Gå til innhold

Hva kjennetegner evig single?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Virker som mange i dag slår fra seg det tradisjonelle familielivet, og har heller en lang serie med mer eller mindre seriøse forhold. Dater og lever singellivet godt opp i åra. Hva kjennetegner personligheten til de som er slik? 

Anonymkode: db927...631

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går her ut fra at du mener dem som frivillig lever slik. 

Kjenner kun et par stykker, og de kan kjennetegnes av at de liker i overkant godt å feste og leve livet. Da andre kom i en alder der det ble naturlig å roe ned litt, og begynne å tenke på å finne fast partner, prioritere bolig, og etterhvert barn og ekteskap, så festet disse to ennå like hardt som i begynnelsen av 20 årene. Opp i 30 årene, og til og med opp i 40 årene. 

Evig ungkar har de fått benevnelse som, selv om begge jevnlig har hatt damer, men siden få damer synes det er ok å prioritere fest og moro i så stor grad som dem, har ikke forholdene vart. 

Nå er det en av dem som omsider synes å være klar til å slå seg til ro. Det er en del festing ennå, og damen er ikke uventet en del år yngre, siden hans mentalitet unektelig er en del yngre enn alderen egentlig tilsier, men de har iallefall kjøpt hus, og det virker som han nå er klar for å prioritere et forhold mer enn å bare konsentrere seg om neste fest og neste guttetur. Han tippet 40 for noen år siden. 

Ungdommelig til sinns? Kanskje det kjennetegner slike? 

Anonymkode: 34030...e01

AnonymBruker
Skrevet

Alle kan få en partner om de virkelig vil. Absolutt alle.

Det største kjennetegnet er at de trives som single, og at de liker friheten det gir dem.

Anonymkode: 6e184...8f7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Umodenhet 

Anonymkode: 6ddd4...513

• Liker 6
Skrevet (endret)

Kjenner et par sånne festløver og pengesløsere. De nærmer seg 50 begge to, den ene har et barn da som er 18.  Men begge to er mye ute og drikker/fester, drar damer til en viss grad og ser ikke ut til å ønske å slå seg til ro.  Det virker som de tar lett på det meste i livet. 

Ellers kjenner jeg til en singel mann i 60-årene som er en einstøing, få venner og er mye alene. Han har jobb, er fåmælt og ganske spesiell. 

Kjenner en singel dame, nettopp fylt 50, søt og pen, åpen, har aldri klaffet med noen, tror jeg. Hun har jobb og virker helt vanlig. 

Endret av Muskath
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner noen evig single jeg også, og kan sikkert klassifiseres som det selv. Men festløve kjenner jeg meg ikke igjen i. De i min krets jobber veldig mye, og passer rett og slett ikke med alle og enhver. Det er overhodet ikke noe galt med dem, jeg digger dem og synes de er vakre både på innsiden og utsiden. Det som vi alle har til felles er ønsket om å leve uten barn. 

Anonymkode: 226e4...40b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en del evig single venninner i Oslo. De er... ekstremt kravstore med liten endringsvilje selv 😂 De er mer eller mindre klar over det, og trives som single. To av dem bor sammen og jeg anser den nærmest som et gammelt ektepar. 

Anonymkode: 4b8ab...f13

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en del evig single venninner i Oslo. De er... ekstremt kravstore med liten endringsvilje selv 😂 De er mer eller mindre klar over det, og trives som single. To av dem bor sammen og jeg anser den nærmest som et gammelt ektepar. 

Anonymkode: 4b8ab...f13

Synes det er forskjell på evig singel og frivillig evig singel. Jeg har ingen krav til menn fordi jeg ikke ønsker å ha et forhold. Ikke fester jeg særlig ofte heller. Liker bare å bo alene og styre mitt eget liv. Har dog en fast sexpartner. 

Anonymkode: 469b5...cbd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle kan få en partner om de virkelig vil. Absolutt alle.

Det største kjennetegnet er at de trives som single, og at de liker friheten det gir dem.

Anonymkode: 6e184...8f7

Om man bare tar det man får så. Om man har litt høyere krav er det ikke nødvendigvis så enkelt å finne noen, i alle fall ikke for oss som i utgangspunktet ikke er spesielt populære blant menn. Nå man i tillegg klikker med få og sjelden forelsker seg er liksom løpet kjørt. Jeg har det alt for fint alene til at jeg gidder et forhold med den første og beste som ser i min retning, jeg forventer at han tilfører noe positivt til livet mitt for at jeg skal ville gi opp singeltilværelsen. Men jeg er glad jeg ikke ønsker meg barn, er redd jeg hadde måttet ta til takke med noen for å ha noen å få dem med.

Anonymkode: 393cb...f85

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er flere slike i min vennekrets, jeg er evig singel selv også. Som en over her skriver tror jeg det er riktig å skille mellom de som er ufrivillig evig single og de som er frivillig evig single: 

Mine venner som er ufrivillig evig single har til felles at de er alle høyt utdannede kvinner som er mer opptatt av verdier, livssyn, opplevelser enn det ytre. De er vakre kvinner, men de dyrker ikke utseendet sitt. De er glade i håndverk, er måteholden med alkohol, liker å være hjemme, kommer gjerne fra landet og har lyst på familie. Det virker som menn ikke enser at de eksisterer og de har ikke god nok selvtillit til å prøve selv. 

Frivillig evig single (meg selv inkludert); det meste nevnt ovenfor bare at de trives veldig godt i eget selskap. Har sære interesser og mestrer ikke småprat. Tradisjonelle verdier, svært måteholden med alkohol, liker å lage mat, være hjemme, ute i naturen, leser mye. Har ingen interesse av ons eller fast sexpartner utenfor forhold. 

Alt i alt er de like gode som alle andre og det er synd på alle menn som går glipp av dem :)

Anonymkode: 3bb65...f5c

• Liker 5
Skrevet (endret)

En mann jeg har kjent i over 30 år, har veldig vanskelig for å forelske seg. Han er 50, men har vel bare vært forelsket 3-4 ganger i sitt liv. Han ser ingen hensikt med å gå inn i et forhold med mindre han går "all inn" og virkelig elsker kvinnemennesket. Så han er det man kan kalle "evig single". De få nevnte forholdene han har hatt, har vart i alt fra 3 mnd til et par år. 

Han trener og holder seg i form, har ikke den klassiske ølmagen eller noe sånt. Slank og en grei fyr. Synd han ikke får oppleve et langvarig forhold. Begynner å lure på om toget er gått for hans del snart. 

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker som mange i dag slår fra seg det tradisjonelle familielivet, og har heller en lang serie med mer eller mindre seriøse forhold. Dater og lever singellivet godt opp i åra. Hva kjennetegner personligheten til de som er slik? 

Anonymkode: db927...631

Vi er sta.

Håpløs romantisk

vi vil at alt skal gå rett for seg.

AnonymBruker
Skrevet

Stor forskjell på "evig single" og frivillig single.

evig single/ufrivillige har nok lite ønsklige egenskaper som partner, dårlige personligheter, holdninger osv.

Frivillig single kan være så mangt - men de fleste er i min mening litt miljøskadet/har hatt dårlige erfaringer/oppvekst og tror at et forhold aldri kan gi de lykke og frihet. Men så er det andre igjen som bare ikke trives med folk og vil være aleine

Anonymkode: cc989...834

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Million skrev:

En mann jeg har kjent i over 30 år, har veldig vanskelig for å forelske seg. Han er 50, men har vel bare vært forelsket 3-4 ganger i sitt liv. Han ser ingen hensikt med å gå inn i et forhold med mindre han går "all inn" og virkelig elsker kvinnemennesket. Så han er det man kan kalle "evig single". De få nevnte forholdene han har hatt, har vart i alt fra 3 mnd til et par år. 

Han trener og holder seg i form, har ikke den klassiske ølmagen eller noe sånt. Slank og en grei fyr. Synd han ikke får oppleve et langvarig forhold. Begynner å lure på om toget er gått for hans del snart. 

Denne oppfatningen går igjen hos de vennene jeg har som er aller mest håpløse; altså at de forventer forelskelse. Jeg er selv evig singel men dette trekker deler faktisk ikke. Jeg forelsker meg svært sjeldent og syns det nærmest likner en psykose. Jeg hadde mye mer foretrukket god og sunn kjemi med en mann som deler mitt livssyn og som tar vare på seg selv. Forelskelse ser jeg på noe forbeholdt tenåringer. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne oppfatningen går igjen hos de vennene jeg har som er aller mest håpløse; altså at de forventer forelskelse. Jeg er selv evig singel men dette trekker deler faktisk ikke. Jeg forelsker meg svært sjeldent og syns det nærmest likner en psykose. Jeg hadde mye mer foretrukket god og sunn kjemi med en mann som deler mitt livssyn og som tar vare på seg selv. Forelskelse ser jeg på noe forbeholdt tenåringer. 

Jeg kan ikke se for meg noen gang å bli ilag med en kar jeg ikke er djupt forelsket i.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg kan ikke se for meg noen gang å bli ilag med en kar jeg ikke er djupt forelsket i.

Interessant. Mulig jeg tar feil og må revurdere. Jeg blir aldri forelsket selv og kan ikke se for meg å bli det igjen. Folk er forskjellige, tross alt ❤️

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Interessant. Mulig jeg tar feil og må revurdere. Jeg blir aldri forelsket selv og kan ikke se for meg å bli det igjen. Folk er forskjellige, tross alt ❤️

Nemlig.

Skrevet

Blant de evig single jeg kjenner er manglende tilpasningsvilje, særhet og en forestilling om at en partner må matche dem 100% hvis det skal være bryet verdt gjengangere. Det er som de egentlig ikke vil innerst inne, stritter imot og leter etter påskudd til å komme ut av det nesten før det har blitt noe, men de har likevel en slags lengsel etter kjærlighet.

Gjest xfs367
Skrevet
14 hours ago, hind said:

Blant de evig single jeg kjenner er manglende tilpasningsvilje, særhet og en forestilling om at en partner må matche dem 100% hvis det skal være bryet verdt gjengangere. Det er som de egentlig ikke vil innerst inne, stritter imot og leter etter påskudd til å komme ut av det nesten før det har blitt noe, men de har likevel en slags lengsel etter kjærlighet.

Ouch. Men sant.

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Million skrev:

Jeg synes 3-4 forelskelser på 50 år hørtes ganske bra ut. Jeg har vært forelsket én gang og er litt over 40, og har vel egentlig aldri ansett det som unormalt heller.

Anonymkode: 1f249...712

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...