Gå til innhold

Fortalte pappa om dps, han ble forbanna.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble ofte slått av faren min som barn. Har slitt mye psykisk og ble henvist til dps. Syns jeg får bra hjelp der, men er jo sint på faren min, så bestemte en dag jeg var hjemme hos han at jeg skulle fortelle han om dps, han ble jo forbanna, ba meg avbestille kommende time dit, og jeg skulle ringe dit mens han satt ved siden av meg, har ikke gjort det enda. At jeg skulle ha hjelp var bare tull mente han, og gå dit og snakke om han var enda verre av meg. Men jeg må jo ha disse timene. Hva gjør jeg nå? Var det stygt av meg å si det? Det er tydeligvis viktigere for han å beholde ryktet sitt en at jeg skal få hjelp. Men de har jo taushetsplikt, om jeg ikke hadde sagt det så hadde han jo ikke fått vite noe. Så jeg angrer litt. 

Noen tips?

Anonymkode: 55cde...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette forteller du til behanddleren din!!! Faren din høres ikke tilregnelig ut!!

Anonymkode: 106d3...919

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette forteller du til behanddleren din!!! Faren din høres ikke tilregnelig ut!!

Anonymkode: 106d3...919

Eller ringe politiet

Anonymkode: 949de...832

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble ofte slått av faren min som barn. Har slitt mye psykisk og ble henvist til dps. Syns jeg får bra hjelp der, men er jo sint på faren min, så bestemte en dag jeg var hjemme hos han at jeg skulle fortelle han om dps, han ble jo forbanna, ba meg avbestille kommende time dit, og jeg skulle ringe dit mens han satt ved siden av meg, har ikke gjort det enda. At jeg skulle ha hjelp var bare tull mente han, og gå dit og snakke om han var enda verre av meg. Men jeg må jo ha disse timene. Hva gjør jeg nå? Var det stygt av meg å si det? Det er tydeligvis viktigere for han å beholde ryktet sitt en at jeg skal få hjelp. Men de har jo taushetsplikt, om jeg ikke hadde sagt det så hadde han jo ikke fått vite noe. Så jeg angrer litt. 

Noen tips?

Anonymkode: 55cde...fdf

Han syntes det er forferdelig at andre vet at han slo deg, og blir sint. Han har ingen forståelse av problemene dine og syntes sikkert du tar på vei over lite. Vil anta at hans foreldre slo han iblant også og hsn syntes vel at om han tålte det så burde  du også. Han kan ikke nekte deg å gå på dps. Nå vet du at han IKKE er mennesket å gå til om du ønsker sympati. Trist. Ønskesituasjonen ville jo vært om han beklaget og var lei seg for dette. Men selvinnsikt er ikke alle forunt desverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forteller behandleren din om hele situasjonen - både barnemishandlingen og hans reaksjon nå - så får du hjelp til å bearbeide alt :) NEI det er ikke galt av deg å fortelle dette til DPS, at du er helt ærlig med behandler er svært viktig for hvor bra behandlingen blir. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er du? 😊 er du gammrl nok til å flytte fra hjemme?

Anonymkode: 85feb...1e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller ringe politiet

Anonymkode: 949de...832

Hvorfor skal man ringe politiet?

Anonymkode: 1b5cb...3d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er under 18 er det viktig at du formidler dette til behandleren din på DPS

Anonymkode: ae6c3...967

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal man ringe politiet?

Anonymkode: 1b5cb...3d3

Fordi jeg tror TS er ung, og hennes far høres farlig ut. Derfor trenger hun hjelp fra politiet til å eventuelt kontakte barnevernet.

Anonymkode: 949de...832

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg tror TS er ung, og hennes far høres farlig ut. Derfor trenger hun hjelp fra politiet til å eventuelt kontakte barnevernet.

Anonymkode: 949de...832

Hun sier jo at hun var på bezøk hos faren... hva skulle politiet gjøre her tenker du?

Anonymkode: 106d3...919

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun sier jo at hun var på bezøk hos faren... hva skulle politiet gjøre her tenker du?

Anonymkode: 106d3...919

Hvis det var meg så hadde jeg anmeldt ham for volden han påførte meg i barndommen. Hvis han oppfører seg truende ovenfor TS og prøver å tvinge henne til ting hun ikke vil. F.eks. ta den telefonen og gjør TS utrygg, så er det vel helt innafor å ringe politiet. 

Anonymkode: 69bce...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun sier jo at hun var på bezøk hos faren... hva skulle politiet gjøre her tenker du?

Anonymkode: 106d3...919

Jeg trodde TS var et barn som fortsatt bodde hjemme

Anonymkode: 949de...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han skammer seg vel for hva han gjort og det kommer ut som sinne?

Snakk med behandleren din så får du hjelp til å sortere tanker og følelser rundt dette :klemmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest commeilfaut
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tydeligvis viktigere for han å beholde ryktet sitt en at jeg skal få hjelp

Du vet jo allerede hva dette går i, når du skriver det her.

Du fortsetter på dps og videreformidler denne opplevelsen til behandler.

Dette er ditt liv. Ikke hans. Ta vare på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke bry deg om hva faren din sier. Han mishandlet deg som liten, og det må han leve med. Det spiller ingen rolle om han angrer seg i ettertid, hvis han gjør det i hele tatt da. Du fortsetter å gå til DPS og jeg foreslår at du forteller behandleren din om din far sin reaksjon på at du fortalte dette til han. Hva med moren din? Støtter hun deg i det minste? Sånn at du har iallefall en av foreldrene dine som står ved din side?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du er under 18 er det viktig at du formidler dette til behandleren din på DPS

Anonymkode: ae6c3...967

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg tror TS er ung, og hennes far høres farlig ut. Derfor trenger hun hjelp fra politiet til å eventuelt kontakte barnevernet.

Anonymkode: 949de...832

DPS er for de over 18 år, så ja ts er myndig.

Anonymkode: 9d108...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignorer det faren din sier så godt det lar seg gjøre og snakk med behandleren din om dette sånn at h*n er klar over den nåværende situasjonen i tilfelle han kontakter dem selv eller noe annet oppstår (man vet aldri).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill å ikke slutt å gå dit. Jeg har selv vært der mye og vet hvor utrolig mye det hjelper. Her må du faktisk tenke på deg selv og hva du trenger ❤️ Jeg ville fortalt det til behandleren og garantert fått noen råd 🙂

klem til deg!

Anonymkode: 19be5...e21

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du er under 18 er det viktig at du formidler dette til behandleren din på DPS

Anonymkode: ae6c3...967

DPS er for voksne, altså 18+. 

Anonymkode: 4f252...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...