AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #21 Skrevet 29. juni 2019 Jeg får minst 2% på alt jeg kjøper, og 6% når jeg bruker bonusen 😄 Lykke til med 1% Anonymkode: ef42e...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #22 Skrevet 29. juni 2019 Hvis hele huslånet står på deg så er det nok derfor. I tillegg er det nye gjeldsregisterer akkurat kommet og der regner de hele kredittrammen du har på andre lån som gjeld, ikke bare den kreditten du har brukt Anonymkode: 50ed3...2b9
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #23 Skrevet 29. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du flyttet ofte eller mye siden du flyttet hjemmefra? Hyppig flytting trekker ned kredittscoren, da det er et statistisk faktum at dårlige betalere flytter oftere enn andre, for å slippe vekk fra sine kreditorer. Det er flere ting samlet som spiller inn, men dette er altså en av de. Varierende inntekt som har svingt opp og ned fra år til år spiller også negativt inn fordi = ustabil økonomi. Det liker de heller ikke, selv om inntekten din pr i dag er god. Anonymkode: ef668...730 jobber du i bank? Anonymkode: 36c53...6f6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #24 Skrevet 29. juni 2019 her kommer ikke alle fakta på bordet. Anonymkode: 36c53...6f6 3
Fru Uperfekt Skrevet 29. juni 2019 #25 Skrevet 29. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Med det nye systemet regnes summen av beløpsgrensene for kredittkortene dine som gjeld, kanskje de brukte det for å beregne. Anonymkode: 71298...950 Jeg undersøkte det registeret og der kom jeg opp med 0 (Har 4 kredittkort) min mann kom opp med kun de ca 5k han har i gjeld pr d.d (Han har 6 kredittkort)
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #26 Skrevet 29. juni 2019 1 hour ago, Blondie65 said: Men altså: Du har allerede kredittkort med cash back som du betaler takvinduer og ferier med, og som du betaler ned fullt ut hver måned slik at du unngår renter? Hva skal du med to? Fremtidig aktør hos luksusfellen hvor de klager på at det var så lett å få kredittkort? Hvem er så dum at de betaler ferie med kredittkort? Har ikke folk hørt om sparing og planlegging? Hadde tre fine ferier ifjor, en i mai, en i juli og en i oktober, samtlige ble betalt med oppsparte penger. Det er IKKE så vanskelig. Overførte penger til SAS travel Wallet (prepaid MasterCard), bestilte gjennom utenlands nettside og tjente gode bonuspoeng som har blitt brukt på oppgradering fra economy til business på en av turene med et annet Star Alliance selskap. Anonymkode: d9046...2f8 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #27 Skrevet 29. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg får minst 2% på alt jeg kjøper, og 6% når jeg bruker bonusen 😄 Lykke til med 1% Anonymkode: ef42e...ebf Fortell gjerne mer! 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis hele huslånet står på deg så er det nok derfor. I tillegg er det nye gjeldsregisterer akkurat kommet og der regner de hele kredittrammen du har på andre lån som gjeld, ikke bare den kreditten du har brukt Anonymkode: 50ed3...2b9 Jeg står som hovedlånetager, men lånet er felles. 1 time siden, AnonymBruker skrev: her kommer ikke alle fakta på bordet. Anonymkode: 36c53...6f6 Jeg er anonym, ingen grunn til å være uærlig.... forstår det ikke selv, derfor jeg spør her.... 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fremtidig aktør hos luksusfellen hvor de klager på at det var så lett å få kredittkort? Hvem er så dum at de betaler ferie med kredittkort? Har ikke folk hørt om sparing og planlegging? Anonymkode: d9046...2f8 Har du lest hva jeg har skrevet?!? Skal ha det for cashback. Mulig du må Google hva det betyr før du er frekk! Som skrevet 2 ganger før i tråden så betales alltid faktura før forfall. Har både bufferkonto, og sparekonto ment for gøy/ferie/forbruk. Har 100% kontroll på økonomien. Anonymkode: acd96...9f4 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #28 Skrevet 29. juni 2019 1 time siden, Blondie65 skrev: Men altså: Du har allerede kredittkort med cash back som du betaler takvinduer og ferier med, og som du betaler ned fullt ut hver måned slik at du unngår renter? Hva skal du med to? Fordi man bare får den prosenten på de første 100k, bruker mye mer enn det i året, og vil ikke gå glipp av goder. Men mulig jeg må skjekke nøyere hva som er det beste kortet. Anonymkode: acd96...9f4 1
gobbledigook Skrevet 29. juni 2019 #29 Skrevet 29. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fremtidig aktør hos luksusfellen hvor de klager på at det var så lett å få kredittkort? Hvem er så dum at de betaler ferie med kredittkort? Har ikke folk hørt om sparing og planlegging? Hadde tre fine ferier ifjor, en i mai, en i juli og en i oktober, samtlige ble betalt med oppsparte penger. Det er IKKE så vanskelig. Overførte penger til SAS travel Wallet (prepaid MasterCard), bestilte gjennom utenlands nettside og tjente gode bonuspoeng som har blitt brukt på oppgradering fra economy til business på en av turene med et annet Star Alliance selskap. Anonymkode: d9046...2f8 Øøøh, fordi å betale reiser med kredittkort er det lureste man kan gjøre? Det handler jo ikke om å bruke penger man ikke har, men å betale det man bruker i tide. Man har penger til det, man bare bruker et annet betalingsmiddel foreløpig. 4
Egenskap Skrevet 29. juni 2019 #30 Skrevet 29. juni 2019 Av og til skulle jeg ønske jeg jobbet i bank. Kunne hjulpet mange sjeler.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #31 Skrevet 29. juni 2019 17 minutter siden, gobbledigook skrev: Øøøh, fordi å betale reiser med kredittkort er det lureste man kan gjøre? Det handler jo ikke om å bruke penger man ikke har, men å betale det man bruker i tide. Man har penger til det, man bare bruker et annet betalingsmiddel foreløpig. Jeg betaler alltid reiser med kredittkort. Det er fordi det er sikrere å betale med kredittkort over nett og fordi det inkluderer reiseforsikring. Handler ikke nødvendigvis om å bruke penger man ikke har. Anonymkode: 86908...9d7 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #32 Skrevet 29. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg betaler alltid reiser med kredittkort. Det er fordi det er sikrere å betale med kredittkort over nett og fordi det inkluderer reiseforsikring. Handler ikke nødvendigvis om å bruke penger man ikke har. Anonymkode: 86908...9d7 hvor godt dekt er reiseforsikring via kredittkort? Anonymkode: 36c53...6f6
gobbledigook Skrevet 29. juni 2019 #33 Skrevet 29. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg betaler alltid reiser med kredittkort. Det er fordi det er sikrere å betale med kredittkort over nett og fordi det inkluderer reiseforsikring. Handler ikke nødvendigvis om å bruke penger man ikke har. Anonymkode: 86908...9d7 ... Nettopp det jeg skrev 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #34 Skrevet 29. juni 2019 23 minutter siden, Egenskap skrev: Av og til skulle jeg ønske jeg jobbet i bank. Kunne hjulpet mange sjeler. Håper ikke det er meg du tenker på, for jeg har full kontroll altså 😁 TS Anonymkode: acd96...9f4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #35 Skrevet 29. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvor godt dekt er reiseforsikring via kredittkort? Anonymkode: 36c53...6f6 I mitt tilfelle var det samme gode forsikring som jeg betalte for før jeg fikk kredittkort. Anonymkode: 86908...9d7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #36 Skrevet 29. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: I mitt tilfelle var det samme gode forsikring som jeg betalte for før jeg fikk kredittkort. Anonymkode: 86908...9d7 får inntrykk mange betaler for forsikringer som dem egentlig allerede har, dermed ender dem med at de betaler ekstra til noen som tilbyr ekstra tjeneste, og man selv allerede har den f.eks i innbo, og i dette tilfelle allerede har en reiseforsikring. Siden reiser også skjer i Norge, og korte reiser inni kommunen. Anonymkode: 36c53...6f6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #37 Skrevet 30. juni 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Fremtidig aktør hos luksusfellen hvor de klager på at det var så lett å få kredittkort? Hvem er så dum at de betaler ferie med kredittkort? Har ikke folk hørt om sparing og planlegging? Hadde tre fine ferier ifjor, en i mai, en i juli og en i oktober, samtlige ble betalt med oppsparte penger. Det er IKKE så vanskelig. Overførte penger til SAS travel Wallet (prepaid MasterCard), bestilte gjennom utenlands nettside og tjente gode bonuspoeng som har blitt brukt på oppgradering fra economy til business på en av turene med et annet Star Alliance selskap. Anonymkode: d9046...2f8 Hvem er så dum at de ikke betaler ferie med kredittkort. De fleste (alle ?) kredittkort har forsikring dersom du betaler minst halve reisen med kredittkortet. Du sier jo også selv at du brukte kredittkort (prepaid MasterCard) til å betale med. Det er ingen forskjell på å overføre oppsparte penger til kortet før du bruker det eller betaler hele kredittkortregningen på forfall med oppsparte penger. Anonymkode: 3e9ff...918 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #38 Skrevet 30. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvem er så dum at de ikke betaler ferie med kredittkort. De fleste (alle ?) kredittkort har forsikring dersom du betaler minst halve reisen med kredittkortet. Du sier jo også selv at du brukte kredittkort (prepaid MasterCard) til å betale med. Det er ingen forskjell på å overføre oppsparte penger til kortet før du bruker det eller betaler hele kredittkortregningen på forfall med oppsparte penger. Anonymkode: 3e9ff...918 jeg er usikker hvor sikker reiseforsikringen er via kredittkort. Personlig tror jeg ikke den er fullverdig på samme nivå om jeg har reiseforsikring 365 dager via if Anonymkode: 36c53...6f6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #39 Skrevet 30. juni 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg er usikker hvor sikker reiseforsikringen er via kredittkort. Personlig tror jeg ikke den er fullverdig på samme nivå om jeg har reiseforsikring 365 dager via if Anonymkode: 36c53...6f6 Det kan jeg bekrefte at den ikke er. Anonymkode: 61678...f33
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2019 #40 Skrevet 30. juni 2019 På 29.6.2019 den 14.09, AnonymBruker skrev: På gjenpartsbrevet jeg fikk fra experian står det at jeg utgjør middels/høy risiko, så vil tro det er derfor jeg fikk avslag på bank Norwegian kort.... Aldri hatt en betalingsanmerkning i mitt liv, betaler alltid det kredittkortet jeg har før forfall. Ingen gjeld utover boliglån. Fikk avslag, så fikk samboer til å bestille istedenfor, vi skal uansett bruke det sammen. Vi har felles boliglån, men jeg står som hovedlånetager. Han har litt studielån, jeg har ikke. Jeg tjener mer enn han. Han fikk kort med en gang! Klarer ikke å forstå hvorfor jeg utgjør noe risiko! Loagga meg inn hos experian, men er jo ikke mer info der enn i gjenpartsbrevet. Vil kun ha nytt kredittkort for å få cashback/bonuspoeng. Skal søke et annet, men regner med avslag.... Noen som vet hvordan de kommer frem til sånne konklusjoner? Anonymkode: acd96...9f4 Hvilken kredittscore fikk du? De sjekker skattemeldingen din 3 år tilbake. I tillegg kommer alder og bostedsadresse. Så legges dette swmmen til en vurdering. Du er ikke godkjent og får ingen forklaring utover det du har fått i kredittvurderingsbrevet. Du kan og logge deg inn i kredittregisteret og se hva de har på deg der. Norwegian er det kortet det er lettest å få. Anonymkode: 7418f...c8b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå