Gå til innhold

Leser bort livet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det negativt å lese mer bøker enn å være sosial? Pga sykdom så ble bøker liksom en måte å underholde meg på... når jeg ikke kunne være med på ting med andre... Men jeg lurer jo på hvor negativt dette er ... Føler jeg har kastet bort tjueårene nok som det er ...

Hva tenker du om det?

Anonymkode: 32dea...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver jo om at du har sosiale begrensninger pga sykdom. Er mange mennesker som er lenket til hus og hjem fordi dem har sykdommer som ikke tillater det. Da tenker jeg at hobbyer som lesing kan være en god måte å bruke tiden din på. Men jeg ville nok ha prioritert å vært så sosial som mulig, til tross. For din egen del, slik at du ikke havner i en asosial bokboble. Du kan jo garantert kombinere dem begge ut i fra din helsesituasjon :) Kanskje du allerede gjør det, men jeg ville nok også lurt inn en bok i ny og ned som omhandlet faglitteratur, som fremmer læring og forståelse. Og ikke bare romaner og fantasybøker. Er det spesielle fagfelt/kompetanseområder som du interesserer deg for og som du kunne sett på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det negativt å lese mer bøker enn å være sosial? Pga sykdom så ble bøker liksom en måte å underholde meg på... når jeg ikke kunne være med på ting med andre... Men jeg lurer jo på hvor negativt dette er ... Føler jeg har kastet bort tjueårene nok som det er ...

Hva tenker du om det?

Anonymkode: 32dea...beb

Er jo bare positive ting som kommer ut av å lese. Det er god underholdning, du lærer ting hele tiden, du utvider horisonten din og blir et stadig mer interessant menneske å omgås👍

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Juks skrev:

Du skriver jo om at du har sosiale begrensninger pga sykdom. Er mange mennesker som er lenket til hus og hjem fordi dem har sykdommer som ikke tillater det. Da tenker jeg at hobbyer som lesing kan være en god måte å bruke tiden din på. Men jeg ville nok ha prioritert å vært så sosial som mulig, til tross. For din egen del, slik at du ikke havner i en asosial bokboble. Du kan jo garantert kombinere dem begge ut i fra din helsesituasjon :) Kanskje du allerede gjør det, men jeg ville nok også lurt inn en bok i ny og ned som omhandlet faglitteratur, som fremmer læring og forståelse. Og ikke bare romaner og fantasybøker. Er det spesielle fagfelt/kompetanseområder som du interesserer deg for og som du kunne sett på?

Ja, det stemmer. Men jeg føler også at jeg burde gjøre en bedre innsats for å møte nye venner. Men jeg har liksom blitt litt for komfortabel ved å bare leve i hodet mitt... Huff. Samtidig så er jeg bekymret for dette med fremtiden.

Leser ikke bare fantasy, det er mye av alt. Men jeg føler meg mindre alene, så det er nok mye derfor.

Anonymkode: 32dea...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det stemmer. Men jeg føler også at jeg burde gjøre en bedre innsats for å møte nye venner. Men jeg har liksom blitt litt for komfortabel ved å bare leve i hodet mitt... Huff. Samtidig så er jeg bekymret for dette med fremtiden.

Leser ikke bare fantasy, det er mye av alt. Men jeg føler meg mindre alene, så det er nok mye derfor.

Anonymkode: 32dea...beb

Finn en gylden middelvei. Prøv å sett av tid til begge deler i løpet av en uke. Ikke havne i den komfortable bokbobla. Du trenger sosial omgang også, selv om det ikke føles slik. Gjerne dyrk den gode bokinteressen også, men ikke la den fange deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bestemmer da selv hva du vil gjøre med ditt eget liv? 

Jeg er introvert, og jeg liker bedre å slappe av med en bok enn å være sosial. Å lese gir meg mer glede og utbytte av livet, enn å være sosial. 

Har du glede av å lese, hva er da problemet? 

Anonymkode: 2ed35...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo friske folk som leser mye og. Jeg elsker å lese selv. Tida strekker ikke til etter jeg fikk barn, men før jeg fikk barn lå jeg ofte på 40-50 bøker i året. Velg det som gir deg glede, ikke hva du føler er forventet av deg. Og å lese bøker er da virkelig en mye bedre ting enn mye annet man kunne drevet med for å få tida til å gå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...