AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #21 Del Skrevet 7. juli 2019 On 7/5/2019 at 8:44 PM, Made4u said: Tenker du har litt angst, og da er ikke situasjonen den enkleste, Mange som har problemer er livredd for å oppsøke psykolog, redd det skal sees som en svakhet... Jeg, og mange med meg, ser det ikke slik. Snarere tvert imot så ser jeg det som en styrke, svakhet vil være å ikke foreta seg noe, Når angsten rammer deg så hardt som jeg leser her, så tenker jeg at det er ok å få hjelp til å komme deg ut av den, slik jeg tolker deg så er den virkelig hemmende for deg og da tror ikke jeg at du finner noen vei ut av det alene. Nå vet jeg at det ikke hjelper deg at jeg sier at hvordan du ser deg selv er en ting, en ganske annen ting er hvordan andre ser deg. Tenker at dersom du starter å jogge, så vil andre legge merke til det og beundre deg som trener. Nå som du ikke gjør noe som helst så ser faktisk omgivelsene verre på det, så ved å komme deg ut på joggetur så endrer du altså folks syn på deg til det bedre og du vil på sikt føle deg bedre selv. Ergo er det bare positivt dersom du tar det ubehaget det vil være i starten, etter hvert så vil du da også bryte barrièrer som vil gjøre det enklere for deg å komme deg ut for å trene, samt gjøre nye barrièrer enklere å bryte. Takk for bra svar. Jeg får allerede profesjonell hjelp. I dag har jeg igjen bare sittet foran tv og mobil. Har lyst til å starte på nytt og fylle dagene mine med noe. Komme meg litt ut. Men jeg er så redd. Føler meg stygg, at ingen liker meg. Hvor skal man begynne? Anonymkode: b0f34...aaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #22 Del Skrevet 7. juli 2019 On 7/5/2019 at 8:57 PM, DavinaWin said: Jeg har det akkurat sånn! Jeg er litt yngre enn deg, men har hatt det sånn i 10 år. Lider av depresjon og sosial angst og takler derfor ikke jobb, selvom mitt største ønske er å kunne fungere "normalt", jobbe - om ikke fulltid, så hvertfall deltid. Det blir MYE iPad og TV. Føler jeg holder på å gå på veggen innimellom. Men jeg har ikke noen spesielle interesser heller, så det blir helt søkt for meg å tenke på å begynne med en hobby. Huff, så vi er flere ja. Trøst deg med at du er yngre og at du har mange år på deg til å gjøre noe med det Anonymkode: b0f34...aaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå