AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #21 Del Skrevet 28. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Og nesten alle tingene du ramset opp som blir gjort mot menn - blir gjort av menn. Holdningsendring må til uansett, er tudelig hvilket "kjønn" som er mest problematisk, og hvilke som oftest er offre. Og voldtekt er tortur, langt flere kvinner som blir torturert på verdensbasis enn menn. Men mente ikke at dette sulle bli en diskusjon hvor andre menn kommer å unnskylder kjønnet vårt. vi må kunne se at det er et problem, og ta litt ansvar. Nå var også denne diskusjonen ang seksuell vold. Anonymkode: e69ae...bfa Jeg vet ikke hva du sier nei til, men alt det jeg skrev er riktig, Anonymkode: 070fd...176 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #22 Del Skrevet 28. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ah jeg forstår så siden det ble gjort av menn mot menn så er det greit. Anonymkode: 070fd...176 Nei? Tror du burde ta et par pust i bakken. Slapp av, ikke vær så aggresiv. Dette er også et av problemene jeg er oppgitt over når jeg diskuterer med mannfolk. Hvis jeg prøver å si på en rolig måte at noe er kjipt for kvinner, så hisser menn seg opp og nærmest skriker ut "VI HAR DET OGSÅ FÆLT!!!!!" Anonymkode: e69ae...bfa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #23 Del Skrevet 28. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Artikkelen er på engelsk btw. Anonymkode: 7501e...fbc Den er også 17 år gammel. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er ikke en "feministisk fremstilling". Du kan fint starte egne tråder om kjønner vårt, om du ønsker det. Bare fordi kvinner oftest er offre for menn - betyr ikke det at vi ikke opplever vonde ting også. Skjerpings. Det er da ikke noe nytt Anonymkode: e69ae...bfa Det er mange som tror at det bare skjedde på østfronten. Anonymkode: 070fd...176 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #24 Del Skrevet 28. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei? Tror du burde ta et par pust i bakken. Slapp av, ikke vær så aggresiv. Dette er også et av problemene jeg er oppgitt over når jeg diskuterer med mannfolk. Hvis jeg prøver å si på en rolig måte at noe er kjipt for kvinner, så hisser menn seg opp og nærmest skriker ut "VI HAR DET OGSÅ FÆLT!!!!!" Anonymkode: e69ae...bfa Jada jeg forstår det er bare kvinner som lider her i verden. Anonymkode: 070fd...176 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #25 Del Skrevet 28. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så dritt lei av denne feministiske framstilling at det bare er kvinner som lider her i verden, Og at det bare er kvinner som har lidd oppigjennom historien. Anonymkode: 070fd...176 Det er det ingen som har sagt! Men dette handler om temaet om hvordan kvinner ofte blir brukt som et våpen i krig. Det er jo fortsatt slik mange i land. Anonymkode: 7501e...fbc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #26 Del Skrevet 28. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.theguardian.com/books/2002/may/01/news.features11 Jeg er så takknemmlig for at jeg ikke levde under denne tiden. For en forferdelig skjebne for de som ble utsatt for noe sånt. Det er rart at under krig, så oppfører mennesker seg mer som dyr... Anonymkode: 7501e...fbc For det første: vi mennesker er dyr, for det andre: andre dyr er ikke ondskapsfulle som det mennesker er. Anonymkode: 761e5...d5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2019 #27 Del Skrevet 28. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada jeg forstår det er bare kvinner som lider her i verden. Anonymkode: 070fd...176 Neida, vi har jo også områder vi sliter på (f.eks psykiske lidelser, frafall i skole, at vi er overrepresentert som krinimelle) - men vi er bare dårlige på å belyse dette på gode måter, og ta tak og skaffe hjelp. Om du brenner for noe; belys det i egen tråd, jobb for det, start kampanjer. Ikke rakk ned på andres problemer/tråder fordi du ikke bryr deg. Ikke angrip andres diskusjoner og sutre for at du ikke får oppmerksomheten og fokuset du ønsker, fordi du ikke ser andres problemer. JEG mener at det største problemet vi har her i verden er kvinneundertrykkelise og voldtekter. Hadde dette ikke eksistert, og alle land hadde vært likesteilte uten sexfokus og bitterhet, hadde nesten alle andre utfordringer løst seg. Anonymkode: e69ae...bfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #28 Del Skrevet 29. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den er også 17 år gammel. Det er mange som tror at det bare skjedde på østfronten. Anonymkode: 070fd...176 Hva så om den er gammel? Krig er krig. Og det er fortsatt en realitet i verden, skjer særlig i tredjeverdensdel. Anonymkode: 7501e...fbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #29 Del Skrevet 29. juni 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: Det er det ingen som har sagt! Men dette handler om temaet om hvordan kvinner ofte blir brukt som et våpen i krig. Det er jo fortsatt slik mange i land. Anonymkode: 7501e...fbc Påstanden var at det er kvinner det går verst utover i krig. Den er beviselig feil. Anonymkode: 65868...28f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #30 Del Skrevet 29. juni 2019 11 hours ago, AnonymBruker said: Sånn er det idag også. Er desverre kvinner som får gjennomgå mest her i verden, og som lider mest. det vanligste våpenet brukt i krig er voldtekt/tortur/ødeleggelse av kvinner og unge Anonymkode: e69ae...bfa Pisspreik Anonymkode: 2df77...b6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2019 #31 Del Skrevet 29. juni 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: Det var jo fordi kvinner ikke fikk lov av "oss" å delta som soldater... Er et faktum at det er kvinner som har det værst under kriser. Jeg ville mye heller bli skutt enn f.eks voldtatt i krig. Og det faktum at det er flere slaver nå (selxslaver/m enneskehandel) enn det var på 1800 tallet sier vil sitt. Å skuffe dette under teppe er en av de største feilene vi gjør. det er vaktisk et stort verdsnproblem, og vi som oppegående menn har et ansvar her. Stå opp for dårlige handlinger (som stort sett blir gjort av menn, mot kvinner), ikke bagatalisere ektreme meninger basert på behov/ønske om sex og makt - og faktisk ta litt ansvar ovenfor får egen "gruppe". Anonymkode: e69ae...bfa Åja, kvinner var så uheldige at de ikke fikk lov til å bli sendt i krig... hehe, de hundre millionene av menn som har blitt sendt i døden sin så sikkert på deg selv som så utrolig heldige! Gud, skulle ønske jeg kunne vært en av de! Alt jeg vil er å se kameratene mine bli sprengt i fillebiter før jeg selv skyter meg selv 2 år senere pga ptsd! 10 hours ago, AnonymBruker said: Nei. Og nesten alle tingene du ramset opp som blir gjort mot menn - blir gjort av menn. Holdningsendring må til uansett, er tudelig hvilket "kjønn" som er mest problematisk, og hvilke som oftest er offre. Og voldtekt er tortur, langt flere kvinner som blir torturert på verdensbasis enn menn. Men mente ikke at dette sulle bli en diskusjon hvor andre menn kommer å unnskylder kjønnet vårt. vi må kunne se at det er et problem, og ta litt ansvar. Nå var også denne diskusjonen ang seksuell vold. Anonymkode: e69ae...bfa ??????? Hva har det å si? Når har det noensinne noe å si hvem som gjør noe? Tror du det har noe å si for offeret hvem som dreper han? Etter den logikken så har det ikke noe å si når mennesker dreper mennesker, uansett hvilken kjønn det er snakk om. For det er jo bare mennesker som begår det uansett? Som om det har noe som helst å si? Du har ikke klart å si noe imot listen den andre anonyme brukeren ramset opp. Fakta er at begge kjønn går gjennom mye dritt i denne fordritne verden. Anonymkode: 2df77...b6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heipådegsann Skrevet 29. juni 2019 #32 Del Skrevet 29. juni 2019 (endret) Menn lider massivt i krig, kanskje også i større grad enn kvinner. Menigmann må ofre ekstremt mye, kanskje foreldre, ektefelles og barns liv, kanskje blir de torturert, alt fordi det sitter noen menn på toppen og har lyst på mer makt. Kvinner har en større tendens til å lide i "hverdagssituasjoner" fordi de blir sett på som en eiendel i veldig mange land. Så voldtekt er også fullt lovlig mange steder når det ikke er krig. Men det er jo en annen diskusjon. Krig er en krise hvor de fleste har det vondt. Men det betyr jo ikke at vi ikke kan diskutere kvinners lidelse, menns lidelse og barns lidelse hver for seg. Jeg synes for eksempel det er helt groteskt det som foregår i deler av Afrika nå. Hvor kvinner og barn blir kidnappet og voldtatt i flere måneder, gjerne også med store gjenstander som stokker, eller kniver. Egentlig med hva enn voldtektsmennene finner underholdende. Samtidig blir de selvfølgelig torturert på andre måter. Så blir de gjort gravide og slippes løs igjen. Blir de ikke gravide blir de i noen tilfeller drept, en del dør også bare av behandlingen de får. Underlivet deres er helt maltraktert. Etter å ha vært igjennom dette helvette drar de hjem, kanskje søker jenta på 13år mamma for trøst. De voksne kvinnene også for den saks skyld. Også kommer de frem til landsbyen de er ifra, og blir jaget bort, fordi de er gravide med fiendens barn! Ingen vil ha dem, ingen vil se på dem, de straffes. Fordi de ble kidnappet. Eller de kvinnene som ble tatt til slaver av IS. Som er så heldige å få komme tilbake til familiene sine uten å straffes (fordi det vanligvis er straffbart å bli voldtatt i enkelte kulturer), de får komme tilbake til mannen sin. Utrolig barmhjertige folk. Men mennene har så fint bestemt at kvinnen selvfølgelig da må fratas alle barna hun har fått i fangenskap, fordi de er jo en vederstyggelighet som aldri skal snakkes om igjen. Og nok en gang skal kvinnen kues under mannen og svigerforeldrene sine. I alt for store deler av verden får dessverre ikke kvinnene nødvendigvis det så veldig mye bedre når krigen opphører. For ikke å tenke på de stakkars barna. Barn som er like glad i og knyttet til mammaen sin som hvilket som helst annet barn. Som blir revet bort fra en hulkende og kjempende mamma, en mor som også elsker barnet sitt sånn som foreldre flest elsker barna sine over alt annet, bare fordi mennene synes det er flaut at moren ble voldtatt. Barn som må vokse opp på gata, eller de fantastiske "gode" barnehjemmene som finnes. Kanskje hatet resten av livet sitt fordi mammaen deres ble voldtatt. Mobbet, gitt bank, spyttet og kastes stein etter. Nei nå må jeg slutte å skrive. Synes verden er grusom. Endret 29. juni 2019 av heipådegsann 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 1. juli 2019 #33 Del Skrevet 1. juli 2019 På 29.6.2019 den 0.29, AnonymBruker skrev: De fleste som blir drept i krig er menn De fleste som blir torturert i krig er menn De fleste som blir tatt til fange i krig er menn. De fleste personer som blir drept i verden er menn De fleste personer som blir utsatt for blind vold er menn De fleste personer som blir kidnappet i verden er menn. Det eneste som rammer kvinner oftere enn menn er voldtekt, Alle andre grusomme handlinger rammer menn langt oftere enn kvinner. Men for all del forsett og tro at det bare er kvinner som lider her i verden. Anonymkode: 070fd...176 Det er nettopp dette som er så absurd. En graver seg ned i en slik "stakkars meg"-tilværelse at selv krig, der det i hovedsak er menn som blir ofre, prøver en å fremstille som noe som særskilt rammer kvinner. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #34 Del Skrevet 1. juli 2019 3 minutter siden, herzeleid skrev: Det er nettopp dette som er så absurd. En graver seg ned i en slik "stakkars meg"-tilværelse at selv krig, der det i hovedsak er menn som blir ofre, prøver en å fremstille som noe som særskilt rammer kvinner. Men herregud - det er ikke det HI skriver. Hvorfor må noen av dere menn rett inn i en tråd og korrigere konkurransekvinnene i stedet for å faktisk diskutere HI? Anonymkode: 6479f...bb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 1. juli 2019 #35 Del Skrevet 1. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men herregud - det er ikke det HI skriver. Hvorfor må noen av dere menn rett inn i en tråd og korrigere konkurransekvinnene i stedet for å faktisk diskutere HI? Anonymkode: 6479f...bb4 Når noen skriver noe som er direkte feil er det da bare rett og rimelig at det blir korrigert. Får denslags stå uimotsagt risikerer en at flere sitter igjen med feilaktige oppfatninger, som personen som kom med denne påstanden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #36 Del Skrevet 1. juli 2019 On 6/28/2019 at 11:37 PM, AnonymBruker said: Er desverre kvinner som får gjennomgå mest her i verden, og som lider mest Dette er et innlegg om andre verdenskrig. Mener du at kvinner led mest? Det fremstår som ganske absurd. Du kan godt si det var menn som starta andre verdenskrig, men det var jo menn som stort sett ble slakta. Anonymkode: 1c09b...bc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #37 Del Skrevet 1. juli 2019 4 minutter siden, herzeleid skrev: Når noen skriver noe som er direkte feil er det da bare rett og rimelig at det blir korrigert. Får denslags stå uimotsagt risikerer en at flere sitter igjen med feilaktige oppfatninger, som personen som kom med denne påstanden. Du retter alltid på kvinner som skriver feil om menn. Damer og menn som konkurrerer om offerstatus og prestisje kommer alltid til å finnes. Hvis flere faktisk hadde brydd seg om HI, som beskriver det grusomme mange kvinner gjorde mot tyske kvinner, så hadde ikke dette blitt en tråd om kvinner vs. menn, og den hadde blitt vektet annerledes. At noen ser denne artikkelen som et middel til å vinne noe, er dessverre en tendens, og de som opphøyer seg selv kommer ikke til å korrigere seg. Anonymkode: 6479f...bb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #38 Del Skrevet 1. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du retter alltid på kvinner som skriver feil om menn. Damer og menn som konkurrerer om offerstatus og prestisje kommer alltid til å finnes. Hvis flere faktisk hadde brydd seg om HI, som beskriver det grusomme mange kvinner gjorde mot tyske kvinner, så hadde ikke dette blitt en tråd om kvinner vs. menn, og den hadde blitt vektet annerledes. At noen ser denne artikkelen som et middel til å vinne noe, er dessverre en tendens, og de som opphøyer seg selv kommer ikke til å korrigere seg. Anonymkode: 6479f...bb4 mange komministiske menn gjorde mot tyske kvinner* skulle det stå. Anonymkode: 6479f...bb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 1. juli 2019 #39 Del Skrevet 1. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er et innlegg om andre verdenskrig. Mener du at kvinner led mest? Det fremstår som ganske absurd. Du kan godt si det var menn som starta andre verdenskrig, men det var jo menn som stort sett ble slakta. Anonymkode: 1c09b...bc9 Jeg håper og tror jeg retter på åpenbare feil, uavhengig av kjønnet til den som skriver det. Akkurat dette temaet har jeg vanskelig for å la passere, da påstander som at det alltid har vært kvinner som har lidd mest i krig, osv. rett og slett er så drøy og fordummende at det ikke kan få stå uimotsagt. Ellers er jeg enig i at råskapen som ble vist, og som omtales i artikkelen i trådstarten, er temmelig grotesk og i mange tilfeller vitner om en enorm sadisme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 1. juli 2019 #40 Del Skrevet 1. juli 2019 Den røde Armes herjinger i tyske områder i 1944-45 var helt ubeskrivelig. Uten sammenligning det verste som hadde skjedd i Europa siden mongolene i sin tid brente byer og etterlot seg millioner av døde. Men det var altså over 700 år tidligere. Sovjetarméens herjinger ble tidd ihjel av den "frie", råtne pressen i vesten. Russerne var seierherrer og "våre" allierte, og seierherrene har alltid rett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå