Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg driver og søker på cruise i middelhavet. Ser at det er store prisforskjeller. Hvilke selskaper bør man holde seg unna? Jeg regner Norwegian cruise line og RCCL som "safe". Men ser at det er bl.a et italiensk selskap som har båter der. Noen erfaringer? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du veit cruise er den mest klimafiendtlege turistforma og generelt den turistforma som gjev minst att til lokalbefolkninga sidan alle pengane går til rederiet (all inclusive, alle aktivitetar kjøpt gjennom cruiset).

Masse fine plassar i Middelhavet, kva med å roe ned ein plass der nede, øyhopping med dei lokale ferjene eller fjellvandring langs med kysten?

Anonymkode: 9746c...1d8

• Liker 3
Skrevet
12 timer siden, Catlin skrev:

Jeg driver og søker på cruise i middelhavet. Ser at det er store prisforskjeller. Hvilke selskaper bør man holde seg unna? Jeg regner Norwegian cruise line og RCCL som "safe". Men ser at det er bl.a et italiensk selskap som har båter der. Noen erfaringer? 

Kan på det sterkeste annbefale RCCL var med Explorer of the seas fra Barcelona til Southampton i mai. Flott cruise. Ønsker dere en matopplevelse ut av en annen verden annbefaler jeg chefs table en kveld. Det er en 6 retters middag, man er max 16 til bords. Det er nøye utvalgte viner til hver enkelt rett, Og kokken er fremme og forklarer hver enkelt rett også. Det kostet en del ekstra men var vel verdt pengene.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du veit cruise er den mest klimafiendtlege turistforma og generelt den turistforma som gjev minst att til lokalbefolkninga sidan alle pengane går til rederiet (all inclusive, alle aktivitetar kjøpt gjennom cruiset).

Masse fine plassar i Middelhavet, kva med å roe ned ein plass der nede, øyhopping med dei lokale ferjene eller fjellvandring langs med kysten?

Anonymkode: 9746c...1d8

Alle aktiviteter kjøpes gjennom cruiset, men de lokale får sin betaling fra rederiet.  Du tror vel ikke at busser på kaien og andre aktiviteter er gratis? Hvis du drar på tur til f. eks en vingård og smaker vin/spiser lunch da betaler rederiet til busselskapet og vingården.  Det er en mye enklere løsning enn at hver enkelt passasjer skal betale til bussjåføren og eieren av vingården. Det samme gjelder inngangspenger til evt museum eller andre severdigheter.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...