3 timer pr dag. 2-3 timer pr dag når man spiller føles lite, fordi tiden flyr fort. Men 2-3 timer pr dag utgjør faktisk 12,5 - 18,75% hver dag. Det er ganske mye!

Anonymkode: e4e7e...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen blir sammen med meg, så vet de hvertfall på forhånd at jeg har hobbyer som kommer laaaaangt foran dame og sånt. Gaming og gitar er lidenskap, det krever timer hver dag. En dame kan aldri erstatte hobbyene mine, har de et problem med det så kan de forsvinne. 

Du slår meg som en som er godt kjent i Thailand. Ønsker deg en finfin dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje du burde vurdere åpent forhold. Da kan du være "deltidskjæreste". Sex, kos og intimitet, men kvinnen har også en annen mann så du kan bruke 50% av tiden din på deg selv alikevel. Win-win

Anonymkode: 81ee3...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...