AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #1 Skrevet 1. juli 2019 Jeg er en kvinne på 30 år som har en mor som hele livet har vært veldig verbalt nedsettende mot meg. Ute etter å ta meg hvis jeg gjør feil, gnir det inn. Som ungdom mobbet hun meg for vekten selv om jeg var normalvektig. Jeg utviklet spiseforstyrrelser. Som 20 åring sa hun til meg at jeg kom til å ende opp med et nervevrak av en mann. Hun har alltid vært negativ mot dem jeg har vært sammen med, og jeg må jo innrømme at de ikke har vært av det beste kaliber, men moren min har jo ikke akkurat gitt meg den beste selvtilliten og i tillegg ble jeg mobbet på skolen under hele oppveksten. Ifjor ble jeg ufør og da ringte moren min meg hver morgen for å sjekke om jeg hadde stått opp tidlig. Hadde jeg ikke det så ble det kjeft å få. Møtte tidligere i år en mann som også er ufør. Vi passer perfekt sammen. Men da mamma fikk høre at han også er ufør og ikke har lappen ( jeg har lappen ), så sa hun at han var bare å kutte ut. «Da avslutter du det med han da», sa hun før hun gikk ut av bilen. Fordi jeg rett og slett ikke orker noen negative kommentarer og innblanding fra henne om denne mannen så valgte jeg å dikte opp at vi ikke er sammen lenger. Idag ringte hun igjen for å klage over at hun hører så lite fra meg og at hun håper dette ikke er pga jeg har møtt noen mann. Jeg kjenner jeg blir så sliten av dette og har lyst til å flytte til en annen side av landet pga moren min. Det føles som jeg blir utsatt for psykisk terror. Anonymkode: 9c7bb...125
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #3 Skrevet 1. juli 2019 Slutt å ta telefonen? Blokker nummeret hennes? Be henne om å holde kjeft? Skriv et brev og fortell hvordan du opplever henne? Anonymkode: b745d...adf 17
Krepsekvinnen Skrevet 1. juli 2019 #4 Skrevet 1. juli 2019 Du BLIR utsatt for psykisk terror. Så glad på dine vegne at du har funnet deg en partner som gjør deg godt. Din mor bør du vurdere å kutte ut fra livet ditt. 19
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #5 Skrevet 1. juli 2019 Grenser, grenser og grenser. Det oser personlighetsforstyrrelse lang vei, men du kan ikke forandre henne. Det må hun gjøre av egen fri vilje. Anonymkode: 5c8ed...d9c 11
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #6 Skrevet 1. juli 2019 Du setter mobilen på lydløs. Svar når det passer deg. Ta avstand. Fortell minst mulig fra eget liv. Anonymkode: bc5a8...ae1 5
jabx Skrevet 1. juli 2019 #7 Skrevet 1. juli 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen med råd? ts Anonymkode: 9c7bb...125 Hvorfor kutter du ikke bare ut kontakt? Hun er åpenbart psykopat og giftig. 8
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #8 Skrevet 1. juli 2019 Dette minner veldig om min mor. Jeg måtte til slutt bare blokkere og slette henne fra sosiale medier samt nummeret hennes. Min opplevelse er at det ikke blir bedre. Anonymkode: 04b9e...959 3
Lorieen Skrevet 1. juli 2019 #9 Skrevet 1. juli 2019 Kutt henne ut. Det blir ikke bedre. Jeg snakker av erfaring. 6
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 1. juli 2019 #10 Skrevet 1. juli 2019 5 minutter siden, jabx skrev: Hvorfor kutter du ikke bare ut kontakt? Hun er åpenbart psykopat og giftig. Psykopat? Det var da voldsomt på et par setninger
jabx Skrevet 1. juli 2019 #11 Skrevet 1. juli 2019 3 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Psykopat? Det var da voldsomt på et par setninger Leste du startinnlegget? Moren oppfører seg helt jævlig. 5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #12 Skrevet 1. juli 2019 Jeg har ei slik mor. Alt ble mye bedre da jeg kutta henne ut. Blokkert og kutta ut i alle kanaler! Eneste ting jeg angrer på, er at jeg ikke kutta henne ut tidligere! Anonymkode: 02648...a8f 4
Gjest Tutte Skrevet 1. juli 2019 #13 Skrevet 1. juli 2019 Fikk vondt av å lese dette. Her må du virkelig sette grenser uansett hvor vanskelig det kommer til å være. Du er voksen nå og er ikke avhengig av henne lenger. Tenk at nå skal ikke hun lenger få lov til å styre ditt liv med nedsettelser og psykisk terror. Sett deg selv fri snart nå.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #14 Skrevet 1. juli 2019 13 minutter siden, jabx skrev: Hvorfor kutter du ikke bare ut kontakt? Hun er åpenbart psykopat og giftig. Diagnose stilt også, ja 🙄 Anonymkode: 6de3c...61f 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #15 Skrevet 1. juli 2019 Jeg er enig med de andre. Du burde prøve å kutte henne ut mest mulig. Sett telefonen på lydløs når du skal legge deg. Så setter du på lyden igjen når du står opp, hvis du vil ha på lyd da. Si til moren din at du trenger å sove de timene hvis hun bryr seg med det. Del minst mulig om livet ditt med henne. La henne bare klage, la det gå inn det ene øret og ut av det andre. Vær sterk, vis henne at du er blitt sterk og selvstendig! Hvis dere bor nær hverandre, kan det kanskje bli nødvendig for deg å flytte lenger unna henne. Hun vil ha kontroll på deg, koste hva det koste vil. Håper du klarer å være sterk. Anonymkode: a5353...ac0 4
Sensi Skrevet 1. juli 2019 #16 Skrevet 1. juli 2019 Her må du sette grenser ja. Reduser kontakten. Forklar gjerne hvorfor. Hvis hun klager, så si at dette trenger du ikke høre på. Hennes negative meninger kan hun ha for seg selv. Lykke til med kjærligheten. 🌸 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #17 Skrevet 1. juli 2019 En mager trøst kanskje, men nå vet du litt hvordan muslimske kvinner har det. De blir kastet ut av familien om de finner kjærligheten med en "vestlig" mann. Anonymkode: ad279...98b 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #18 Skrevet 1. juli 2019 Dere som har kuttet kontakten, hvordan har det gått? Det er først nå i voksen alder jeg har innsett hvordan moren min er. Jeg har innsett at jeg rett og slett er redd for henne. Også gått mye i terapi og hadde med moren min til psykiateren en gang. Han fortalte meg etterpå at han reagerte på måten moren min satt og sykeliggjorde meg på. Han sa at det ikke akkurat er noen måte å bygge opp datteren sin på.. Ts Anonymkode: 9c7bb...125 4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #19 Skrevet 1. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen med råd? ts Anonymkode: 9c7bb...125 Hvorfor tar du opp telefonen? Jeg hadde sagt at jeg gidder ikke prate med henne pga at hun er så frekk, nedsettende og aldri har vært en bra og støttende mor. At du har orker dette her skjønner jeg ikke, jeg ville for lengst satt ned foten å fått kjeften til stoppe opp. Anonymkode: df721...559 2
Gjest Tutte Skrevet 1. juli 2019 #20 Skrevet 1. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som har kuttet kontakten, hvordan har det gått? Det er først nå i voksen alder jeg har innsett hvordan moren min er. Jeg har innsett at jeg rett og slett er redd for henne. Også gått mye i terapi og hadde med moren min til psykiateren en gang. Han fortalte meg etterpå at han reagerte på måten moren min satt og sykeliggjorde meg på. Han sa at det ikke akkurat er noen måte å bygge opp datteren sin på.. Ts Anonymkode: 9c7bb...125 Si til deg selv så mange ganger du bare kan at du er ikke lenger avhengig av henne og at hennes meninger om deg og ditt ikke lenger betyr noe. Du har nå i voksen alder innsett hvordan hun er, og det er et stort fremskritt. Og du trenger heller ikke henne lenger for og bygges opp. Hun vet sikkert også godt at du er redd, og ser på det som en fin mulighet til å fortsatt ha kontroll og makt over deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå