Gjest #Rasshøl Skrevet 29. juni 2019 #21 Skrevet 29. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Egget bruker mer enn tre dager på å feste seg. Så Ts kan trygt ta en angrepille! Anonymkode: e9fa7...b86 Jeg har allerede skrevet 2 ganger at hun kan vente til mandagen. Det er ikke noe stress.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #22 Skrevet 30. juni 2019 Betyr eggløsning tiden mellom mensen når man er mest fertil eller er det tiden egget bruker på å feste seg? Desverre finnes det ikke vaktapotek der jeg bor.. TS Anonymkode: e734b...ae0 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #23 Skrevet 30. juni 2019 Få tak i angrepille så raskt som mulig, ikke vent til mandag. Men kjør heller til en bensinstasjon, en til legevakt. Ring rundt på forhånd og hør om de har om du bor i ødeland. Det er stort sett mulig å oppdrive sånt selv på landet på én søndag. De som sier du kan spekulere i 72 timer er dust. Det står tydelig på bruksanvisiningen at jo lengre du venter, jo større risiko for graviditet. Anonymkode: edc1c...cc0
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #24 Skrevet 30. juni 2019 Hei. Har ei venninne som hadde maks uflaks og ble gravid til tross for at hun tok angrepille dagen etter. Hun hadde da hatt eggløsning i den tiden så pilla hjalp ikke. Råder deg til å ta angrepille så raskt som mulig. Finnes det ingen vaktapotek der du bor? Her jeg bor er det 1 apotek som har åpent noen timer på søndager. Anonymkode: 09ee3...215
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #25 Skrevet 30. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Har ei venninne som hadde maks uflaks og ble gravid til tross for at hun tok angrepille dagen etter. Hun hadde da hatt eggløsning i den tiden så pilla hjalp ikke. Råder deg til å ta angrepille så raskt som mulig. Finnes det ingen vaktapotek der du bor? Her jeg bor er det 1 apotek som har åpent noen timer på søndager. Anonymkode: 09ee3...215 Desverre finnes det ikke vaktapotek der hvor jeg bor. Jeg tviler også veldig sterkt på at det finnes på bensinstasjon her. Så jeg blir vel nødt til å vente til mandag. Jeg er veldig redd. Kan tidlige tegn på graviditet vises allerede nå? Isåfall hva er de? TS Anonymkode: e734b...ae0
Frostrose Skrevet 30. juni 2019 #26 Skrevet 30. juni 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Desverre finnes det ikke vaktapotek der hvor jeg bor. Jeg tviler også veldig sterkt på at det finnes på bensinstasjon her. Så jeg blir vel nødt til å vente til mandag. Jeg er veldig redd. Kan tidlige tegn på graviditet vises allerede nå? Isåfall hva er de? TS Anonymkode: e734b...ae0 Nei, det er helt umulig å få noen tegn på graviditet enda. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #27 Skrevet 30. juni 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Egget bruker mer enn tre dager på å feste seg. Så Ts kan trygt ta en angrepille! Anonymkode: e9fa7...b86 Angrepillen funker ikke om egget har sluppet, da er det bare insett av spiral som fungerer. Angrepillen utsetter eggløsning, men har el først skjedd hindres ikke egget å feste seg. Anonymkode: f4aea...9c7 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #28 Skrevet 30. juni 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Har ei venninne som hadde maks uflaks og ble gravid til tross for at hun tok angrepille dagen etter. Hun hadde da hatt eggløsning i den tiden så pilla hjalp ikke. Råder deg til å ta angrepille så raskt som mulig. Finnes det ingen vaktapotek der du bor? Her jeg bor er det 1 apotek som har åpent noen timer på søndager. Anonymkode: 09ee3...215 Jeg også kjenner en som ble gravid til tross for angrepille som ble tatt etter kort tid. Anonymkode: 4eeeb...9e5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #29 Skrevet 30. juni 2019 Ok, jeg tror nok innsetting av spiral blir den beste løsningen for meg. Da har jeg også sikrere prevensjon til neste gang. Er det noen som har erfaring med hvordan jeg går frem for å få dette gjort på kort varsel? F.eks. burde jeg ringe legekontor i morgen og forklare situasjonen på telefon eller be om hastetime? TS Anonymkode: e734b...ae0
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #30 Skrevet 30. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, jeg tror nok innsetting av spiral blir den beste løsningen for meg. Da har jeg også sikrere prevensjon til neste gang. Er det noen som har erfaring med hvordan jeg går frem for å få dette gjort på kort varsel? F.eks. burde jeg ringe legekontor i morgen og forklare situasjonen på telefon eller be om hastetime? TS Anonymkode: e734b...ae0 Du kan evt spørre om legen kan skrive resept så du får hentet spiralen. Så møter du til en time til et avtalt klokkeslett. Prøv da å få hastetime for dette, og det forklarer du med situasjonen din alternativet er privat gynekolog. Der får du garantert time på dagen uten masse spørsmål Anonymkode: 09ee3...215 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #31 Skrevet 30. juni 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan evt spørre om legen kan skrive resept så du får hentet spiralen. Så møter du til en time til et avtalt klokkeslett. Prøv da å få hastetime for dette, og det forklarer du med situasjonen din alternativet er privat gynekolog. Der får du garantert time på dagen uten masse spørsmål Anonymkode: 09ee3...215 Kan jeg be om resept via telefon? Det finnes desverre ikke private gynekologer der hvor jeg bor. Jeg bor ganske avsidesliggende.. TS Anonymkode: e734b...ae0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå