Gå til innhold

Samler du på Mummikopper?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg hatt råd til det så 😅 fikk to stk i gave, thats it. Syns de er veldig fine ❤️

Anonymkode: 7ab79...8be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en hel del, usikker på hvor mange... Men nok til at jeg bytter fra vinterkopper til sommerkopper! :P 

Samler ikke på den måten at jeg ha alle, kjøper de jeg synes er fine. Kjøpte ikke sommerkoppen i fjor f.eks, og har ikke flere av de nye, usikker på hva jeg synes om dem ennå. Jeg bruker også alle mine, liker å sirkulere dem for litt variasjon. 

Har et par skåler og fat, men det finnes ikke til alle koppene - og noen bare en av delene. Liker fatene bedre enn skålene, for enig med andre om at skålene har en litt pussig størrelse. 

Her finnes en oversikt over alle koppene - også de som har gått ut av produksjon. Sett noen luringer prøver å selge kopper dyrt, som ennå kan fåes til en rimelig penge i butikk:

https://www.kjokkenutstyr.net/mummikopp-oversikt/

Anonymkode: 646f2...320

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var blodgiver for mange år siden, og tok da mest sesongkopper. Så har noen «verdifulle». Har ingen planer om å kvitte meg med dem, fordi de er så fine. :) Men samler egentlig ikke.

Anonymkode: e5fee...1ec

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne nok ha solgt enkelte av de eldste koppene mine for noen tusen hver forresten, men det vil jeg ikke :) 

Anonymkode: e0e29...dcd

De har jeg aldri sett, kan du legge ut et bilde? :)

54 minutter siden, toothfairy skrev:

Har en 8-9 kopper. Eldste koppen jeg eier er fra 2011 så ingen spesielt verdifulle enda. 

Har veldig lyst på den koppen som kun skal selges i Japan da 😄

Hvilken er det?

Anonymkode: 23841...71b

Skrevet

Et av barna fikk en til jul, og det er den eneste vi har, Selv foretrekker jeg en mer voksn stil på kopper. Mummi er ikke min greie.

Skrevet

Nei, har aldri samlet på dem. Men hadde et par-tre stk helt på begynnelsen av totusen-tallet, da guttungen min var liten. Han elsket mummitrollene, så derfor kjøpte jeg noen fine. 

Hvor de mummikoppene ble av da vi skilte lag, eksen og jeg, vet jeg ikke. Jeg tok dem ikke med meg på flyttelasset i hvert fall, og jeg antar ikke han gjorde det heller. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har jeg aldri sett, kan du legge ut et bilde? :)

Hvilken er det?

Denne 

IMG_2453.JPG

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt alle koppene minus Fazer, Dagdrømmer og to av 90-tallskoppene, men har kvittet meg med samlingen. Det ble rett og slett for mange kopper da jeg hadde et par hundre. 

Har fortsatt ganske mange igjen, men regner med at det dreier seg om hundre nå, og ingen av de er særlig verdifulle. 

Anonymkode: a2b84...6b2

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt alle koppene minus Fazer, Dagdrømmer og to av 90-tallskoppene, men har kvittet meg med samlingen. Det ble rett og slett for mange kopper da jeg hadde et par hundre. 

Har fortsatt ganske mange igjen, men regner med at det dreier seg om hundre nå, og ingen av de er særlig verdifulle. 

Et par hundre? Er det virkelig så mange forskjellige - eller hadde du flere av noen kanskje?

Nå ble jeg jaggu nysgjerrig på hvor mange ulike det er :)

• Liker 1
Gjest Senil
Skrevet
23 timer siden, Maestro skrev:

Jeg har nesten 40 kopper 😂🤭

Jeg også, fått absolutt alle fra blodbanken😁

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et par hundre? Er det virkelig så mange forskjellige - eller hadde du flere av noen kanskje?

Nå ble jeg jaggu nysgjerrig på hvor mange ulike det er :)

Jeg er litt usikker på hvor mange det er totalt nå (du kan jo sikkert telle på den listen det ble linket til), men ca. 90+ forskjellige er det nok. Så hadde flere av de fleste, ja.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, toothfairy skrev:

Denne 

IMG_2453.JPG

:rodmer: En slik vil jeg ha! Den var fin :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye koster en slik kopp ?

Anonymkode: 67451...9e5

Skrevet

Har ein plass mellom 60 og 70 koppar, vil eg tru, i tillegg til 5-6 mugger. Har ikkje kjøpt nokon nye på ei stund, men kjem nok i alle fall til å kjøpe sesongkoppen som er ute no. Syns dei er kjempefine, og har eit par koppar som har gått ganske greitt opp i verdi sida eg kjøpte dei. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er sesongkoppen?

Hvilken skulle jeg kjøpt om jeg skulle gitt en i gave til søster som samler på disse?

Anonymkode: 78927...c2b

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er sesongkoppen?

Hvilken skulle jeg kjøpt om jeg skulle gitt en i gave til søster som samler på disse?

Anonymkode: 78927...c2b

Kveldsbad Mummikopp 2019

Dette er årets sommerkopp. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På ‎30‎.‎06‎.‎2019 den 18.41, AnonymBruker skrev:

Hvor mye koster en slik kopp ?

Anonymkode: 67451...9e5

Om jeg ikke husker helt feil så er det ca sånn her:

Ordinær pris kr 200 for vanlig kopp og kr 300 eller 250 for sesong-koppen

Men disse koppene er ofte på tilbud til kr 150.

Skrevet
På 1.7.2019 den 15.18, Amantheia skrev:

Kveldsbad Mummikopp 2019

Dette er årets sommerkopp. :) 

Jeg har vært litt lei av de nye sommerkoppene, men denne synes jeg er nydelig 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg samler ikke, da jeg ikke orker det styret, men jeg har et par stykker og syns de er veldig fine. Jeg foretrekker de med ensfarget bakgrunn og kun én figur avbildet.

Anonymkode: defc7...6a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...