Gå til innhold

Usikker i rundkjøring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, lowIQmoderneGaming skrev:

Spiller ingen rolle om vedkommende må bremse.

Gjør det 3 ganger mens politiet ser på, så har du ikke lov til å kjøre bil på en stund.

Men det spiller kanskje ingen rolle om du har førerkort eller ei for å bevege deg ut på veien eller...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, lowIQmoderneGaming skrev:

Tror du skal slutte å spekulere å konstrere deg om å lære deg å kjøre i stedet.

Utdyp gjerne på hvilken måte jeg har spekulert. Det står i loven, ergo den som avgjør hva som er lov i trafikken, at man ikke skal hindre eller forstyrre en bil med forkjørsrett dersom man selv har vikeplikt.

Av oss to er det åpenbart hvem som kjenner til lovverket, og dermed hvem som vet hvordan man oppfører seg i trafikken i Norge. Er du uenig kan du flytte til et land med mer liberale trafikkregler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lowIQmoderneGaming skrev:

Tror du skal slutte å spekulere å konstrere deg om å lære deg å kjøre i stedet.

Det burde iallfall du. Lever tilbake førerkortet ditt. Det er ikke greit å bare kjøre ut når man har vikeplikt og forvente at alle andre skal bremse. Folk som gjør det er tilbakestående og ikke skikket til å kjøre bil. 

Edit. Ser at du har lav IQ. Beklager hvis du blir såret av dette. 

Endret av FrodeF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender folk ikke legger seg riktig ja, men ofte så kan du se hva de har tenkt for det. Noen er usikre og kjører veldig sakte, disse er de som kjører inn i deg fordi de la seg feil. Møtte en i dag faktisk. Bilen sto i kø for å komme seg inn i rundkjøringen, jeg lå bak. Vi lå begge til høyre. Så begynner føreren å svinge over i venstre felt, i køen. Ok, tenkte jeg, det er lov å ombestemme seg. Men nei da, føreren skulle rett frem, men lå nå innerst. Og da ble det et problem, for det ble trangt for den bilen. Men det gikk fordi jeg bremset ned.

Hvis bilen til venstre for deg ikke har kjørt inn i rundkjøringen, så kan du kjøre. Dette vil komme seg etterhvert du får mengdetrening.

Anonymkode: c02f2...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensoren på oppkjøringen min rykket til med hele kroppen og presset bremsen inn da jeg skulle inn mot en rundkjøring. Det var én bil som kom kjørende, og den skulle ut når jeg skulle inn. Ble helt paff over sensors reaksjon, men det viste seg jo at han tolket situasjonen helt feil. Man må bare lære seg å tolke trafikkbildet og stole på sin egen bedømmelsesevne. Jeg fikk ikke trekk for det, selv om jeg ble ganske bekymret resten av tiden etter det, og ble trygget på at jeg hadde det under kontroll da jeg fikk tilbakemelding. 

Det er for øvrig flust av bilister som gjør feil hver dag, så det å tilpasse seg raskt andre trafikanter er jo også en vanesak. 

Anonymkode: 6ff25...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at rundkjøringer er det enkleste som fins..... men det blir så jævlig komplisert, når så alt for mange gjør feil! 
Min definisjoner på avkjøringer er:
Nr 1 - første mulighet til høyre (rød bil)
Nr 2 - rett frem (hvit bil)
Nr 3 - Nest siste avkjøring (grønnbil)
Nr 4 - Siste avkjøring som vil si der du kom ifra. (ingen på bilde). Mange sier ikke nr 4, men det gjør jeg av vane. Hadde en kjørelærer som alltid sa tall og ikke høyre, rett frem og venstre. Fordi det er faktisk en 4. mulighet også. 
Dette bilde viser eksakt hva jeg snakker om: 
rundkjoring_ett_kjorefelt.jpg?width=572&
Den viser hvor enkelt det faktisk er. Blink deg til venstre om du skal ut nr 3, grønnbil gjør ikke det på bilde. Den kan gjerne blinke til venstre i det den kjører uti rundkjøringen, for å signalisere at den skal langt.  
Filbytting inni selve rundkjøringen er idiotisk og svært ofte totalt unødvendig om du planlegger bittelitt. Du kan bytte fil før eller etter, for inni blir det bare kaos. Husk, bytter du fil så har du vikeplikt! Dette er noe mange glemmer og de bare hiver seg inni en annen fil uten å se seg for. 

Plassering er veldig enkelt også.
Ut nr 1 eller 2 - legg deg i høyrefil
Ut nr 3 eller 4 - legg deg i venstrefil. 
Du skal så klart legge deg klart og tydelig også, ikke bare riktig fil. Så enkelt er det faktisk. Svært mange legger seg i venstre fil om de skal ut nr 2 (rett frem), og det er feil og det skaper farlige situasjoner. For du kan da risikere å få han på høyresiden inni siden på bilen din, og de som skal uti rundkjøringen. De tror at du skal ut på neste og kjører da inn i rundkjøringen, noe de ofte kan fordi det er plass på din høyre side, slik som grønn og hvit på bilde. 

Det som er skummelt, er at folk legger seg laaaangt ut til høyre... uten blinklys, men så skal de forbi deg allikevel. I en slik situasjon så kan mange tolke din plassering som at du skal til høyre, men du er bare en idiot som ikke kan å slå på blinklys, og vips så krasjer man om man har for stor fart. 

Anonymkode: a93a2...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...