AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #1 Skrevet 29. juni 2019 Jeg har i hele dag sittet på legevakt før jg ble henvist til gynekologisk avdeling. Der fant de graviditet utenfor livmor og det forklarer de ekstreme smertene jg har. Men legen valgte å ikke gjøre noe med det. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare fikk en pille for å bli ferdig med denne graviditeten og få sørge før vi eventuelt prøver på nytt. Han ville se an. Noen som har vært borti graviditet utenfor livmor før? Smerter er helt crazy. Anonymkode: 5a967...260 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #2 Skrevet 29. juni 2019 Er graviditeten utenfor livmor vil du bli haste operert i de fleste tilfeller... Både du og barnet står i stor risiko for alvorlige komplikasjoner. En graviditet utenfor livmor vil ikke gi ett levedyktig foster, men kan derimot gjøre mye alvorlig for deg som mor... Føler det skurrer her, sa ikke legen noe om hvorfor han ville vente? Anonymkode: 69edf...d28 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #3 Skrevet 29. juni 2019 Dette er absolutt et tilfelle der du bør få en second opinion! Anonymkode: 5ebb5...783 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #4 Skrevet 29. juni 2019 Tror nok ikke man får piller i slik tilfelle men de opererer. Er du blitt sendt hjem? Anonymkode: 08693...d00
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #5 Skrevet 29. juni 2019 Jeg har hatt det to ganger. 1 gang ordnet det seg selv, dvs kroppen støtte det ut selv, ingenting hadde sprukket og jeg hadde ingen indre blødning. Men jeg var innlagt et døgn, og de tok blodprøver en stund i etterkant for å se at hcg ikke steg, men sank. 2. gang ble jeg akutt operert fordi jeg hadde smerter, og de så blødning i buken. De kunne ikke se ex.u før de åpnet meg og egglederen hadde sprukket. Anonymkode: 46202...b0d 2
Whateverest Skrevet 29. juni 2019 #6 Skrevet 29. juni 2019 Jeg hadde det i 2010, husker det som om det var i går, det var helt grusomt! Fikk plutselig enorme smerter i magen, ble hentet i ambulanse. Klarte ikke å stå eller gå, kastet opp flere ganger på tur til sykehuset. Fikk etterhvert vite at den ene egglederen var sprukket, noe som hadde ført til indre blødninger i buken. Ble operert med en gang, noe som var livsnødvendig. Hadde jeg vært deg nå hadde jeg ringt legevakten med en gang. Ubehandlet kan svangerskap utenfor livmor være livstruende. Kan også legge til at en annen slektning gikk i 7mnd(!) med svangerskap utenfor livmor. Hun gikk med sterke smerter i 7 mnd, og mistet til slutt barnet. Det ble en livstruende situasjon for henne også pga blødninger. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #7 Skrevet 29. juni 2019 Jeg ble sendt hjem med tramadol og voltarol og kontroll HCG på mandag. Ble veldig redd nå. Anonymkode: 5a967...260
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #8 Skrevet 29. juni 2019 Legevakten tok meg ikke seriøst og lot meg sitte på pinnestol i seks timer før alle andre som var der var det snakk om liv eller død for sa de. Selv på gynekologisk på sykehuset måtte jg vente i tre timer. Så nå er jeg bare glad for å være hjemme i egen seng igjen. Kunne ringe ambulanse dersom ting skulle forverre seg sa de. Anonymkode: 5a967...260
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #9 Skrevet 29. juni 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er graviditeten utenfor livmor vil du bli haste operert i de fleste tilfeller... Både du og barnet står i stor risiko for alvorlige komplikasjoner. En graviditet utenfor livmor vil ikke gi ett levedyktig foster, men kan derimot gjøre mye alvorlig for deg som mor... Føler det skurrer her, sa ikke legen noe om hvorfor han ville vente? Anonymkode: 69edf...d28 Jeg har hatt det, med blødning i bukhulen. Fosteret satt nok rett ved inngangen til egglederen, så det ble bestemt siden jeg ikke hadde en aktiv blødning, og smertene hadde sluttet dagen før (jeg visste ikke da at det var utenfor livmor, men husker helt syke smerter) at vi skulle se an om det ordnet seg selv. Jeg måtte inn til hcg prøver hver dag de første to dagene, med måling av blødningen, (og streng beskjed om å ringe 113 ved smerter), etter de dagene var jeg inne annenhver dag. 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble sendt hjem med tramadol og voltarol og kontroll HCG på mandag. Ble veldig redd nå. Anonymkode: 5a967...260 Har du smerter nå? Da ville jeg prøvd å ringe en annen lege, eventuelt privat. Eller ring direkte til sykehuset, spør om å få snakke med vakthavende gynekolog på gynekologisk avdeling. De har gynekolog på vakt hele tiden. Anonymkode: eb871...b23 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #10 Skrevet 29. juni 2019 Hei igjen. Det er jeg som har hatt ex.u 2 ganger tidligere. Rådet og behandlingen du har fått høres fornuftig ut. Du har jo også vært til gynekolog (mest sannsynligvis vakthavende gyn som blir foreslått her) som har undersøkt deg. De opererer ikke kun for å operere, og hadde de vært i den minste tvil ville de ha gjort det. Det beste er dersom kroppen ordner opp i det selv, også følger de opp det ved å ta hcg på mandag. Dersom smertene tar seg oppi natt eller før mandag, smertelindringen ikke har god nok effekt, eller du blir verre på noen som helst annen måte, tar du rekontakt med sykehuset /evt ring 113. Ta smertestillende og forsøkt å få deg en god natts søvn. Anonymkode: 46202...b0d 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #11 Skrevet 30. juni 2019 Hei. Liten oppdatering herfra. Smertene tok seg opp i natt og ble hentet med ambulanse i fem tiden. Fått morfin og enedelig roet seg. Ser ut som om jeg mest sannsynlig skal operere iløpet av dagen. De smertene så ille har jeg ikke kjent på siden sist fødsel. Anonymkode: 5a967...260
Frostrose Skrevet 30. juni 2019 #12 Skrevet 30. juni 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Liten oppdatering herfra. Smertene tok seg opp i natt og ble hentet med ambulanse i fem tiden. Fått morfin og enedelig roet seg. Ser ut som om jeg mest sannsynlig skal operere iløpet av dagen. De smertene så ille har jeg ikke kjent på siden sist fødsel. Anonymkode: 5a967...260 ❤️ God bedring!
Betta123 Skrevet 30. juni 2019 #13 Skrevet 30. juni 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Liten oppdatering herfra. Smertene tok seg opp i natt og ble hentet med ambulanse i fem tiden. Fått morfin og enedelig roet seg. Ser ut som om jeg mest sannsynlig skal operere iløpet av dagen. De smertene så ille har jeg ikke kjent på siden sist fødsel. Anonymkode: 5a967...260 Huff så grusomt. Masse god bedring til deg♥️
prettylittlemisfit Skrevet 30. juni 2019 #14 Skrevet 30. juni 2019 Slik var det hos meg også. Ble innlagt i 3 dager på sykehus og de tok hcg prøver hver dag. Annenhver dag etter jeg slapp ut. De sa at alt så bra ut og jeg skulle ringe om jeg fikk smerter. Uka etter fikk jeg intense smerter og ringte, fikk beskjed om å komme med en gang. Hadde ikke vært der en halv time en gang før jeg ble operert, fjernet egglederen. Forstår ikke hvorfor de ikke bare gjorde det med det samme... Bra du får hjelp nå ❤ 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #15 Skrevet 30. juni 2019 Hva f..? Dette er jo ikke noe som bare "fikser seg selv" vanligvis. Når de har oppdaget graviditet utenfor livmoren så bør de operere samme dag, det var den beskjeden jeg fikk. Det er jo potensielt dødelig hvis de ikke opererer! Min eggleder var på vei til å sprekke, og ble fjernet. Anonymkode: e3e94...b29
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #16 Skrevet 30. juni 2019 Hvordan går det med deg? Anonymkode: 08693...d00
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #17 Skrevet 30. juni 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Hva f..? Dette er jo ikke noe som bare "fikser seg selv" vanligvis. Når de har oppdaget graviditet utenfor livmoren så bør de operere samme dag, det var den beskjeden jeg fikk. Det er jo potensielt dødelig hvis de ikke opererer! Min eggleder var på vei til å sprekke, og ble fjernet. Anonymkode: e3e94...b29 Nei, dette stemmer ikke. Mange ex.u går over av seg selv, eventuelt er det nødvendig med cellegift. Operasjon gjøres hvis det er fare for sprekk. Jeg har selv blitt fulgt opp med blodprøver over mange uker. Operasjon var aldri et alternativ, men hvis ikke hcg hadde gått jevnt ned ville det blitt cellegift. Legen sa det var vanlig oppfølging jeg fikk, og at mange opplever det sammen ved ex. U Anonymkode: f2349...623 2
Whateverest Skrevet 30. juni 2019 #18 Skrevet 30. juni 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Liten oppdatering herfra. Smertene tok seg opp i natt og ble hentet med ambulanse i fem tiden. Fått morfin og enedelig roet seg. Ser ut som om jeg mest sannsynlig skal operere iløpet av dagen. De smertene så ille har jeg ikke kjent på siden sist fødsel. Anonymkode: 5a967...260 God bedring til deg❤ Godt du endelig fikk hjelp, slikt tar på både fysisk og psykisk.. Håper operasjonen har gått bra, og at du kommer raskt i fin form igjen. Og, husk at dette ikke ødelegger for fremtidig graviditet hvis du bekymrer deg for det❤
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #19 Skrevet 30. juni 2019 Hei alle sammen. Idag har jeg for det meste vært i morfin og narkose rus. Er ikke før nå på kvelden at hodet har begynt å kverne igjen. Det ble operasjon og de sa at det ser bra ut nå. Smertene er også mye bedre nå enn for 24 timer siden. Jeg er jo bekymret om datteren min ikke kommer til å få søsken. Og føler at dette er straffen jeg får fordi jeg pleide å si at jeg ikke skal ha flere barn. Nå er ønsket her men det gikk ikke denne gangen. Jeg får bare ta tiden til hjelp og komme meg videre. Kanskje vi får ta oss en spontan ferie i sommer allikavel. Takk for alle lykkeønskinger. Det betyr utrolig mye i en vond tid ❤️ Anonymkode: 5a967...260
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #20 Skrevet 30. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei alle sammen. Idag har jeg for det meste vært i morfin og narkose rus. Er ikke før nå på kvelden at hodet har begynt å kverne igjen. Det ble operasjon og de sa at det ser bra ut nå. Smertene er også mye bedre nå enn for 24 timer siden. Jeg er jo bekymret om datteren min ikke kommer til å få søsken. Og føler at dette er straffen jeg får fordi jeg pleide å si at jeg ikke skal ha flere barn. Nå er ønsket her men det gikk ikke denne gangen. Jeg får bare ta tiden til hjelp og komme meg videre. Kanskje vi får ta oss en spontan ferie i sommer allikavel. Takk for alle lykkeønskinger. Det betyr utrolig mye i en vond tid ❤️ Anonymkode: 5a967...260 Så utrolig trist. Jeg håper du har det bra etter forholdene! Jeg synes du bør sende inn en klage på legen som sendte deg hjem, man skal ikke avvente når man allerede har smerter mener jeg. Dette kunne vært livstruende! Anonymkode: eb871...b23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå