AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #21 Skrevet 30. juni 2019 Skal føde på Ullevål i desember selv, gleder meg! Hvordan har du fått «valg» om å føde på det ene eller andre, du søker vel bare et sted? Eller har du valgt et sykehus, men vurderer å bytte nå? 😊 Skal på OUL veldig snart, så da føles det (for meg) trygt å reise innom der vi skal tilbake igjen om 5 mnd. Er første barnet og da vil jeg ha kjæresten der med oss også om nettene 😊 Anonymkode: b04dc...a65
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #22 Skrevet 30. juni 2019 Misfornøyd med Ullevål, fikk veldig dårlig oppfølging etter fødsel. Oppdaget heldigvis selv at baby utviklet alvorlig gulsott det første døgnet, (ingen på barsel kikket på baby utløpet av den første dagen, kom på rom med en som hadde tatt keisersnitt så vi ble nok litt glemt ved siden av henne) så h*n unngikk så vidt blodoverføring. Anonymkode: 213e4...3fb
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #23 Skrevet 30. juni 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Skal føde på Ullevål i desember selv, gleder meg! Hvordan har du fått «valg» om å føde på det ene eller andre, du søker vel bare et sted? Eller har du valgt et sykehus, men vurderer å bytte nå? 😊 Skal på OUL veldig snart, så da føles det (for meg) trygt å reise innom der vi skal tilbake igjen om 5 mnd. Er første barnet og da vil jeg ha kjæresten der med oss også om nettene 😊 Anonymkode: b04dc...a65 Fikk spørsmål av fastlegen, da hun sendte søknaden om fødeplass. Er det slik at man blir kalt inn på første ordinære ultralyd i uke 18 på det stedet som er valgt som fødeplass? Anonymkode: 40825...757
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #24 Skrevet 30. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk spørsmål av fastlegen, da hun sendte søknaden om fødeplass. Er det slik at man blir kalt inn på første ordinære ultralyd i uke 18 på det stedet som er valgt som fødeplass? Anonymkode: 40825...757 Åja sånn ja, da misforstod jeg bare teksten din. Min spurte om det samme, fordi jeg bor nært begge de to 🙂 Ja jeg fikk papirene om godkjent fødeplass og OUL samtidig, så du skal vel normalt sett inn på OUL samme sted som du skal føde. Har du akkurat søkt altså? Legen min søkte i uke 9, snart 8 uker siden det 🙈 Anonymkode: b04dc...a65
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #25 Skrevet 30. juni 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Åja sånn ja, da misforstod jeg bare teksten din. Min spurte om det samme, fordi jeg bor nært begge de to 🙂 Ja jeg fikk papirene om godkjent fødeplass og OUL samtidig, så du skal vel normalt sett inn på OUL samme sted som du skal føde. Har du akkurat søkt altså? Legen min søkte i uke 9, snart 8 uker siden det 🙈 Anonymkode: b04dc...a65 Har ikke hørt om fra Riksen endra fastlegen min skulle søke da jeg var på time i uke 9. Kanskje har hun glemt det, var en legevikar. Men hun tok Rhesus prøve og diverse andre blodprøver, og de har jeg fått svar på. Jeg må nok straks bestille time for å finne ut av det.... Anonymkode: 40825...757
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #26 Skrevet 30. juni 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: På riksen er det vel 3000 plasser å på Ullevål 7000. Kjenner flere som har født på begge og de foretrekker riksen. Finere lokaler. Bedre plass da det er færre pasienter. Men om du vil ha plass på riksen må du søke tidlig da det er populært å fylles fort. I hovedsak prioriteres fødsler hvor det er en form for risiko som tvillinger etc da de har mye ekspertise rundt dette. Har ikke født selv så har ingen personlig erfaring. Anonymkode: e9d42...64c Plasser? Du mener vel fødsler. Anonymkode: bdfc7...f85
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #27 Skrevet 30. juni 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Fikk spørsmål av fastlegen, da hun sendte søknaden om fødeplass. Er det slik at man blir kalt inn på første ordinære ultralyd i uke 18 på det stedet som er valgt som fødeplass? Anonymkode: 40825...757 Oul der du har fødeplass ja Anonymkode: bdfc7...f85
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #28 Skrevet 30. juni 2019 Jeg fødte to ganger på Ullevål, i 2014 og 2017, og er fornøyd, kunne ikke hatt det bedre. Men har raske fødsler og var der ikke mer enn 5 timer, så barselhotell etter. Anonymkode: 36d04...618
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #29 Skrevet 30. juni 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Plasser? Du mener vel fødsler. Anonymkode: bdfc7...f85 Ja fødende Anonymkode: e9d42...64c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå