Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Student?
Skrevet

Noen her som har tatt dette studiet - på BI f.eks?

Skal sende søknaden min denne uken men er veldig usikker på hvor vanskelig matematikken egentlig er. På BI sine sider står det at man bør har Grunnkurs matte fra videregående - men det har jo alle som søker alt siden man må ha studiekompetanse. Ved en annen skole leste jeg at man bør ha minimum 2MX/MY, mens andre høyskoler igjen ikke nevner noe spesielt om mattekrav...

Noen som kan komme med litt erfaringer raskt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det holder med grunnkurs fra videregående. Den gangen jeg gikk på BI fikk vi tilbud om et minikurs i matte før selve semesteret startet og det var helt ok å få med seg.

Gjest Student?
Skrevet

Takk det var betryggende å høre. Har kun vanlig 1MAA (samme som 1MX?) - men en mann som er ivrig på å undervise meg - så jeg tror jeg satser på at jeg vil få det til. Forkurset har jeg også tenkt å få med meg. :)

Hører gjerne fra flere. :)

Gjest mariate
Skrevet

Matten der er ikke vanskelig. Så dersom du ikke har fullstendig mattesperre (noe du sannsynligvis ikke har siden du vurderer dette studiet), og siden du dessuten har noen som kan hjelpe deg, er det ingenting å bekymre seg for.

Gjest Student?
Skrevet

Takk, dette er veldig betryggende å høre!

Dette skriver BI om faget "Matematikk for økonomer":

Forkunnskaper

Grunnkurs i matematikk fra videregående skole (1 MY eller 1 MX -5 timer )

NB! Vi gjør oppmerksom på at nevnte grunnkurs er et minimumskrav. Erfaring viser at studenter som ikke behersker pensum fra Grunnkurs i matematikk fra videregående skole, vil få problemer med å gjennomføre kurset MET 9100 Matematikk for økonomer. Det er derfor sterkt anbefalt at man deltar på forkurset i matematikk. (Se kursbeskrivelsen for forkurset - FORK 0101 Matematikk)

De får det til å høres så vanskelig ut. Ikke mye jeg husker av algebra og slikt men det er vel bare å sette seg inn i det igjen. :)

Gjest Student?
Skrevet

Noen flere erfaringer kanskje?

Skrevet

Jeg har ikke matte etter GK på videregående - og der hadde jeg den enkleste mattevarianten. Det medførte at det var ting jeg var nødt til å lære meg på økonomistudiet, for eksempel derivasjon. Men så lenge du er motivert og faktisk arbeider jevnt og trutt med matten, er det egentlig ikke noe problem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...