AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #1 Skrevet 29. juni 2019 Jeg lurer på motivasjonen deres for et par ting, hva dere tenker å oppnå. For det første blir jeg fra tid til annet kontaktet av helt fremmede menn som ønsker kontakt, kun basert på at de ser profilbildene på Facebook og Instagram, da profilen for øvrig er lukket. Altså, det er jo (til en viss grad) hyggelig at man blir funnet attraktiv, men når utseendet er eneste grunn til at man tar kontakt, er oddsen for at den som er på sjekker'n får napp lik null. De vet jo ikke om jeg er singel og ledig, man vet ingenting om hva jeg er interessert i, absolutt ingenting om vi har noe som helst felles, hvordan jeg er, osv osv. Igjen, sjansen for napp er lik null. Så hvorfor ikke heller kontakte kvinner som i det minste er registrert på en sjekkeapp, er listet som singel offentlig på profilen, som gir et minimum av hint om at hun er ledig på markedet..? For meg virker det rimelig bortkastet tid å kontakte nesten tilfeldige kvinner på denne måten. (Og så er det bittelitt kjipt , synes jeg, å få denne uønskede oppmerksomheten, selv om det sikkert får meg til å fremstå som en innbilsk primadonna å si det høyt..) Det virker smartere i mitt hode å jakte der "byttene" faktisk er. Evt spare det til det virkelige liv, da man kan se om motparten virker interessert. Av og til kommer jeg i snakk med menn på sjekker'n som som åpenbart fremstiller seg som noe helt annet enn de er. Dette er et kreert eksempel, for å illustrere; de spør hva slags menn jeg liker og jeg svarer at jeg liker menn som matcher meg og min livsstil; sporty menn som liker å være aktive,både ved å trene selv, se på sportsarragementer, gå på fjellturer osv. Så svarer vedkommende at han også liker sport, trener jevnlig og at han liker damer som er liker å trene osv. Selv om hele Facebook-profilen oser av en helt annen livsstil; han elsker å drive med mekking og motor, har statuser om hvor teit det er å se 22 mannfolk løpe etter ei lærkule, både han og eksene det fortsatt ligger bilder av er temmelig overvektige osv, det finnes ikke et eneste bilde av noe "sporty", som ei treningsøkt, en fjelltur eller noe sånt, men tonnevis av bilder med gatekjøkkenmat, mekking osv. Jeg rakker ikke ned på hvordan noen velger å leve, dette er en illustrasjon på at vi åpenbart er svært ulike og at vedkommende overhode ikke er en type jeg kunne tenke meg å date. Og åpenbart er ikke jeg ikke er den rette for han heller, han ville jo aldri trives med meg i det lange løp. Så hva er poenget med å late som man er annerledes enn man er?? Det ville jo vist seg evt allerede ved første møte at vi aldri ville passet sammen. Anonymkode: 67732...cf0
Duftavsommerregn Skrevet 29. juni 2019 #2 Skrevet 29. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Av og til kommer jeg i snakk med menn på sjekker'n som som åpenbart fremstiller seg som noe helt annet enn de er. Dette er et kreert eksempel, for å illustrere; de spør hva slags menn jeg liker og jeg svarer at jeg liker menn som matcher meg og min livsstil; sporty menn som liker å være aktive,både ved å trene selv, se på sportsarragementer, gå på fjellturer osv. Så svarer vedkommende at han også liker sport, trener jevnlig og at han liker damer som er liker å trene osv. Selv om hele Facebook-profilen oser av en helt annen livsstil; han elsker å drive med mekking og motor, har statuser om hvor teit det er å se 22 mannfolk løpe etter ei lærkule, både han og eksene det fortsatt ligger bilder av er temmelig overvektige osv, det finnes ikke et eneste bilde av noe "sporty", som ei treningsøkt, en fjelltur eller noe sånt, men tonnevis av bilder med gatekjøkkenmat, mekking osv. Jeg rakker ikke ned på hvordan noen velger å leve, dette er en illustrasjon på at vi åpenbart er svært ulike og at vedkommende overhode ikke er en type jeg kunne tenke meg å date. Og åpenbart er ikke jeg ikke er den rette for han heller, han ville jo aldri trives med meg i det lange løp. Så hva er poenget med å late som man er annerledes enn man er?? Det ville jo vist seg evt allerede ved første møte at vi aldri ville passet sammen. Det er jo slik mange er. De ser deg som den flotte kvinnen du er, håper at om de får napp kan de endre deg til å passe inn i deres interesser og verdier. Det går aldri bra. Men de er så fokusert på utseende og lever i den illusjonen. Finne dater er faktisk ikke så vanskelig egentlig, finne noen man passer godt sammen med er noe helt annet. Hjelper ikke å treffe en man liker godt, men som man ikke har nok felles ting sammen med som kan få det hele til å fungere over tid. Jeg elsker idrett, sport å komme seg ut og trene av og til, samt fjellturer. Det må bare til for å kunne fungere skikkelig. En dame som da elsker å sitte hjemme og dyrke hjem og hus? Det vil bare ikke fungere i det lange løp. Uansett hvor snill og god denne kvinnen er ellers. Det mangler noe.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #3 Skrevet 29. juni 2019 Det er vanlig at folk later som de liker det samme som deg, hvis de har et personlighetstrekk hvor sånt er vanlig. Jeg syns det forekommer mye hos folk med mindreverdighetskomplekser - jeg er "for god/kul/pen" for dem, så de kan ikke si eller gjøre noe som støter meg bort. Var på en date der jeg hadde foreslått sushi. Hadde også pratet enormt mye om sushi før daten ble avtalt, så han visste hvor godt jeg likte det. Så han later som han er like interessert i og gira på sushi, men den fasaden falt fort da han motvillig fikk i seg 2 biter og "ikke var sulten likevel". Anonymkode: b5f59...605
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå