Gå til innhold

Benlengdeforskjell hos voksne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har fått påvist benlengdeforskjell i voksen alder? Hvordan oppdaget du det? Trengte du gjør noe med det? Hvilken behandling fikk du? 

Anonymkode: 17d4e...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har fått påvist benlengdeforskjell i voksen alder? Hvordan oppdaget du det? Trengte du gjør noe med det? Hvilken behandling fikk du? 

Ja, eller tidlig voksen, slutten av tenårene. Tråkket stadig over, dro til fysioterapaut hvor det ble oppdaget. Hos meg var musklene i lysken sannsynligvis skjevt tøyd. Fysioen trakk og masserte og brakk løs, så var bena like lang. Trengte ikke mer behandling, men måtte legge inn en ekstra tøyeøvelse etter fotballspilling.

Anonymkode: 4d255...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk beskjed om at jeg hadde bfnlengde forskjell i 20 årene, gikk med innleggssåler og hadde skoliose i ryggen. Da jeg ble gravid i en alder av 32 kom jeg til en fysioterapeut som påpekte at det var ikke forskjell på benlengde som var problemet, men et skjevstilt bekken! Da hadde jeg altså gått i over 10 år å kompensert for en benlengdeforskjell jeg ikke hadde🙄

Anonymkode: 690b3...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen har 100 % like lange bein, eller armer. Beinlengdeforskjeller oppdages på stående røntgen. 

Har du levd med problemet til du er voksen og det er snakk om liten forskjell, så gjør man ikke noe med dette. Er det større forskjeller bygges skoen opp.  Eventuelt tilbyes fysioterapi. 

Anonymkode: 1feb9...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...